Fler rykten om Goldeneye 007-remaster - kan avslöjas inom kort

Robot
Fler rykten om Goldeneye 007-remaster - kan avslöjas inom kort

Har licenshindret äntligen rundats?

#goldeneye-007


Geeks Gaming

Så länge dom inte gör som dom gjord med Wii remaken.
I want Brosnan!

Medlem

Hoppas de får med Pierce Brosnans Bond-gestalt den här gången. Som 90-talsunge är det ju han man är uppväxt med i rollen, och han är ett måste om jag ska titta åt en Goldeneye-remaster.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det vore inte GoldenEye utan Pierce. Men det är väl en transgender eller nåt för att ligga rätt i tiden.

Medlem

Ja det vore katastrof om det blir Daniel Craig. Tycker han ser ut som ipren-mannen och har aldrig gillat honom som Bond

Medlem

Älskar spelet och det håller än i dag, men just det som en remastring innebär brukar vara det som gör den typen av spel sämre. Att man tappar i geometrisk enkelhet, tappar i fyrkantigt gyllene snittet-tänk, och i stället inför överbelamrade, böljande omgivningar där man inte riktigt vet vad som är interagerbart/en del av det man "ska göra" och inte. Tänk t.ex. att med 1 HP kvar, under enorm press, kasta ett covert modem på en terminal. I en modern variant hade man säkert inte fattat riktigt exakt var man skulle kasta modemet för att det skulle gillas.

Medlem

Golden Eye är en klassiker man verkligen minns. Båtmappen i PvP var hur kul som helst när man var en liten grabb.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Golden Eye är en klassiker man verkligen minns. Båtmappen i PvP var hur kul som helst när man var en liten grabb.

"Du tittar ju på min skärm!" 😄

Medlem

Att han inte har licens att remastras låter ju tämligen orimligt när han licens att döda.

Medlem

Hoppas! Jag saknar kriget om att hinna vara först att välja Oddjob.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Till Nintendo med eftersom det var Nintendo som bad Tyskland att ta bort deras förbud.
Men samtidigt kan det istället hos Nintendo vara att de släpper originalet.

Medlem

Lite lustigt att för bara ett år sen så läckte ju hela Xbox Live Arcade versionen ut på nätet och alla kunde ta del av den.
Det var en jävligt fin portning.
Dock så led den av ljud som inte var i synk med bilden, vilket var lite synd då jag gärna spelar Goldeneye mutliplayer lite då och då med kompisarna.

Medlem

Usch för en simpel remaster av ett lastgammalt spel från 90-talet. Det var ett grymt spel på den tiden men just den första 3D grafiken har åldrats katastrofalt illa. Att putsa till den räcker inte på långa vägar anser jag. Här krävs en riktig remake, imo.

Skrivet av Aesoprock:

Hoppas! Jag saknar kriget om att hinna vara först att välja Oddjob.

Hehe, vi såg det som fusk att lira som "OddJob" i multiplayer matcherna, därför förbjöd vi att lira som honom då han var så kort och mycket svårare att träffa. Sedan var man puckad som lirade som Jaws även om han var cool som fan. 3 meters jätte deluxe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Avstängd

Ingen Goldeneye utan DK Mode!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Hoppas de får med Pierce Brosnans Bond-gestalt den här gången. Som 90-talsunge är det ju han man är uppväxt med i rollen, och han är ett måste om jag ska titta åt en Goldeneye-remaster.

Helt klart


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kikade snabbt på den nedlagda versionen till Xbox 360 och den såg inte dum ut alls, så om det blir något sådant fast ännu bättre så kan det bli en riktig hit!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Nu måste jag lyssna på soundtracket. Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Usch för en simpel remaster av ett lastgammalt spel från 90-talet. Det var ett grymt spel på den tiden men just den första 3D grafiken har åldrats katastrofalt illa. Att putsa till den räcker inte på långa vägar anser jag. Här krävs en riktig remake, imo.

Hehe, vi såg det som fusk att lira som "OddJob" i multiplayer matcherna, därför förbjöd vi att lira som honom då han var så kort och mycket svårare att träffa. Sedan var man puckad som lirade som Jaws även om han var cool som fan. 3 meters jätte deluxe.

De borde ju ha kompenserat det där med att Oddjob hade typ 20% HP och Jaws 200% HP. Då hade det ju blivit rejäl twist. Jag har inte koll på HUR imba de är, så matematiken är bara snabbt höftad från en spontan tanke.

Medlem

Jag upprepar vad jag skrev i en annan tråd om ämnet. Jag hade mycket hellre sett en uppdaterad samling av EAs 007-spel från PS2-eran!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag upprepar vad jag skrev i en annan tråd om ämnet. Jag hade mycket hellre sett en uppdaterad samling av EAs 007-spel från PS2-eran!

Varför ska det ens behöva vara antingen eller? Du kommer inte få roligt, så ingen annan borde få det heller? Ge oss alla istället.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Spännande!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Goldeneye remaster hade varit nostalgi delux! Spelade det på N64 back in the day..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Usch för en simpel remaster av ett lastgammalt spel från 90-talet. Det var ett grymt spel på den tiden men just den första 3D grafiken har åldrats katastrofalt illa. Att putsa till den räcker inte på långa vägar anser jag. Här krävs en riktig remake, imo.

Hehe, vi såg det som fusk att lira som "OddJob" i multiplayer matcherna, därför förbjöd vi att lira som honom då han var så kort och mycket svårare att träffa. Sedan var man puckad som lirade som Jaws även om han var cool som fan. 3 meters jätte deluxe.

haha, ja det blev en lavett på den som försökte ta Oddjob i min vänskapskrets XD

Sen kunde vi köra lite roliga scenarios också. "Alla mot Oddjob", då turades man om att vara honom och resten samarbetade för att döda honom

Men problemet var väl att det i stort var omöjligt att sikta högt och lågt med N64-kontrollen, jag tror inte Oddjob idag hade varit samma problem? Med mus och tangentbord hade han definitivt inte varit lika OP.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar