Rykte: Nextgen-versionen av Cyberpunk 2077 kan vara nära

Robot
Rykte: Nextgen-versionen av Cyberpunk 2077 kan vara nära
Medlem

Det blir en gäsp på den, tror jag...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förbaskat bra spel trots buggarna. Lirade ut CyberPunk 2077 till Steam strax efter launch i januari 2021. Älskade uppdragen och alla välskrivna side missions. Night City var även den mäktig att åskåda med sin speciella coola sci-fi arkitektur.

/// Betyg: 9.5 av 10


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers

Ska lätt lira när patchen kommer! Känns som en rimlig distans till allt stök som var vid release.


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Förbaskat bra spel trots buggarna. Lirade ut CyberPunk 2077 till Steam strax efter launch i januari 2021. Älskade uppdragen och alla välskrivna side missions. Night City var även den mäktig att åskåda med sin speciella coola sci-fi arkitektur.

/// Betyg: 9.5 av 10

Ja jag håller med! Kanske inte 9.5 men 9/10 iaf!
Fattar inte riktigt vad alla klagat på, bland de bästa RPG jag spelat. Sjukt stämningsfullt att köra runt i Night City och allt var välskrivet. Några buggar stötte jag inte heller på direkt men då spelade jag igenom det alldeles nyligen. Vilket kanske var lite dumt egentligen, om det nu kommer en ny version.. Aja.

Medlem

Hoppas den kommer med en rejäl overhaul av ingame system också.

Medlem

Yes, då släpps spelet på riktigt nu då eller gått guld?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Förbaskat bra spel trots buggarna. Lirade ut CyberPunk 2077 till Steam strax efter launch i januari 2021. Älskade uppdragen och alla välskrivna side missions. Night City var även den mäktig att åskåda med sin speciella coola sci-fi arkitektur.

/// Betyg: 9.5 av 10

fyfan själv tycker jag det var ett av dem sämsta lir, tråkig story, tråkig värld,tråkiga karaktärer, massa skriptade events (exempel, du kan inte förlorar racing tävlingar) scriptade event där bilar/gubbar dör vid vis tipunkt även fast du inte skjuter emot dem.
side mission var likadana (Några få som stak ut och var intressanta)

4/10 betyg

Nej Cyberpunk var riktigt dåligt spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Ja jag håller med! Kanske inte 9.5 men 9/10 iaf!
Fattar inte riktigt vad alla klagat på, bland de bästa RPG jag spelat. Sjukt stämningsfullt att köra runt i Night City och allt var välskrivet. Några buggar stötte jag inte heller på direkt men då spelade jag igenom det alldeles nyligen. Vilket kanske var lite dumt egentligen, om det nu kommer en ny version.. Aja.

Spelade du på PS4 eller Xbox One?
Jag skulle tro att de största klagomålen annars gäller marknadsföringen, vad som utlovades och vad som levererades var pinsamt i jämförelse.
Sen att de inte skickade ut konsol versionen i förväg till recensenter är ju en stark indikation till att det var fifel på G.

Nice att äntligen kunna spela spelet nästan 1,5 år efter inköp.
Jag kände ingen Hype, så det ska bli kul att spela det på PS5 nu, även om man fått vänta bissart länge.

Medlem

Ska bli kul att se om de gör mycket med spelet iom patchen!

Var ett 8/10 spel för min del men det har potential till stordåd! Tyvärr tvivlar jag på att det når dit :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spelade du på PS4 eller Xbox One?
Jag skulle tro att de största klagomålen annars gäller marknadsföringen, vad som utlovades och vad som levererades var pinsamt i jämförelse.
Sen att de inte skickade ut konsol versionen i förväg till recensenter är ju en stark indikation till att det var fifel på G.

Nice att äntligen kunna spela spelet nästan 1,5 år efter inköp.
Jag kände ingen Hype, så det ska bli kul att spela det på PS5 nu, även om man fått vänta bissart länge.

Nej gud nej, det skulle jag aldrig göra, spelet är ju rejält krävande, körde på min PC med 55" OLED och handkontroll, vilket nog gjorde sitt till. Sen var mina förväntningar nog faktiskt rätt låga då det fått så mycket kritik. Men ändå.

Två saker som störde mig dock var att:

1. Att Jackie dog så tidigt.
2. Att man inte fick en stor cool puffra med skönt ljud som Johnny har förrän sent i spelet.

Medlem

Med tanke på hur länge sedan det var vi såg senaste patchen (1.31, som kom för 4½ månad sedan - det var dessutom en förhållandevis liten sådan, så senaste stora var 1.3, som kom ytterligare en månad tidigare) så känns det verkligen inte som en sekund för tidigt att få någon matig uppdatering.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bra, då kan de snart äntligen gå över till att börja lägga krut på att göra färdigt The Witcher 3-remastern som jag hade önskat att de slutförde från början som plåster på CP2077-fadäsen.

Jag har ännu inte kört färdigt Witcher 3 och att köra det i 30fps på PS4 Pro var inget vidare, men det ska bli grymt kul att återvända till det när remastern släpps!

CP2077 kommer troligtvis inte bli något vidare höjdarspel även om det får massa konstgjord andning.
Kommer de t ex fixa det konstiga spawnandet av poliser och göra valmöjligheter och handling mera rollspelslik?
Jag kan tänka mig att testa det, men det blir i så fall långt längre fram.

Medlem

Trasigt spel rakt igenom. Går inte att patcha det när grunden är så dålig.

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spelade du på PS4 eller Xbox One?
vad som utlovades och vad som levererades var pinsamt i jämförelse.

Som du säger beror mycket på just den punkten. Jag som inte notoriskt följt spelets utveckling förväntade mig inte något och hade inte läst vad som utlovades. Det jag fick var en fantastisk spelupplevelse (på PC) vars story/karakärer/quests var bra nog att minnas. Jag har efter släpp läst några poster om folk som hade blivit lovade massor av saker som de inte fick och då förstår jag varför man blir besviken.

Medlem

Hoppas det stämmer, längtar väldigt mycket efter att få köra PS5 versionen. Redan spelat igenom det två gånger men kommer bli minst en gång till.

Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Ja jag håller med! Kanske inte 9.5 men 9/10 iaf!
Fattar inte riktigt vad alla klagat på, bland de bästa RPG jag spelat. Sjukt stämningsfullt att köra runt i Night City och allt var välskrivet. Några buggar stötte jag inte heller på direkt men då spelade jag igenom det alldeles nyligen. Vilket kanske var lite dumt egentligen, om det nu kommer en ny version.. Aja.

Tror det största problemet var att folk hade skyhöga förväntningar. Och inte var det så konstigt när utvecklarna själva spädde på ilussionen om att det skulle vara århundradets spel och dessutom skulle komma "när det var redo".

Själv gick jag in i det helt blind precis vid release.
Hade inte brytt mig nämnvärt innan om spelet men tänkte att jag kunde testa det då jag inte hade nåt annat i sikte...
Men alltså.... det måste vara ett av de sämsta spelen jag någonsin testat.
Det fanns inte en enda aspekt i spelet som fungerade ordentligt. Tamefan allt var trasigt.
Nog för att spelet i övrigt var supermediokert, men att det också skulle vara kanonbuggigt är tog ju ändå priset. Upplevde buggar ungefär var 3dje minut och Shadowplayinspelningarna översteg nog 25gig innan jag fick nog och lade ned skiten.

Måste ändå fråga, spelade du med ögonbindel eller är du verkligen ärlig när du säger att du inte upplevt buggar?
Har väldigt svårt att tro att de hunnit med å fixat alla de otaliga antal som jag sett på videos och upplevt själv sedan det släpptes.

Edit:
Här är en video som påvisar i princip alla problem. Väldigt bra sammanfattning.

Medlem

allt jag vill är att dom gör om / förbättar lifepath systemet. just nu har vilken "livsstil" man väljer i början ungefär lika stor betydelse och påverkan som vilken klass man väljer i dark souls.

efter de inledande 30-45 minuterna så spelar det knappt någon roll alls under resten av spelet, bortsett från ett par få dialogval här och där.

Medlem

Shit, jag hade inbillat mig att det var i Q2-Q3 så detta är ju en fantastisk nyhet!
Night City är bland det häftigaste man har upplevt i spelväg!
Har spelat igenom som Nomad och Street, har sparat Corpo till seriesuppdateringen.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Razken:

är du verkligen ärlig när du säger att du inte upplevt buggar?

Verkar vara stora skillnader mellan olika personer hur mycket buggar dom har stött på. Jag spelade PS4 versionen på PS5 och hade inte alls särskilt mycket buggar, var några mindre grafiska buggar som jag inte brydde mig så mycket om och sen hade jag problem med att det kraschade ibland vilket var väldigt störande men jag såg till att spara ofta. I övrigt betydligt mindre buggar än i många andra spel, Far Cry 6 tex hade jag betydligt fler problem med.

Medlem

Går faktiskt och väntar på detta. Det kommer aldrig bli drömliret man önskade men jag spelade ett par timmar på PlayStation 4 och la ner rätt snabbt då det var kass som fan. Hoppas nu ändå kunna få en okej spelupplevelse på PS5.

Medlem
Skrivet av Razken:

Måste ändå fråga, spelade du med ögonbindel eller är du verkligen ärlig när du säger att du inte upplevt buggar?
Har väldigt svårt att tro att de hunnit med å fixat alla de otaliga antal som jag sett på videos och upplevt själv sedan det släpptes.

Edit:
Här är en video som påvisar i princip alla problem. Väldigt bra sammanfattning.
https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Upplevde inte många alls som sagt. Några småbuggar som att ens bil kunde fastna i en annan när man kallade på den, nån gång en fiende jagade efter mig in i hissen men sjönk genom golvet etc men dessa buggar var varken tillräckligt många eller stora för att jag skulle bry mig.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Hoppas den kommer med en rejäl overhaul av ingame system också.

Enligt rykteskvarnen så har ju hela spelet i princip fått en overhaul och inte bara det grafiska.

Medlem

Kanske blir värt att ta en vända till i Night City när de väl släpper nästa stora uppdatering. Releasen och det skick som CDPR skötte sin PR-maskin var förkastligt men spelet var habilt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

När man såg releasen krävs det inte raketforskning för att förstå att spelet borde helt ha gjorts och optimerats för PC och next gen consoles, att försöka få det att köras på förra generationen konsoler har stått de dyrare än vad de någonsin kunnat räkna med.

Tänk hur fantastiskt det hade varit om man hade haft vettiga mellenchefer / chefer på projektet och kört en vettig programmeringsmetod också istället för waterfall.

Medlem
Skrivet av loerk:

Enligt rykteskvarnen så har ju hela spelet i princip fått en overhaul och inte bara det grafiska.

Låter väldigt bra i så fall! Folk fokuserade för mycket på de tokiga buggarna vid release, ansåg jag. Såg man bortom det var spelet fortfarande oerhört bristfälligt, så ifall de rättar till mycket av det andra är jag väldigt glad!

Medlem

Med tanke på hur dåligt One/ps4 versionen flöt på just One/ps4, kommer då Series/ps5 versionen flyta lika dåligt på series/ps5?
Men ser fram emot patchen, kommer vänta liiiite för att se hur många nya buggar som smiter sig in, sen kommer jag shoppa


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

ELF
Medlem

Att läsa CP2077 patchlogg är som att läsa en godnattsaga. Lång, uttröttande men intressant. När nästa uppdatering än släpps så ska det bli intressant att lägga vantarna på loggen.
Har dock redan kört det tvp ggr nu, så avvaktar med spelandet tills det är helt färdigt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Oh najs, känns som bra läge att börja spela för första gången, köpte spelet på blackfriday men har inte rört det än.

Medlem

De kan leverera resten av sakerna som de lovade innan launch istället för snyggare grafik.

12
Skriv svar