Phil Spencer vill att Starfield blir större än Skyrim

Robot
Phil Spencer vill att Starfield blir större än Skyrim
Medlem

Surt att man inte kommer få testa, då man enbart spelar på PS5. Om det nu blir bra vill säga...

Medlem

Mindre potentiella kunder än någonsin samtidigt som det är ett nytt IP på en uråldrig spelmotor, då har de lite att jobba på helt enkelt☺

Det finns ju såklart hopp och creation engine spel brukar ju inte kräva twitch shooter respons, så det kanske fungerar relativt bra att streama framöver, så det har alltså potential att växa med tiden menar jag.
Säger någon Fallout eller Skyrim så brukar många ha lite koll, men jag märker att många fortfarande inte vet vad Starfield är.

Deras spel brukar ju ha extremt dålig QA med tanke på hur väl de rullar i början, så räkna inte med super siffror då.
Dock så är det såklart gratis via gamepass, så det blir nog väldigt många som spelar det tidigt i alla fall, eftersom de inte behöver ta någon finansiell risk.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas framför allt att det är bättre än Skyrim.

Medlem

Mer än 30 miljoner "sålda" exemplar blir troligen svårt nu med Game Pass, men inte helt omöjligt att de relativt snabbt kommer upp i den summan om de enbart räknar antal personer som testat spelet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hoppas framför allt att det är bättre än Skyrim.

Det skulle göra Starfield till världens bästa spel tillsammans med Morrowind så det är lite väl mycket att hoppas på, men bara det kommer i närheten så vore det trevligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kommer nog vara svårt att sälja så bra om man enbart riktar in sig på Xbox och PC

Medlem

Jag drar mig ofta för att höja ett rättande finger (☝️), men här kan jag inte låta bli. Skyrim släpptes 11.11.11. Således lanseras Starfield på dagen elva år efter Skyrim - inte tio. 😀

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Kommer nog vara svårt att sälja så bra om man enbart riktar in sig på Xbox och PC

PC marknaden är rätt stor, samt Xbox marknaden är ganska stor. Så 30mille är knappast ett omöjligt mål.

Redaktör
Skrivet av Holy_hell:

Jag drar mig ofta för att höja ett rättande finger (☝️), men här kan jag inte låta bli. Skyrim släpptes 11.11.11. Således lanseras Starfield på dagen elva år efter Skyrim - inte tio. 😀

Rättande fingrar behövs ibland - tack, fixat!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Det skulle göra Starfield till världens bästa spel tillsammans med Morrowind så det är lite väl mycket att hoppas på, men bara det kommer i närheten så vore det trevligt.

Oj, så högt var det inte meningen att lägga ribban. Tänkte mer att det vore kul om Starfield är ett spel jag faktiskt gillar.

Medlem

Hoppas spelet likt fallout 4 och skyrim får en VR version eller helst ett VR läge så du kan kombinera vr och plattskärms läge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vi har fortfarande inte sett gameplay. Jag får dåliga vibbar av detta.

Medlem

30 miljoner exemplar låter inte som så mycket när det släppts 60 miljoner gånger på olika plattformar.

Det är väl bara att släppa det om och om igen i tio års tid, så ska det nog gå.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"Starfield kommer ha 3gg så mycket mer buggar än Skyrim, it just works"

Medlem

historiskt sett vet vi ju att såna här uttalanden om ett väldigt hypat och osläppt spel alltid är ett vinnande koncept och kan aldrig slå fel nånsin.

Medlem

Jag hoppas bethesda får "fortsätta jobba som vanligt".


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cooling23:

Vi har fortfarande inte sett gameplay. Jag får dåliga vibbar av detta.

Det är Bethesda. De brukar vänta till närmare release. Förväntar mig en större blowout i sommar


signatur

Jump in.

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Mindre potentiella kunder än någonsin samtidigt som det är ett nytt IP på en uråldrig spelmotor, då har de lite att jobba på helt enkelt☺

Det finns ju såklart hopp och creation engine spel brukar ju inte kräva twitch shooter respons, så det kanske fungerar relativt bra att streama framöver, så det har alltså potential att växa med tiden menar jag.
Säger någon Fallout eller Skyrim så brukar många ha lite koll, men jag märker att många fortfarande inte vet vad Starfield är.

Deras spel brukar ju ha extremt dålig QA med tanke på hur väl de rullar i början, så räkna inte med super siffror då.
Dock så är det såklart gratis via gamepass, så det blir nog väldigt många som spelar det tidigt i alla fall, eftersom de inte behöver ta någon finansiell risk.

Nu har de äntligen fått tummen ur och uppdaterat den vidriga Creation Engine till version 2. Hoppas verkligen att de kommer ikapp med saker som stöd för högre uppdateringsfrekvens än 60.

Skrivet av quadratis:

historiskt sett vet vi ju att såna här uttalanden om ett väldigt hypat och osläppt spel alltid är ett vinnande koncept och kan aldrig slå fel nånsin.

https://i.imgur.com/yqAN0XJ.png

Vi vet också, historiskt, att Bethesdas spel får vara buggfest vid release för det är en del av charmen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag misstänker att han hoppas att alla spel MS släpper blir större än Skyrim.

Medlem
Skrivet av matt76:

Mer än 30 miljoner "sålda" exemplar blir troligen svårt nu med Game Pass, men inte helt omöjligt att de relativt snabbt kommer upp i den summan om de enbart räknar antal personer som testat spelet.

Jo det är en intressant fråga, hur dom räknar Game Pass spel som sålda exemplar.

Efter som spelen på Game Pass är "gratis" så testar man ju en hel del spel en liten stund, som man aldrig skulle köpt egentligen. Personligen skulle jag inte räkna det som ett köp.

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Nu har de äntligen fått tummen ur och uppdaterat den vidriga Creation Engine till version 2. Hoppas verkligen att de kommer ikapp med saker som stöd för högre uppdateringsfrekvens än 60.

De fixade detta rätt snabbt och utan fanfar i fallout 76, så förhoppningsvis så för de över detta till starfield!

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu har de äntligen fått tummen ur och uppdaterat den vidriga Creation Engine till version 2. Hoppas verkligen att de kommer ikapp med saker som stöd för högre uppdateringsfrekvens än 60.

Stegar, hissar och en vettig fysikmotor skulle inte sitta fel heller.
Man ska väl inte ropa hej för tidigt och det blir väl ett bra spel i vilket fall, men det känns tråkigt att de än så länge har vägrat förnya sig i alla fall.

Skrivet av hannes.theorell:

Vi vet också, historiskt, att Bethesdas spel får vara buggfest vid release för det är en del av charmen.

Spelen har haft en hel del problem med korrupta sparfiler, vilket inte så trevligt dock.

Medlem

Detta blir väl Todd Howards första helt egna spel som gamedirector, så det är upp till bevis nu om han kan lyckats med något helt nytt. Tror chansen är stor att Starfield kommer bli Fallout 4 in space, med fantasilös och dötrist story, karaktärer och design.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Detta blir väl Todd Howards första helt egna spel som gamedirector, så det är upp till bevis nu om han kan lyckats med något helt nytt. Tror chansen är stor att Starfield kommer bli Fallout 4 in space, med fantasilös och dötrist story, karaktärer och design.

Risken är nog överhängande. Finns även risk för kort och trist main story som fluffas upp med en massa "oTrädat" side content. Fluff som sedan byggs ut via sålda DLC.

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Stegar, hissar och en vettig fysikmotor skulle inte sitta fel heller.
Man ska väl inte ropa hej för tidigt och det blir väl ett bra spel i vilket fall, men det känns tråkigt att de än så länge har vägrat förnya sig i alla fall.

De bygger en egen fysikmotor i nya motorn har jag för mig att jag läst, men det säger inte mycket.

Gamla creation engine använde ju havok, som är välanvänd i många spel.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Kommer nog vara svårt att sälja så bra om man enbart riktar in sig på Xbox och PC

Det tror jag inte.

Nästan alla PS5-spelare brukar säga att de inte ser behov för XB då de har en PC att lira på (tycker man jämt ser den kommentaren i trådarna här på FZ).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Nej. Gör hellre en mindre värld och gör den levande och dynamisk istället för ännu större. Skyrim är som en stor tom statisk kuliss där inget du gör påverkar världen eller karaktärerna det minsta.

12
Skriv svar