Phil Spencer vill att Starfield blir större än Skyrim

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

De fixade detta rätt snabbt och utan fanfar i fallout 76, så förhoppningsvis så för de över detta till starfield!

Testade FO76 free weekend och minns flera ställen där FPSen bara sjönk utan någon speciell anledning samtidigt som GPU load var på en normalt låg nivå (är ju inget krävande spel direkt). Svängde man bort kameran så blev FPSen normal igen. Avinstallerade det efter någon timme eller så.

Medlem

Det kommer floppa, stenhårt. Mark my words;-P.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det kommer floppa, stenhårt. Mark my words;-P.

Varför tror du det?

Medlem
Skrivet av Kiske:

Nej. Gör hellre en mindre värld och gör den levande och dynamisk istället för ännu större. Skyrim är som en stor tom statisk kuliss där inget du gör påverkar världen eller karaktärerna det minsta.

Han pratar väl inte om själva spelvärlden, utan snarare om genomslagskraften?

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Testade FO76 free weekend och minns flera ställen där FPSen bara sjönk utan någon speciell anledning samtidigt som GPU load var på en normalt låg nivå (är ju inget krävande spel direkt). Svängde man bort kameran så blev FPSen normal igen. Avinstallerade det efter någon timme eller så.

Jo absolut, men de fixade som sagt låsningen till 60fps, något de hade kunnat göra flera spel tillbaka

Medlem
Skrivet av martinot:

Det tror jag inte.

Nästan alla PS5-spelare brukar säga att de inte ser behov för XB då de har en PC att lira på (tycker man jämt ser den kommentaren i trådarna här på FZ).

Ja kanske här på FZ men jag tänker generella majoriteten som äger PS4 / PS5 spelar nog enbart på dessa är ju 17,3 miljoner PS5 ute och 125 miljoner PS4:or där ute så är ju en extremt stor marknad att ignorera

Medlem
Skrivet av WebeJaxx:

Varför tror du det?

Helt nytt IP. Stort och ambitiöst. Alldeles för högt ställda förväntningar från fans och med Bethesdas historia av ofärdiga buggiga spel vid släpp.

Jag skulle tippa på att det två år efter releasen blir ungefär vad Bethesda hade hoppats att det skulle vara när det släpptes.

Medlem

Varför kan inte spel få bli det dom blir?
Det är ju all den här hetsen och hypen som bygger upp orimliga förväntningar.

Släpp spelet istället för att sitta och snacka om hur bra det ska bli.

Sen så rapporterades det ju att Xbox game pass har 25 mille subscribers, så om dom räknar alla som installerar och testar spelet 1 gång som ”spelare” så är det ju inte jätteimponerande att med deras förutsättningar att bräcka 30 mille.

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Helt nytt IP. Stort och ambitiöst. Alldeles för högt ställda förväntningar från fans och med Bethesdas historia av ofärdiga buggiga spel vid släpp.

Jag skulle tippa på att det två år efter releasen blir ungefär vad Bethesda hade hoppats att det skulle vara när det släpptes.

Buggiga kan jag hålla med, men bethesdastudions egna spel brukar ju inte ändras så mycket efter släpp, skyrim och fallout 4 är ju i princip samma upplevelse som när de först kom ut.

Kollar vi på morrowind->oblivion->fallout3->skyrim->fallout4 så är det nog ändå en bra gissning på att det kommer gå rätt okej.

Medlem
Skrivet av eld:

Buggiga kan jag hålla med, men bethesdastudions egna spel brukar ju inte ändras så mycket efter släpp, skyrim och fallout 4 är ju i princip samma upplevelse som när de först kom ut.

Kollar vi på morrowind->oblivion->fallout3->skyrim->fallout4 så är det nog ändå en bra gissning på att det kommer gå rätt okej.

Nej jag menar inte att de kommer ändra så mycket utan mer hur spelet kommer fungera med buggar osv. Vi får se helt enkelt och hoppas på det bästa:).

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej jag menar inte att de kommer ändra så mycket utan mer hur spelet kommer fungera med buggar osv. Vi får se helt enkelt och hoppas på det bästa:).

Yep!

Jag tror de absolut har behovet att vara försiktiga efter hur systerstudions projekt slutade upp, den oändliga kritiken av buggar samt hur världen tog emot cyberpunk.

Det är till deras fördel att de enbart visar upp spelet när det är närpå färdigt dock.

Medlem
Skrivet av eld:

Yep!

Jag tror de absolut har behovet att vara försiktiga efter hur systerstudions projekt slutade upp, den oändliga kritiken av buggar samt hur världen tog emot cyberpunk.

Det är till deras fördel att de enbart visar upp spelet när det är närpå färdigt dock.

Verkligen så.

Medlem

Så, jag måste antingen skaffa ny laptop eller en xbox 😑

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

Jo absolut, men de fixade som sagt låsningen till 60fps, något de hade kunnat göra flera spel tillbaka

Ja det är alltid något iaf. Men nu kanske det blir fixat "på riktigt" med nya versionen?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Så, jag måste antingen skaffa ny laptop eller en xbox 😑

Eller det mest hållbara alternativet: En stationär dator.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vi har fortfarande inte sett gameplay. Jag får dåliga vibbar av detta.

De brukar inte visa gameplay så långt innan. Fallout 4 visades upp på e3 och släpptes nov samma år. Gissar på samma taktik här helt enkelt Det är för övrigt en taktik jag tycker fler borde anamma.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Så, jag måste antingen skaffa ny laptop eller en xbox 😑

Rent krasst kan du ju streama spelet via gamepass också. Då borde en gammal skräpdator (eller till och med telefonen) funka.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Ja kanske här på FZ men jag tänker generella majoriteten som äger PS4 / PS5 spelar nog enbart på dessa är ju 17,3 miljoner PS5 ute och 125 miljoner PS4:or där ute så är ju en extremt stor marknad att ignorera

Man kan ju säga exakt samma sak om exklusiva PS-titlar som inte kommer till XB eller PC; tappar massor med potentiella intäkter.

Säger inte att jag håller med (ogillar konceptet med exklusiva spel), utan bara upprepar vad Sony-människor på forumet brukar tala om hur det förhåller sig.

Sedan kan ju streaming även vara ytterligare en möjlighet för spelare (även om jag personligen föredrar lokalt exekverade spel så kan det ju kanske duga för enstaka titlar).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Kan dem få det att bli lika mkt immersion som star citizen och lika kul som fallout 4 så kan det säkert gå hem.

Medlem

Vill han det? Dra på trissor!

Känns dock gött om folk + Microsoft resettar lite och börjar fatta att det är Starfield som är nästa stora grej - inte nästa Elder Scrolls.
Och det är mycket mer spännande än om det hade varit ett nytt Elder Scrolls.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar