Efter survival-nyheten – Blizzard ber fansen att hålla utkik efter nyheter kring Warcraft, Overwatch och Diablo

Robot
Efter survival-nyheten – Blizzard ber fansen att hålla utkik efter nyheter kring Warcraft, Overwatch och Diablo
Medlem

Warcraft 4, annars får det gärna va.

Avstängd

Gör färdigt StarCraft: Ghost!!!

Medlem

Ge mig ett Diablo som bygger vidare på tvåan... Hur svårt ska det vara?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Ge mig ett Diablo som bygger vidare på tvåan... Hur svårt ska det vara?

Vad är det du saknar med Resurrected?

Medlem
Skrivet av Keima:

Vad är det du saknar med Resurrected?

Inget! Men jag vill ha ett nytt spel i samma anda. Det var en pik till att trean är skräp.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Ge mig ett Diablo som bygger vidare på tvåan... Hur svårt ska det vara?

Det finns redan en Diablo 2. Det finns faktiskt två stycken Diablo 2 nu så det får räcka. Släpp taget om det förgångna nu och se framåt. Jag vill ha det lite av det bästa från både Diablo 2 och 3, men också en stor potion av något jag aldrig sett förut.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det finns redan en Diablo 2. Det finns faktiskt två stycken Diablo 2 nu så det får räcka. Släpp taget om det förgångna nu och se framåt. Jag vill ha det lite av det bästa från både Diablo 2 och 3, men också en stor potion av något jag aldrig sett förut.

Jag vägrar!


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Diablo 4 släppte inte för så längesedan en nytt stort inlägg, har de något annat i kikaren?
Overwatch 2 ser ju färdigt ut (i alla fall på de videor jag sett). Så vad är det som dröjer?
Warcraft 4 vore ju trevligt, men misstänker det blir en ny wow-expansion.

Är det blizzard definition av "soon" så kanske 2023?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tråkigt att Starcraft inte nämns. Tänker Blizzard överge den IPn då det var ett bra tag sen SC2 släpptes...

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Inget! Men jag vill ha ett nytt spel i samma anda. Det var en pik till att trean är skräp.

Har inte rört d3 sedan expansionen men d2r kan jag inte sluta spela, det är så otroligt bra. Roligare på i princip alla sätt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

ska göra? varit i utvecklingsfas i minst 3 år redan.
Men kul att det fått träd och inte blir skrotat iaf.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Tråkigt att Starcraft inte nämns. Tänker Blizzard överge den IPn då det var ett bra tag sen SC2 släpptes...

Ska du veta hur det är att vara ett HOTS fan. Senaste Blizzcon var inte HOTS med alls

Medlem
Skrivet av FuzioN:

ska göra? varit i utvecklingsfas i minst 3 år redan.
Men kul att det fått träd och inte blir skrotat iaf.

Enligt en tidigare anställd på twitter så var Diablo 4 alltid tänkt att släppas antingen 2022 eller efter, så man borde anta att en beta är på gång i år.

Medlem

Ända intressanta nu från Blizzard är Diablo 4, Warcraft har dom lyckats förstöra på alla vis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Ända intressanta nu från Blizzard är Diablo 4, Warcraft har dom lyckats förstöra på alla vis.

nu ska vi inte va såna.

Medlem
Skrivet av magma:

Har inte rört d3 sedan expansionen men d2r kan jag inte sluta spela, det är så otroligt bra. Roligare på i princip alla sätt.

Det är det jag menar! Finns få spel med sån ren spelglädje som D2/D2r. Det vore ok med mig med en ny expansion till D2r istället för ett nytt spel.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Diablo 4 släppte inte för så längesedan en nytt stort inlägg, har de något annat i kikaren?
Overwatch 2 ser ju färdigt ut (i alla fall på de videor jag sett). Så vad är det som dröjer?
Warcraft 4 vore ju trevligt, men misstänker det blir en ny wow-expansion.

Är det blizzard definition av "soon" så kanske 2023?

Diablo IV är inte ute ännu, men jag vill fan har det snart !


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Tråkigt att Starcraft inte nämns. Tänker Blizzard överge den IPn då det var ett bra tag sen SC2 släpptes...

Med stor sannolikhet överger dom den nog tyvärr, i alla fall för ett bra tag framöver. De som spelar är ganska nöjda med BW remastered eller SC2, och att det finns skicklighet till att göra ett nytt som skulle överträffa dessa två ser jag som väldigt liten chans, därmed liten anledning ur en ekonomisk synvinkel att fortsätta. Skulle de göra ett RTS blir det antagligen WC4.

Medlem
Skrivet av Keima:

Enligt en tidigare anställd på twitter så var Diablo 4 alltid tänkt att släppas antingen 2022 eller efter, så man borde anta att en beta är på gång i år.

Syftade på survival spelet. men diablo 4 har ju arbetats på sedan diablo 3 släpptes, pausats och arbetats på och börjat om igen ca 2 gånger en gång vart tanken det skulle tom vara third person souls like, i action rpg mer mörkt och närmre karaktären.

Medlem

RTS-marknaden är väl pytteliten nuförtiden men det borde finnas mycket annat man kan göra med Starcraft som IP. Att få nåt där man slåss mot hydralisks up close and personal hade jag inte sagt nej till.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

The Ashen One

Blizz bör dö som bolag och aldrig mer yppa ett ord om ett IP.
Skräp är vad dem gett ut i över 10 år.. De borde skämmas tills mormor piskat dem röda.

Om nu MS ska ta över hoppas jag dem skapar nya IP.n samt återupplivar de äldre vi spelade som barnsben vi boomers..
^^

Avstängd

Ser gärna en ny wow-expansion, det och D4 är det enda som intresserar mig från Blizz.

Medlem

sorry Blizzard finns inge fans i kvar just nu återkom om några år ^^

Medlem

Ett nytt starcraft var det enda jag eftersuktade. :/

Medlem
Skrivet av magma:

Diablo 4 släppte inte för så längesedan en nytt stort inlägg, har de något annat i kikaren?

Dags för Diablo Immortal att släppas snart kanske..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Diablo IV är inte ute ännu, men jag vill fan har det snart !

Samma här, väntar med spänning vad de ska visa


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Dags för Diablo Immortal att släppas snart kanske..

Troligen, då betaperioden slutade för cirka 3 veckor sedan och de planerar ett släppa immortal första halvan av 2022. Så till sommaren gissar jag på: https://news.blizzard.com/en-us/diablo-immortal/23734271/diab...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

“Please be excited!”


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av magma:

Overwatch 2 ser ju färdigt ut (i alla fall på de videor jag sett). Så vad är det som dröjer?

Sista informationen som läckt var stora balanseringsproblem i och med övergången till 5v5 från 6v6. Spelkänslan hade inte riktigt infunnit sig, en del karaktärers kit fungerade inte i den kontexten osv.

12
Skriv svar