Snabbkollen - Kommer Battlefield 2042 uppdateras till "ok" skick?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Dice och EA har förlorat sig i det här med "episka ögonblick" som möjligen lockar barn och ungdomar. Vi vuxna ser igenom detta som ytligt krimskrams och vi suckar varje gång en skyskrapa faller ihop för 68:e gången eller när den där "coola" sandstormen förstör hela nöjet återigen. När jag såg att man kunde flyga med en dräkt i trailern för den senaste upplagan bestämde jag mig för att nu är vi klara, Battlefield och jag.

Dice, ge oss ett avskalat, långsamt Battlefield med färre spelare och mer fokus på samarbete och taktik så vinner ni tillbaka de spelare som ni tappat. Jag vet att ni försöker locka till er unga spelare som köper coola skins för pappas pengar men det fungerar inte. Ni framstår som den där pinsamma farsan som försöker vara "down with the kids".

Mina tankar är exakt som andra stycket här. Med tanke på hur populärt BFBC2 var, där samarbetet var i fokus och faktiskt fungerade bra, så förstår jag inte varför de ändrade på ett vinnande koncept. Har aldrig fått samma feeling för ett BF-spel efter det. Det är bara allmänt kaos och alldeles för många spelare.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Mina tankar är exakt som andra stycket här. Med tanke på hur populärt BFBC2 var, där samarbetet var i fokus och faktiskt fungerade bra, så förstår jag inte varför de ändrade på ett vinnande koncept. Har aldrig fått samma feeling för ett BF-spel efter det. Det är bara allmänt kaos och alldeles för många spelare.

Det är lite intressant att kolla tillbaka hur det skrevs om BC2 på diverse forum. Då var inte det ett riktigt Battlefield eftersom det hade Rush och max antal spelare var 32. Men nu i efterhand hyllad det till skyarna.

Medlem

Fungerar fortfarande inte på vissa Xbox Series X konsoller trots flera patchar, polarnas konsoller stänger av sig när de startar spelet,
skeptisk till att DICE får ordning på det.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Sminkad gris.

Läppstift på liket...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom har tappat helt vad Battlefield är. Enda som skulle rädda DICE just nu är om dom går ut med en total remake av BF2.

Tror snarare en total remake av BF3/BF4.

Medlem

Budgetprodukt avsedd att sälja tillbehör och extraskräp. Går inte att rädda imo. Jag tycker synd om dom som jobbat med det. Dom flesta måste väl ha förstått vartåt det barkade långt innan release.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag röstade "Ja", men tror att tåget redan har gått för många. Jag som köpt spelet för fullpris och blev besviken tvekar att börja spela igen, även om de fixar spelet till vad det borde ha varit. Speciellt med tanke på en eventuell kommande F2P-modell.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Röstade nej och anledningen är att jag tror de kommer ge upp före spelet når ett acceptabelt skick av communityn. Det var ju samma med BFV att man slutade precis när spelet började bli bra (tänker på allt som kom med The Pacific).

Tror som många säger att DICE inte är DICE längre. För många nyckelpersoner har lämnat bygget.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tror snarare en total remake av BF3/BF4.

Behövs knappast någon remake av dessa då de fortfarande ser rätt bra ut. Möjligen en remaster men det känns faktiskt inte speciellt lockande. BF4 var bra men dess fokus på trista stadsbanor fick mig att spela andra spel istället. Nej, BF2 var seriens höjdpunkt och det är denna som behöver en remake.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Grafiskt sett tycker jag inte det är jättestor skillnad men shit vad dom har snålat in på animationerna och fysikbaserade saker som flaggan. Det är inte något jag ens har reflekterat över i dom tidigare spelen men i BF 2042 är det ju otroligt basic i jämförelse.

Överlag tycker jag att det finns väldigt få minnesvärda banor i shooters. Jag har spelat pvp i Destiny 2 i säkert ett par hundra timmar men jag kan inte säga att jag kommer ihåg någon av banorna som jättebra. Jag brukar mer komma ihåg vilka banor jag verkligen inte gillar. Som hamnbanan i BF 2042. Avskyr den.

Det påminner om ett mobilspel. Bra men "tom" grafik, öde kartor, ingen fysik, inga animationer. Så jävla nedskalat, kliniskt och artificiellt.

Medlem

Det är ju gött att refund existerar iaf. Annars hade jag varit surare.
Köper inte spel för att ha tråkigt och bli irriterad.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är lite intressant att kolla tillbaka hur det skrevs om BC2 på diverse forum. Då var inte det ett riktigt Battlefield eftersom det hade Rush och max antal spelare var 32. Men nu i efterhand hyllad det till skyarna.

Det är ju inte ett riktigt Battlefield heller. Båda Bad Company spelen var ju spinoffs på grund-spelen precis som Hardline. Men Rush var ju ett så bra mode så det togs med till grund serien sen.

Jag tror att BF2042 hade fått ett helt annat mottagande om det behandlats som en spin-off och inte marknadsförts som en uppföljare till BF3/BF4.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Dice och EA har förlorat sig i det här med "episka ögonblick" som möjligen lockar barn och ungdomar. Vi vuxna ser igenom detta som ytligt krimskrams och vi suckar varje gång en skyskrapa faller ihop för 68:e gången eller när den där "coola" sandstormen förstör hela nöjet återigen. När jag såg att man kunde flyga med en dräkt i trailern för den senaste upplagan bestämde jag mig för att nu är vi klara, Battlefield och jag.

Dice, ge oss ett avskalat, långsamt Battlefield med färre spelare och mer fokus på samarbete och taktik så vinner ni tillbaka de spelare som ni tappat. Jag vet att ni försöker locka till er unga spelare som köper coola skins för pappas pengar men det fungerar inte. Ni framstår som den där pinsamma farsan som försöker vara "down with the kids".

Kan bara hålla med tyvärr, Dice och EA har tappat bort sig. Jag var väldigt hypad inför releasen och har spelat tills nu, trot eller ej, jag har varit med sedan BF1942, som var lite små kul och tycker BF2 var riktigt bra.

Som har skrivits tidigare skulle dom ha fokuserat mer på samarbete. 128 spelare tänkte jag wow! Men det blev rörigt och med många "Rambos" som springer runt. Svårt att få till ett bra samarbete då.

Jag är inte mycket för ovanliga tomte brickor att sätta på vapnet eller annat skräp och ny patch kommer nog inte rädda BF2042, känns som skadan redan är gjord.

Hoppas att man har lärt sig något.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Dice och EA har förlorat sig i det här med "episka ögonblick" som möjligen lockar barn och ungdomar. Vi vuxna ser igenom detta som ytligt krimskrams och vi suckar varje gång en skyskrapa faller ihop för 68:e gången eller när den där "coola" sandstormen förstör hela nöjet återigen.

Problemet är att de gjorde "Battlefield moments" till en marknadsförings grej.

Minns fortfarande den där videon som visades inför Battlefield 2s release. Där visade utvecklarna hur en missil hade under speltest gått rakt igenom en helikopter. Först misstänkte de att det var en bugg, men efter att kollat replay:n så insåg de vad som hade hänt. Helikoptrarna har ju öppna dörrar på sidorna, och detta gjorde att om missilen träffade helt rätt så kunde den åka igenom från ena sidan till andra.

Detta förvånade tydligen utvecklarna lika mycket som spelarna... och det var verkligen ett riktigt "episkt ögonblick", något dynamiskt som hände för att spelets system var komplexa nog. Nån gång över åren missförstod utvecklarna det här konceptet och började istället försöka artificiellt tillverka såna här "moments", vilket så klart inte fungerar.

Grund idèn med att spelen ska vara dynamiska och att vad som helst kan hända inom spelets system är guld dock.

12
Skriv svar