Grafik-magikerna på Digital Foundry dissekerar Cyberpunks next gen-uppdatering

Robot
Grafik-magikerna på Digital Foundry dissekerar Cyberpunks next gen-uppdatering

Bu eller bä för PS5- och Xbox Series-versionerna?

#analys, #cyberpunk, #next-gen


Medlem

Köpte spelet till ps5 i lördags. Är helt såld.
Min typ av grafik. Bra gameplay och grym bra story.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Måste bara säga att Cyberpunk 2077 är ett helt otroligt spel. En av mina favoriter någonsin.
Storyn, karaktärerna, musiken, staden, grafiken, presentationen... allt är top notch.
Spelet är så jäkla coolt.

Jag gillade spelet när det släpptes. Hade inte så stora problem på PC. Men det var absolut inte perfekt.
Nu med 1.5 känns spelet mycket bättre.
Har man inte lirat förut så bör man verkligen lira det nu. Det är ett sjukt bra spel.

Så otroligt synd att CDPR släppte spelet för tidigt. Hade de bara väntat och verkligen gjort klart spelet så hade nog ALLA hållt med om att det är ett av vår tids bästa spel.

Medlem

Mycket bra spel, buggigt, men det ordnar sig i slutändan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Spelet har fått tagit mycket skit (förvisso mestadels berättigad sådan) men jag hade riktigt kul även på patch 1.23 (PS5). Sugen på att köpa det igen och spela om fast på Series X denna gång. Har fortfarande svårt för DualSense-kontrollen trots flitigt användande i över ett år nu. Trodde väl någonstans att jag skulle vänja mig men icke…

Medlem

Många som hyllar det, tror jag är en av få som tycker det inte alls är bra, tråkig värld, tråkiga karaktärer, tråkig gameplay (inget speciellt) spelat igenom det men kommer aldrig mera röra.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av miffot:

Många som hyllar det, tror jag är en av få som tycker det inte alls är bra, tråkig värld, tråkiga karaktärer, tråkig gameplay (inget speciellt) spelat igenom det men kommer aldrig mera röra.

Vad fick dig att spela igenom det om du tyckte att allting var dåligt och tråkigt med det?

Medlem

Drog ner gratisverren på psn och har kört 90 minuter på ps5, insåg nu när jag såg artikeln att jag inte tänkt på cp sedan jag testade det och jag tror det räcker så, inte särskilt snyggt och gubbar som buggar ur, Inget för mig, 1/5.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Hade varit trevligt om ni sammanfattade lite av slutsatserna för oss som inte har tid att kolla videon 🙂

Medlem

Är det bara jag som tycker att spelet blir alldeles för lätt efter ett tag? Kör på svåraste svårighetsgraden men efter att ha gjort alla quest i första stadsdelen så är jag så sjukt op… detta förstör spelupplevelsen för mig totalt. Hoppas de lägger till enemy scaling snart!

Medlem

Förstår inte hur någon föredrar ray tracing på ps5 ser knappt bättre ut och man får istället en hackig bild på ca 15-20 framerate

Medlem

Lätt ett av dom bästa spelen därute. Pc såklart. Galet coolt, buggfritt och snyggt som f. 10/10

Medlem

Helt okej spel nu efter den senaste uppdateringen. Har spelat ca sju timmar och även om det fungerar bättre än tidigare är jag inte helt såld. Dels har jag haft ett fåtal buggar med T-poses och liknande men framförallt känns världen fortsatt död. Jag känner verkligen att jag är i ett spel och inte på ett riktigt ställe likt jag gör i t.ex. RDR2 och Witcher 3 och i viss utsträckning GTAV.

Därutöver är jag inget fan av RPG-shooters med mänskliga fiender. Det fungerade absolut inte i The Division och endast marginellt bättre här då de är eller kan vara mekaniskt eller biologiskt förbättrade versioner av sig själv, men någonting känns alltid lite fel när jag sänker två magasin från en automatkarbin i ansiktet på en karl med mjukisbyxor och bar överkropp utan att han bryr sig nämnvärt.

Håller tummarna för att berättelsen ska bära upplevelsen till målgången men jag kan hittills inte sälla mig till skaran som villkorslöst hyllar spelet och inlevelsen det tillhandahåller.

Medlem

Har väntat i evigheter på färdiga versionen känns det som! Ser sjukt mycket fram emot att spela Cyberpunk! Men det får faktiskt vänta lite till nu har så satans mycket annat i backloggen. Blir ett köp fram mot julen då ska jag vara lång ledig och njuta

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad fick dig att spela igenom det om du tyckte att allting var dåligt och tråkigt med det?

Pappa ledig, tids fördriv, för mycle skriptat för min smak, föll inte för det tyckte inte det var kul.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Erki:

Är det bara jag som tycker att spelet blir alldeles för lätt efter ett tag? Kör på svåraste svårighetsgraden men efter att ha gjort alla quest i första stadsdelen så är jag så sjukt op… detta förstör spelupplevelsen för mig totalt. Hoppas de lägger till enemy scaling snart!

Jag om någon hatar enemy scaling. Det får en att aldrig känna sig mäktig hur mycket man nu än kämpar. När patch 1.5 kom (PC) så tycker jag nog dom har gjort allting svårare. Iaf med patches för vapen å kläder. Det är bra mycket svårare att bli odödlig nu mera


signatur

"Kebab?"

FM-guru
F.d. Sisyr

Mitt största problem med Cyberpunk är väl att jag hade förväntat mig mer av ett RPG. Visst finns det RPG-influenser, men det handlar mestadels om strider. Känns inte som man påverkar det narrativa särskilt mycket mer än i spel som Assassin's Creed. Det marknadsfördes trots allt som ett RPG, men någonstans på vägen ändrade man väg och slutade skylta med det. Kikar man på hemsidan nu står det "Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story". Det ligger där i gränslandet någonstans, och det är ju inget fel i sig med det, men det är inte för mig.

Medlem
Skrivet av one63:

Hade varit trevligt om ni sammanfattade lite av slutsatserna för oss som inte har tid att kolla videon 🙂

PS5/Series X performance mode ~60fps dynamisk upplösning ~1200p-1800p.

PS5/Series X Ray tracing mode (enbart RT shadows mest inomhus) 30fps 1440p.

Series S 30fps 1440p (Saknar RT-mode och performance mode)

Medlem
Skrivet av miffot:

en av få

haha

1
Skriv svar