Vilket betyg ger du Dying Light 2?

Robot
Vilket betyg ger du Dying Light 2?
Medlem

Har fortfarande lite problem med att sätta ett specifikt betyg på spelet efter att ha kört i snart en vecka. Det var mycket som jag gillade bättre med ettan, men det finns också en hel del positiva aspekter med Stay Human, saker som som man säkert skulle sakna när man väl plockar upp det första spelet igen. Vill ge det 3.5 än så länge, men blir en svag fyra istället.

Medlem

Älskar spelet än så länge!

Blev en 4 från mig, skulle blivit 5 om det inte var för en del väldigt irriterande buggar.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
4/5

Jag hade lite svårt att komma in i spelet först, tyckte vapen gick sönder för fort, men man får ju nya bättre hela tiden samt att staminan tog slut fort, men det är ju en del av att bättra på sin karaktär så eg. en pluspoäng nu. En klar 4 för min del, jag har superkul. Saknar visserligen skjutvapnen från ettan men får klara mig med pilbågen.

Medlem

Stark 4:a (av 5).

One
Medlem

Fan vad jag velar mellan att köpa DL2 och Elden Ring denna månad, Wonderlands nästa månad också
Fullspäckad ju :/

Medlem
Ambassadör
Xbox

4/5, det är mycket trevligt!

Lite buggar här o där, men melee combat i first person sitter som en smäck, parkour-delen är grym och utforskandet är riktigt najs. Storyn driver på bra utan att vara något pretentiöst, mycket quests att göra och dag/natt dynamiken är riktigt bra. Inte klar med spelet än på långa vägar.


signatur

Jump in.

Medlem

5 love it


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Så här långt en stark 4:a. Kontrollen sitter som en smäck, fantastisk känsla att springa och hoppa i stan. Bra melee. Snyggt. Och så här långt buggfritt, peppar peppar.

Medlem

Ej köpt ännu

Medlem
Skrivet av Isak19:

Ej köpt ännu

Då vet vi!

on topic: Ger det en svag 4:a, tyckte första Dying Light var bättre på dom flesta punkterna. Men tvåan var fortfarande underhållande.

Medlem

En trea, sista bossen var så dålig att det är obegripligt. I övrigt ett mycket bra spel.

Medlem

Gillar spelet men stör mig på att det är så ofantligt mycket cutscenes, nästan varenda interaktion med något eller någon så ska det spelas upp en scen…

Medlem

4/5

Dom har försökt att göra så mycket på en och samma gång.
Dying light 1 blandat med Skyrim, stalker och I am legend.

Skitbra mix, men det som saknas är rädslan.
Även på Hard är det alldeles för lätt, och det enda som får pulsen att slå liiite är när tiden börjar rinna ut på natten, men för det finns det boosters.

Ett nightrunner mode och ett no-hud eller "jävligt-minimal-hud" hade räddat detta och gjort det till ett nytt stalker i form av scare.

Men trots allt mycket nöjd! Bästa spelet sedan botw helt klart.

Medlem

3/4 mycket buggar rakt igenom, tråkiga karaktärer och ojämn grafik, men gameplay var ändå rätt så kul.

Medlem

Parkour, looting & combat är riktigt bra i spelet. Storyn & world building är väldigt kasst dock, känns som ett ofärdigt spel. Jag har dock väldigt roligt i spelet men är inget game of the year för mig.

Medlem

Ett stort smörgåsbord med buggar, helt klart en otestad produkt som ej skulle ha fått givits ut i det skick dom gjorde ändå. Finns det något som helts krav på hur buggig en produkt får vara vid ett släpp? Och i sådana fall, Vem bär ansvaret för det? Vem är det i slutet som trycker på den gröna knappen för ett släpp?

Detta var under all kritik , jag och 3 kompisar köpte denna bug produkt i hopp om att få ha en trevlig spel helg, och utan att känna sig lurade på pengarna. Men den önsketanken sprack ganska snabbt.

När inte ens main story questen funkar så blir det svårt, utkastade till skrivbordet , flygande zombies, zombies utan limbs som står fortfarande upp i ett fryst stadium, vissa hus som besöktes fick oss allihopa att studsa till skrivbordet med många frågetecken kring detta fenomen. Ljudbuggar som kunde få ens huvud att vilja snurra av från axlarna. OSV!

Nej en stor fet äcklande tumme ner för denna produkt, Hoppas dock på ett first aid kit till detta spel så kanske man vågar snegla åt det igen. Walk of shame för den som tryckte på den gröna knappen för detta fiasko.

Så, där fick jag lufta mig lite gällande detta.

Tack skall ni ha i alla fall på FZ. Keep em coming.

Medlem
Skrivet av karlstrom1981:

Ett stort smörgåsbord med buggar, helt klart en otestad produkt som ej skulle ha fått givits ut i det skick dom gjorde ändå. Finns det något som helts krav på hur buggig en produkt får vara vid ett släpp? Och i sådana fall, Vem bär ansvaret för det? Vem är det i slutet som trycker på den gröna knappen för ett släpp?

Detta var under all kritik , jag och 3 kompisar köpte denna bug produkt i hopp om att få ha en trevlig spel helg, och utan att känna sig lurade på pengarna. Men den önsketanken sprack ganska snabbt.

När inte ens main story questen funkar så blir det svårt, utkastade till skrivbordet , flygande zombies, zombies utan limbs som står fortfarande upp i ett fryst stadium, vissa hus som besöktes fick oss allihopa att studsa till skrivbordet med många frågetecken kring detta fenomen. Ljudbuggar som kunde få ens huvud att vilja snurra av från axlarna. OSV!

Nej en stor fet äcklande tumme ner för denna produkt, Hoppas dock på ett first aid kit till detta spel så kanske man vågar snegla åt det igen. Walk of shame för den som tryckte på den gröna knappen för detta fiasko.

Så, där fick jag lufta mig lite gällande detta.

Tack skall ni ha i alla fall på FZ. Keep em coming.

Det blir så om en inte kollar upp spelen innan köp. Sluta köp spel blint, det tjänar vi alla på.

Medlem
Skrivet av karlstrom1981:

Ett stort smörgåsbord med buggar, helt klart en otestad produkt som ej skulle ha fått givits ut i det skick dom gjorde ändå. Finns det något som helts krav på hur buggig en produkt får vara vid ett släpp? Och i sådana fall, Vem bär ansvaret för det? Vem är det i slutet som trycker på den gröna knappen för ett släpp?

Detta var under all kritik , jag och 3 kompisar köpte denna bug produkt i hopp om att få ha en trevlig spel helg, och utan att känna sig lurade på pengarna. Men den önsketanken sprack ganska snabbt.

När inte ens main story questen funkar så blir det svårt, utkastade till skrivbordet , flygande zombies, zombies utan limbs som står fortfarande upp i ett fryst stadium, vissa hus som besöktes fick oss allihopa att studsa till skrivbordet med många frågetecken kring detta fenomen. Ljudbuggar som kunde få ens huvud att vilja snurra av från axlarna. OSV!

Nej en stor fet äcklande tumme ner för denna produkt, Hoppas dock på ett first aid kit till detta spel så kanske man vågar snegla åt det igen. Walk of shame för den som tryckte på den gröna knappen för detta fiasko.

Så, där fick jag lufta mig lite gällande detta.

Tack skall ni ha i alla fall på FZ. Keep em coming.

märkligt inte haft en enda bugg än 15tim in i spelet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det får faktiskt en femma av mig eftersom jag fått allt jag vill ha hitintills Bara spelat 1/3 el mindre.

Medlem

Än sålänge ger jag det en 4/5, jag älskar atmosfären som blir när man äntrar en dark zone. Fy h*lvete vad jag får puls när jag råkar gå lite för nära en sovande zombie 😆


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Bara kört i 5 timmar men gillar det skarpt än så länge. Livrädd varje gång jag ser en zombie dock. Hade inte vart fel med en FOV-inställning då jag tycker att allt är rätt så in-zoomat nu.

Medlem

Mycket bra spel som passar mig perfekt. Några större buggar har jag inte stött på (jag spelar 1.0.4c-versionen på PS5).

Jag älskar atmosfären och ljudbilden, samt striderna som känns råa och tunga precis som det ska vara i sånt här spel.

Apropå vapen som slits och går sönder, jag får mina favoritvapen att hålla ett bra tag genom att jag moddar dem först när vapnet tagit en del stryk — sedan väljer jag en bra mod som även reparerar vapnet när modden installeras. Sedan när vapnet slits på nytt så är det dags för en mod till med repair, osv så länge det finns slots kvar.

Jag trivs riktigt bra med det här spelet så jag ger stark 4/5 hittills och det kan mycket väl bli en femma när jag är klar.

Medlem

Klar 1a pga priset.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Mycket bra spel som passar mig perfekt. Några större buggar har jag inte stött på (jag spelar 1.0.4c-versionen på PS5).

Jag älskar atmosfären och ljudbilden, samt striderna som känns råa och tunga precis som det ska vara i sånt här spel.

Apropå vapen som slits och går sönder, jag får mina favoritvapen att hålla ett bra tag genom att jag moddar dem först när vapnet tagit en del stryk — sedan väljer jag en bra mod som även reparerar vapnet när modden installeras. Sedan när vapnet slits på nytt så är det dags för en mod till med repair, osv så länge det finns slots kvar.

Jag trivs riktigt bra med det här spelet så jag ger stark 4/5 hittills och det kan mycket väl bli en femma när jag är klar.

Samma här, inte mycket issues alls. En sidequest som buggat ur med en försvunnen NPC men i övrigt inget som stört.

Vapnen är intressant, jag var väldigt skeptisk till en början (hatade det i BOTW) men det känns fullt rimligt här i denna setting. Hur många zombies kan man slå ihjäl med ett bordsben innan det går sönder liksom?
Kör samma metod som du med mod repair, dessutom hittar man ofta nya vapen så inte blivit ett problem egentligen.

Ligger också på en 4:a för tillfället, tveksamt om det når en femma dock men vi får se var storyn tar vägen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ligger också på en 4:a för tillfället, tveksamt om det når en femma dock men vi får se var storyn tar vägen.

Apropå storyn så höll jag nästan på att glömma bort den ett tag. Jag sprang runt och gjorde side-quests istället samt utforskade överallt både natt och dag (i spelet alltså, inte irl ).

Men nu fortsätter jag storyn igen och den är ganska okej så långt tycker jag.

Det var kul att tvingas välja sida mellan Peacekeepers eller Survivors, men jag hade gärna sett fler situationer i storyn där jag måste göra knepiga val, till exempel klassiska dilemmat där två NPC:er blir anfallna av zombier men jag kan bara rädda en av dem och så blir vissa NPC:er sura på mig på grund av mitt val, osv.

Jag vet inte om det kommer fler sådana val längre fram i storyn, men om det skulle göra det så blir min 4/5 genast ännu starkare känner jag.

Spoiler-varning på den här...
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Apropå storyn så höll jag nästan på att glömma bort den ett tag. Jag sprang runt och gjorde side-quests istället samt utforskade överallt både natt och dag (i spelet alltså, inte irl ).

Men nu fortsätter jag storyn igen och den är ganska okej så långt tycker jag.

Det var kul att tvingas välja sida mellan Peacekeepers eller Survivors, men jag hade gärna sett fler situationer i storyn där jag måste göra knepiga val, till exempel klassiska dilemmat där två NPC:er blir anfallna av zombier men jag kan bara rädda en av dem och så blir vissa NPC:er sura på mig på grund av mitt val, osv.

Jag vet inte om det kommer fler sådana val längre fram i storyn, men om det skulle göra det så blir min 4/5 genast ännu starkare känner jag.

Spoiler-varning på den här...

Ja, jag har rantat runt och utforskat och gjort side quests i flera dagar nu haha. Det finns väldigt mycket att göra så lätt att man vandrar iväg över hustaken i jakt på loot istället för att göra story.


signatur

Jump in.

Medlem

[quote postid="4232249" userid="6702" name="Kiske"]
Det blir så om en inte kollar upp spelen innan köp. Sluta köp spel blint, det tjänar vi alla på.
[/quote

Jag köper ej spel helt i blindo, så det påhoppet kan du lägga ned direkt.

Tack å hej.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

märkligt inte haft en enda bugg än 15tim in i spelet.

Det skall du vara väldigt glad för.

12
Skriv svar