Capcoms 10 bästsäljare genom tiderna handlar om Resident Evil, Monster Hunter och (lite) Street Fighter

Robot
Capcoms 10 bästsäljare genom tiderna handlar om Resident Evil, Monster Hunter och (lite) Street Fighter

Monster Hunter World sitter stadigt på tronen.

#capcom, #monster-hunter, #resident-evil, #street-fighter


Medlem

Med tanke på alla kopior av SF2 det finns så förstår jag verkligen att de fick upp numret där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu har ju RE7 lite längre tid på sig, att nå de siffrorna, än vad RE8 har, men det snackades om att man ville införa mer action igen för att träffa en bredare publik. Är det någon som har data för hur många RE7 som sålts 1 år efter release?
Kollar man på dessa siffror så känns det nästan RE8 som en flopp i jämförelse med RE7.. ( flera miljoner sålda exemplar är ingen flopp, men ni förstår vad jag menar)

Medlem

Fattar inte att Resident Evil 3 Remake sålt så dåligt. Visst, spelet var kort men jäkligt bra gjort. Hade personligen as skoj o har lirat ut det 2 gånger via Steam. Nu har jag iofs inte lirat originalet så jag har inget att bli besviken över med "cut of content" som tydligen gjordes.

Blev sjukt sugen på att ta en 2a playthrough med Resident Evil 8: Village på Steam. Började tänka på den där jäkla robotfabriken i slutet med cyborgs. De var roliga att möta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Capcom har riktigt bra spel!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Förknippar dem mest med Gunsmoke.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Förknippar dem mest med Gunsmoke.

Awww... mega man, duck tales, street fighter, shit listan är lång av bra spel de har gjort.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fattar inte att Resident Evil 3 Remake sålt så dåligt. Visst, spelet var kort men jäkligt bra gjort. Hade personligen as skoj o har lirat ut det 2 gånger via Steam. Nu har jag iofs inte lirat originalet så jag har inget att bli besviken över med "cut of content" som tydligen gjordes.

Blev sjukt sugen på att ta en 2a playthrough med Resident Evil 8: Village på Steam. Började tänka på den där jäkla robotfabriken i slutet med cyborgs. De var roliga att möta.

Håller med. Vart väldigt taggad på 3an men efter att saker som "kort", "borttagna delar" och satsningen på multiplayer kom fram, fick det mig att besviket invänta köp.

När jag väl köpte spelet senare rabatterat, så vart jag väldigt glad att jag spelade igenom det. Grym action, härliga karaktärer och riktigt snyggt gjort! Men fortfarande för kort...

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fattar inte att Resident Evil 3 Remake sålt så dåligt. Visst, spelet var kort men jäkligt bra gjort. Hade personligen as skoj o har lirat ut det 2 gånger via Steam. Nu har jag iofs inte lirat originalet så jag har inget att bli besviken över med "cut of content" som tydligen gjordes.

Blev sjukt sugen på att ta en 2a playthrough med Resident Evil 8: Village på Steam. Började tänka på den där jäkla robotfabriken i slutet med cyborgs. De var roliga att möta.

Det var riktigt dåligt jämfört med originalet, förmodligen därför. Allting med bandesignen och karaktärerna kändes så B och det var mycket borttaget från originalet. Gillade de första två timmarna, introt var bra gjort.
Remaken på 2:an var ett riktigt bra spel dock. Kan inte ha varit samma team som gjorde 3:an.

Medlem

Så RE7 har sålt ungefär lika eller mer exemplar som det finns människor Sverige, galet. Men när man tänker efter ganska litet i jämförelse med hela världen, även fast det är ett sådant välkänt spelserie.

Medlem

Sitter och drömmer mig bort om att få uppleva ett nytt MHW på next gen maskinerna

1
Skriv svar