EA-veteraner startar egna spelstudion Arctic7

Robot
EA-veteraner startar egna spelstudion Arctic7
Medlem

Ännu en "veteran-studio" som grundas. Vad är vi uppe i nu under de senaste 5 åren? Har någon av alla dessa studios släppt någonting som är intressant?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ännu en "veteran-studio" som grundas. Vad är vi uppe i nu under de senaste 5 åren? Har någon av alla dessa studios släppt någonting som är intressant?

Jag tycker det är klokt när nya studios skapas av veteraner. Man vet av erfarenhet vad som fungerar hos konsumenter i regel (titanfall) och har en vilja att skapa nya ipn och kanske inte fastna i ett hamsterhjul.

Sen är det nog som du nämner att många inte släpper så många spel men hur ska vi spelvärlden utvecklas om vi aldrig chansar eller testar något nytt?

Som en motfråga kan man fråga sig om man vill jobba med samma jobb hela sitt liv. En del har inga problem med det medan andra har det. Bra diskussionsfråga!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ännu en "veteran-studio" som grundas. Vad är vi uppe i nu under de senaste 5 åren? Har någon av alla dessa studios släppt någonting som är intressant?

Fem år, i dessa fall, är relativt kort tid sett till ändamålet. Det ska grundas en ny spelstudio, anställas, konceptualiseras och utvecklas osv. Tiden får utvisa om något bra kommer ur det.

Jag kan tycka det är intressant att det poppar upp lite "små"-studios i var och vartannat hörn, där spelutvecklare med tidigare erfarenhet väljer att gå sin egen väg. Jag tror det behövs idag.

Inaktiv

Det är riktigt kul när det kommer nytt. Spännande att se om det är något intressant som de kommer skapa.

Medlem

Ja det brukar oftast pratas mycket om dessa Studios som poppar upp sen hör man aldrig något mer ifrån dem. Eller så gör dom något som alla andra redan gjort. Ett mediokert mmo, battleroyale eller survival spel... Helt ointressant.

Medlem

Magkänsla att många av dessa studios spel kmr dyka upp på EGS, borde ju vara rätt lukrativt med bara 12% avgift och slippa betala 5% för att använda unreal engine, sen om man får en exklusivitets deal så lär man ju ha en rätt bekväm nystart

Skrivet av robbis:

Ja det brukar oftast pratas mycket om dessa Studios som poppar upp sen hör man aldrig något mer ifrån dem. Eller så gör dom något som alla andra redan gjort. Ett mediokert mmo, battleroyale eller survival spel... Helt ointressant.

Jag håller med. Det finns ingenting som lockar i spelväg längre, det kvittar vem som har gjort spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Vad tycker SteelSeries om detta då?

https://www.spelbutiken.se/produkt/steelseries-arctis-7-gamin...

För övrigt jävligt bra headset om man kan få den eller deras nuvarande motsvarighet för en tusenlapp på rea.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag håller med. Det finns ingenting som lockar i spelväg längre, det kvittar vem som har gjort spelet.

Nä det kommer sällan spel som jag verkligen fastnar för längre. Eller så har man bara blivit gammal och insett att tanken på spel är roligare än att faktiskt spela spelen. Jag är ju väldigt intresserad av utvecklingen och branschen i sig då jag även kodar själv.

Medlem

Jag önskar jag vore bra nog att starta en... nåt bara sådär

1
Skriv svar