Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Halo Infinite tappar spelare på STEAM

Robot
Halo Infinite tappar spelare på STEAM
Medlem

Har inte spelat på ett tag, mest för att jag varit trött men också för att alla jag spelar med har jobbtider när jag är vaken och är hemma när jag sover. Inte så kul att spela ensam.

Medlem

Nej jag har kört 7-8 timmar då det släpptes men tyckte att dom flesta av vapnen var svaga o klena. Sen så körde jag kampanjen på Gamepass.

Medlem

Tröttnade tyvärr ganska snabbt, det har inte riktigt magin från den första trilogin som gjorde att man kunde sitta och spela i timtals utan att tröttna. Att sen Forge saknas gör inte saken bättre...

Medlem

Tycker det är riktigt bra och spelar fortfarande 👍😃

Medlem

Kom

Skrivet av Jozo:

Tröttnade tyvärr ganska snabbt, det har inte riktigt magin från den första trilogin som gjorde att man kunde sitta och spela i timtals utan att tröttna. Att sen Forge saknas gör inte saken bättre...

Håller inte med alls. Skulle snarare säga att de lyckats fantastiskt bra med att få Infinite att kännas som originalspelen och samtidigt moderniserat serien. Något av det svåraste att få till för en studio.

Jag har 80 timmar på Steam, och älskar det, men tyvärr är jag lika enkel som många andra, när du når rank 100 på gamepass sjunker motivationen rätt fort. Nu blir det mest rankat med kompisarna, men då kommer problemet att hitta tider som funkar för fyra vuxna, med helt separata livssituationer.

Likt många spel med ”säsonger” kommer antalet spelare gå upp igen när det finns nytt innehåll. Säsong ett är många ”klar” med. Planen med säsonger på tre månader känns mer rimlig.

Medlem

Jag spelar fortfarande en del. Kärnan i spelet är riktigt bra, men vissa störningsmoment såsom desync och hög ping (pga att man hamnar i fel Azureregion) drar ner upplevelsen. De jobbar ju på problemen så förhoppningsvis kommer det kännas bättre snart.

Känns dock som att spelet inte riktigt kommer att vara i form förrän till sommaren.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Geeks Gaming

Jag väntar fortfarande på att dom ska uppdatera progression systemet. Faktiskt inte koll på när dom skulle släppa de. Plus va en hel del jag störde mig på. Bland annat hitreg+op kontroll aim assist

Skribent

Kan nämna att jag själv spelar någon match per dag och finner det underhållande fortfarande.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Nu är ju inte Steam det enda stället det spelas Halo på...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu är ju inte Steam det enda stället det spelas Halo på...

Är väl inte nån som har påstått nåt annat? Står även i artikeln att det gäller steam och inte xbox.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alltså det är inte så konstigt. Gameplay är typ 10/10 men allt annat suger.

Playlists
Netcode
Desync
CTD
Game-modes låsta bakom event
Battle Pass som är riktigt uselt
Customization uselt

Är så besviken på hur MS har hanterat detta spel.

Medlem

Spelar fortfarande och tycker det är ruskigt kul. Men förstår att folk tröttnar efter en stund. De har ju misslyckats med allt förutom gameplay typ, vilket är synd. Hoppas de förbättrar till säsong 2.

Medlem

Har spelet fortfarande problem med optimeringen? Körde kampanjen och hade inomhus relativt bra fps, men så fort jag tog ett steg utanför så störtdök den till 30-50fps.

Medlem

Jag tror många kommer tillbaka med Coop, men kanske inte. Dom förstörde mycket där.
Halo spelare vill ha coop.
Nu kanske det inte är så många som återvänder och då lär dom otroligt intelligenta cheferna tänka att Halo spel ej behöver coop I framtiden, yay.

Medlem

Inget intresse i deras MP, jag spelade igenom kampanjen och sen var jag klar.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu är ju inte Steam det enda stället det spelas Halo på...

Cope 😉


signatur

Specs: PS5

Medlem

Tycker det är skapligt kul att hoppa in då och då men det har sina uppenbara brister.
Bl.a så tycker jag det är riktigt sunkigt när man får lira matcher med bottar som är dummare än grus.
Annars är det enkelt att hoppa in och jag tycker det är roligare än något annat eftersom väntetiden inte är så farlig jämfört med andra spel med samma typ av upplägg.

Såsom tex Rainbow 6 Siege som jag köpte nyligen på rean... där man ska vänta på matchmakingen, vänta på att folk ska välja karaktär, välja gear, välja spawnpoint, sedan när det är klart så är det ytterligare nedräkning som ofta fastnar efter att den räknar klart av nån oklar anledning... Och sen ska man vänta ytterligare på att lagen ska mötas osv...

Det blir så jävla många extra moment, medan i Halo är det bara hoppa in å köra utan massa extra dötid.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Vileoxe:

Är väl inte nån som har påstått nåt annat? Står även i artikeln att det gäller steam och inte xbox.

Haha, det var en kommentar till Steams relevans för Halo på det stora hela och inget annat.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hade spelat kvar om BTB fungerande då det är det enda som intresserar mig i MP. Hoppas de får bukt med problemen tills sommaren iaf annars blir det att avinstallera.

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Jag hade spelat kvar om BTB fungerande då det är det enda som intresserar mig i MP. Hoppas de får bukt med problemen tills sommaren iaf annars blir det att avinstallera.

Det fixades i veckan. BTB funkar felfritt igen.

Medlem

Spelade en del i början men tröttnade eftersom time to kill är helt bisarrt lång i detta spel. Bullet sponge i multiplayer trodde jag hörde till 90-talet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Det fixades i veckan. BTB funkar felfritt igen.

Japp, det funkar fint. BTB är ju överlägset roligast, särskilt om man vill ha det lite mer casual.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Chicobello:

Spelade en del i början men tröttnade eftersom time to kill är helt bisarrt lång i detta spel. Bullet sponge i multiplayer trodde jag hörde till 90-talet.

Har du testat på Tactical Slayer?


signatur

Jump in.

Medlem

Halo känns väl mer än något annat än som ett FPS från typ 98.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Vi är ett gäng som spelar ranked arena-läget nästan dagligen, och jag är jävligt glad att få spela Halo igen för första gången sedan Reach. Tyvärr känner vi redan hur enformigheten gnager. Spelet är kul i MP men känns på många sätt som en early access-titel med planerat släppdatum hösten 2022.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

De måste lägga till fler banor. Tre stycken BTB-banor räcker inte.

Medlem

Jag tycker det är svin kul att köra några rundor. Meeen det behövs fler kartor som sagts tidigare


signatur

Allätare

Medlem

Har Halos mulitplayer någonsin varit en grej på PC?

Gnällkuk

Är nog liknande utveckling på samtliga plattformar, många spelade säkert så och sen kanske testade mp. Spelar man fortfarande mp eller har gjort så väntar man nog på nytt content.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar