Klassiker påstås vara "stor del" i Playstations Game Pass-lika satsning

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Men kanske måste Sony också börja markandsföra sin liknande tjänst lite mer nu om dom börjar märka att kunder är intresserade av tjänster likt gamepass och pga det väljer Xbox istället. Inget varar förevigt.

Det där är ju dock i mitt tycke mycket en ilussion påhejad av amerikansk journalistik och youtubers/influencers som vill få den ”egna” xbox att framstå som mer framgångsrik än vad den egentligen är. 25 miljoner gamepass prenumeranter genererar i runda slängar samma inkomst som dagens knappt 50 miljoner ps plus prenumeranter. Sony behöver inte skänka bort sina spel på en prenumerationstjänst för att generera intresse. Spelen pratar (och säljer) bra på egen hand. Den stora massan har ändå inte tid/behov av att spela mer än en handfull spel per år. Med det sagt så är det väl inte fel att Sony komplettera med en prenumerationstjänst för den klick som har tid och gillar att kunna hoppa mellan många spel.

Medlem

Jag gillar Game Pass.

Medlem

Jag trodde PS Now var en strömningtjänst för typ PS2/3-spel för att kunna överleva i modern tid så visst kan Sony fila på marknadsföringen och profileringen något. Att bara slå ihop PS+ och Now och kalla det något liknande lär räcka långt!

Medlem

Kul för dom som gillar gamla klassiker. Tråkigt för oss som vill ha en gamepass liknande tjänst från Sony.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Du tänker på microsoft-spel som halo, sea of thieves och state of decay?
Men Sony har ju sina egna på ps now, god of war, last of us, infamous osv.
Rent spelmässigt så är båda tjänsterna väldigt jämna, förutom att Sony skickar in ytterligare 700 spel i påsen.

Men kanske kan det vara så att en del av game pass-intäkterna direkt går till utvecklare för att utveckla spel direkt för game pass (sea of thieves och state of decay är de enda jag kommer på nu)

Typ att Sony ska utveckla tjänsten för att bekosta spelstudios som ska släppa spelen direkt vid släpp?

Det har ju funkat sådär för Microsoft. AAA-titlarna är det som drar prenumeranter mest.

Nej, jag förstår fortfarande inte diskussionen, tråden och artikeln.
Ps now är i min värld bättre än game pass redan så jag säger nog nej tack till att dom ska omvandla det till något annat som säkert blir dyrare än de 55kr per månad jag betalar idag.

Precis, ALLA deras exklusiva first party-spel släpps direkt dag 1. Det är för mig helt sjukt värt avgiften. Sen att det finns en massa äldre spel är så klart kul, men inte lika viktigt. Jag hade aldrig varit med i gamepass bara för de äldre spelen, vilket också är anledningen att jag inte tycker psnow är värt pengarna idag.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Precis, ALLA deras exklusiva first party-spel släpps direkt dag 1. Det är för mig helt sjukt värt avgiften. Sen att det finns en massa äldre spel är så klart kul, men inte lika viktigt. Jag hade aldrig varit med i gamepass bara för de äldre spelen, vilket också är anledningen att jag inte tycker psnow är värt pengarna idag.

Det här är också ett intressant narrativ. Förra generationen fick Microsoft sjukt mycket kritik för sin avsaknad av first party-titlar. Är det här något som har ändrats särskilt drastiskt med Series X/Series S? Nja. Nu lanserade man visserligen Halo, Forza med kort intervall och med lite god vilja och skarvningar skulle man kunna säga att Psychonauts 2 och MS Flight Simulator också i någon mån är Gamepass-titlar. Men det är ju ingen uppsjö av exklusiva titlar direkt.

Vad som kommer framöver, med uppköpet av Bethesda, Activision osv återstår att se. Just nu kan man ju säga att Microsoft släpper "ALLA" sina exklusiva titlar dag 1, jo. Men man har ju inte särskilt många exklusiva titlar att släppa dag 1.

Skrivet av lars_kongo:

Det där är ju dock i mitt tycke mycket en ilussion påhejad av amerikansk journalistik och youtubers/influencers som vill få den ”egna” xbox att framstå som mer framgångsrik än vad den egentligen är. 25 miljoner gamepass prenumeranter genererar i runda slängar samma inkomst som dagens knappt 50 miljoner ps plus prenumeranter. Sony behöver inte skänka bort sina spel på en prenumerationstjänst för att generera intresse. Spelen pratar (och säljer) bra på egen hand. Den stora massan har ändå inte tid/behov av att spela mer än en handfull spel per år. Med det sagt så är det väl inte fel att Sony komplettera med en prenumerationstjänst för den klick som har tid och gillar att kunna hoppa mellan många spel.

Så kan det mycket väl vara och det hoppas jag. Tror knappast Microsoft går plus på gamepass just nu speciellt med tanke på alla erbjudanden på 3 månader för 10 kr som dyker upp med jämna mellanrum. Microsoft var ju dock tvungna att hitta på nåt med tanke på hur mycket mer Sony sålde sina konsoler gentemot Microsoft förra generationen.

Har själv haft gamepass de ggr man fått 3 månader för 10 spänn, men är egentligen helt ointressant för mig för ordinarie pris. Brukar vara att man testar ett spel för att sen stänga av och testa ett annat.

Köper mycket sällan spel på release utan det blir när spelen gått ner i pris som man slår till och fortsätter hellre på det spåret. Man har ändå en backlogg of hell med sig 😀

Medlem
Skrivet av borstenn:

Det här är också ett intressant narrativ. Förra generationen fick Microsoft sjukt mycket kritik för sin avsaknad av first party-titlar. Är det här något som har ändrats särskilt drastiskt med Series X/Series S? Nja. Nu lanserade man visserligen Halo, Forza med kort intervall och med lite god vilja och skarvningar skulle man kunna säga att Psychonauts 2 och MS Flight Simulator också i någon mån är Gamepass-titlar. Men det är ju ingen uppsjö av exklusiva titlar direkt.

Vad som kommer framöver, med uppköpet av Bethesda, Activision osv återstår att se. Just nu kan man ju säga att Microsoft släpper "ALLA" sina exklusiva titlar dag 1, jo. Men man har ju inte särskilt många exklusiva titlar att släppa dag 1.

Varför menar du att man behöver skarva för att räkna med psychonauts och flight simulator? Båda är first party exklusiva spel som kom till gamepass dag 1. Jag tror att det mest var konsolkrigare från ps-sidan som skrev att Xbox inte hade några spel. Jag spelade många spel utöver de du räknade upp, som jag uppskattade förra generationen och även den här, ex Ori 1 & 2, Outer Worlds, Hellblade, Age of Empires, Psychonauts osv. Jag skulle tro att jag spelade fler av de exklusiva på Xbox men att de absolut bästa nog var på PS.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Varför menar du att man behöver skarva för att räkna med psychonauts och flight simulator? Båda är first party exklusiva spel som kom till gamepass dag 1.

Psychonauts 2 släpptes även till PS4. Flight Simulator fanns till pc innan det kom till Xbox.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Psychonauts 2 släpptes även till PS4. Flight Simulator fanns till pc innan det kom till Xbox.

Ja alla deras spel släpps till PC också. Att psychonauts släpptes till PS4 hade jag glömt så fine, då är det inte exklusivt helt enkelt. Att det är exklusivt är dock totalt oviktigt för mig, det viktiga var att det släpptes på tjänsten på releasedagen. Varför skulle jag köpa det till mitt PS4 när jag kan spela det "gratis" på mitt Xbox liksom.

Grundpoängen är iaf att för mig är priset på gamepass värt pga dag 1-släppen,där jag slipper köpa spel jag annars hade fått betala kanske 700 för. Det räcker att det släpps två spel per år för att gå +-0. Oftast släpps det fler spel än så, vilket gör det ekonomiskt positivt, dessutom är biblioteket med äldre spel som grädde på moset. Jag hade däremot inte prenumererat om det bara var de äldre spelen och det är därför jag inte prenumererar på psnow. De flesta bra spel som släpps till psnow har mn ju redan köpt när de släpptes liksom... Därav min förhoppning om att de också börjar släppa sina spel direkt till tjänsten, det är det enda som skulle få mig (och likasinnade) att bli prenumeranter.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Precis, ALLA deras exklusiva first party-spel släpps direkt dag 1. Det är för mig helt sjukt värt avgiften. Sen att det finns en massa äldre spel är så klart kul, men inte lika viktigt. Jag hade aldrig varit med i gamepass bara för de äldre spelen, vilket också är anledningen att jag inte tycker psnow är värt pengarna idag.

De släpper även icke exklusiva first party spel dag 1. Warhammer III tex, släpptes dag 1 och de äger inte CA.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De släpper även icke exklusiva first party spel dag 1. Warhammer III tex, släpptes dag 1 och de äger inte CA.

Precis, riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ja alla deras spel släpps till PC också. Att psychonauts släpptes till PS4 hade jag glömt så fine, då är det inte exklusivt helt enkelt. Att det är exklusivt är dock totalt oviktigt för mig, det viktiga var att det släpptes på tjänsten på releasedagen. Varför skulle jag köpa det till mitt PS4 när jag kan spela det "gratis" på mitt Xbox liksom.

Grundpoängen är iaf att för mig är priset på gamepass värt pga dag 1-släppen,där jag slipper köpa spel jag annars hade fått betala kanske 700 för. Det räcker att det släpps två spel per år för att gå +-0. Oftast släpps det fler spel än så, vilket gör det ekonomiskt positivt, dessutom är biblioteket med äldre spel som grädde på moset. Jag hade däremot inte prenumererat om det bara var de äldre spelen och det är därför jag inte prenumererar på psnow. De flesta bra spel som släpps till psnow har mn ju redan köpt när de släpptes liksom... Därav min förhoppning om att de också börjar släppa sina spel direkt till tjänsten, det är det enda som skulle få mig (och likasinnade) att bli prenumeranter.

Absolut, har inget att invända mot heller. Tycker Gamepass är en bra tjänst, det är just formuleringar som den du skrev, att Microsoft släpper alla first party direkt på Gamepass. Som sagt, det stämmer och skulle man nu betala 700 kr för Forza och Halo så blir det ju, som du säger, even steven. Tycker bara det är ett lite intressant formulering som visar på att Microsoft lyckats vända sin brist på exklusiva first party till något positivt. För återigen, inte mycket har förändrats.

Kvaliteten/värdet på Gamepass i övrigt är jag inte särskilt intresserad av att diskutera. Det gör andra i tråden på mer eller mindre bra sätt

Medlem
Skrivet av borstenn:

Absolut, har inget att invända mot heller. Tycker Gamepass är en bra tjänst, det är just formuleringar som den du skrev, att Microsoft släpper alla first party direkt på Gamepass. Som sagt, det stämmer och skulle man nu betala 700 kr för Forza och Halo så blir det ju, som du säger, even steven. Tycker bara det är ett lite intressant formulering som visar på att Microsoft lyckats vända sin brist på exklusiva first party till något positivt. För återigen, inte mycket har förändrats.

Kvaliteten/värdet på Gamepass i övrigt är jag inte särskilt intresserad av att diskutera. Det gör andra i tråden på mer eller mindre bra sätt

Självklart är inte tjänsten för alla. Om man INTE skulle vilja köpa minst två av de spel som släpps på tjänsten per år (eller anser att de äldre spelen gör det värt) så blir det naturligtvis en helt annan femma. Precis som att vissa tycker Netflix är värt pengarna för sina serier och andra inte. Inga konstigheter att smaken är olika. Jag är helt frälst, men gillar också många av de spel som släppts på tjänsten.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Frågan kvarstår,
Vad kan Sony tillföra för att göra ps now till en game pass liknande tjänst?
Mer marknadsföring?
Färre spel?
Få det att funka på PC?

Ps now är ju idag redan bättre än game pass så jag ser inte hur dom ska kunna slåss mot game pass i frågan såvida dom inte tar bort halva biblioteket och istället lägger dom pengarna på marknadsföring. Och med ett nytt namn då.

Att fylla ett bibliotek med PS2-PS4 spel under PS5 generationen gör alltså PS Now bättre än Game Pass som släpper i princip alla XBSX spel dag ett där, tillåter mobil (i vissa fall) konsol och PC att ladda ner och slippa stream spel.
På din lista över AAA spel tillgängliga på PS Now så är den nyasta titeln ca 3,5 år gammalt.

Sanningen är att du värdesätter gamla Playststion spel mer för det är antagligen det som du spelat genom tiderna över en tjänst som konstant lägger till denna generations titlar med en mycket större
tillgänglighet.

Playstation har alltid haft dålig bakåtkompatibilitet, med XBXS kan du spela alla äldre 360 titlar utan ett abonnemang så länge du äger dem tidigare och dem är med i den inpricip lika stora lista spel jämfört med de PS2-4 som finns på PS Now.

Så från en huvudsakligen PC spelares perspektiv:
PS Now är bra för dem som endast har en Playstation medans Game Pass är bättre för den som spelar både konsol och PC.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Absolut, har inget att invända mot heller. Tycker Gamepass är en bra tjänst, det är just formuleringar som den du skrev, att Microsoft släpper alla first party direkt på Gamepass. Som sagt, det stämmer och skulle man nu betala 700 kr för Forza och Halo så blir det ju, som du säger, even steven. Tycker bara det är ett lite intressant formulering som visar på att Microsoft lyckats vända sin brist på exklusiva first party till något positivt. För återigen, inte mycket har förändrats.

Kvaliteten/värdet på Gamepass i övrigt är jag inte särskilt intresserad av att diskutera. Det gör andra i tråden på mer eller mindre bra sätt

Nu ska vi som sagt inte deraila tråden med kvaliteten/värdet mellan tjänsterna här, men om du har eller hade en PS4 har du troligen redan spelat alla AAA spel som finns på PS Now.
Så PS Now har egentligen ingenting av värde för mig bortsett från PS2 titlar då det är den enda konsolen jag inte spelat något ifrån.
Däremot har spelat tillräckligt många nya spel via Game Pass bara det senaste 6 månaderna på PC för att kunna ha tjänsten liggade och kosta pengar i 2 år utan att "ligga back".

Medlem
Skrivet av Freakon:

Skillnaden är väl att PS-Now enbart stödjer streaming samt har mer eller mindre endast äldre titlar?

För närvarande så finns det 390 spel som kan laddas hem till PS4/PS5.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Nu ska vi som sagt inte deraila tråden med kvaliteten/värdet mellan tjänsterna här, men om du har eller hade en PS4 har du troligen redan spelat alla AAA spel som finns på PS Now.

Ja, kanske. Släpps ju en hel del annat som inte är Sonys AAA-titlar också, bland annat en del indiespel. Personligen prenumererar jag inte på någon av tjänsterna, hoppar in lite då och då när det finns något jag tycker är intressant och avslutar när jag spelat klart det. Streaming för spel är samma som Netflix osv för mig, ett effektivt sätt att ta betalt för innehåll man annars inte skulle betalat för.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Ps Now kostar 55.- /månad vid årsprenumeration
Gamepass kostar 99.- /månad
2-0 till Sony

Fel, man köper Xbox live gold 12 mån sen betalar man 10 kr för konvertering till Game Pass Ultimate. Xbox live gold 499kr (finns för 348 kr via vpn) plus 10 kr för konvertering blir 42 kr/mån alternativt 30 kr/mån via vpn. I GPU ingår även EA play. Det bästa är att köpa xbox live gold 36 mån innan man konverterar för 10 kr. GPU är samma som att betala för PS Plus och PS Now fast den som har Playstation betalar 98 kr/mån.

Av PS Now's 800 spel är flera hundra rena skitspel.

2-0 till Xbox.

Medlem

Vänta lite nu............... min popcorn och cola är nu på plats så nu kan ni köra igång.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Att fylla ett bibliotek med PS2-PS4 spel under PS5 generationen gör alltså PS Now bättre än Game Pass som släpper i princip alla XBSX spel dag ett där, tillåter mobil (i vissa fall) konsol och PC att ladda ner och slippa stream spel.
På din lista över AAA spel tillgängliga på PS Now så är den nyasta titeln ca 3,5 år gammalt.

Sanningen är att du värdesätter gamla Playststion spel mer för det är antagligen det som du spelat genom tiderna över en tjänst som konstant lägger till denna generations titlar med en mycket större
tillgänglighet.

Playstation har alltid haft dålig bakåtkompatibilitet, med XBXS kan du spela alla äldre 360 titlar utan ett abonnemang så länge du äger dem tidigare och dem är med i den inpricip lika stora lista spel jämfört med de PS2-4 som finns på PS Now.

Så från en huvudsakligen PC spelares perspektiv:
PS Now är bra för dem som endast har en Playstation medans Game Pass är bättre för den som spelar både konsol och PC.

Jag vet inte vad du röker men när jag kollar på listan över game pass spel som släpps dag ett så hittar jag ingenting. Är det sea of thieves och state of decay du tänker på då?
Och när det gäller AAA-titlar och storspel så är det ju samma sak där. Lättmjölk. Ark och alien isolation kanske du syftar på?
Ps now har inte bara 700+ titlar av klassiker från alla generationer utan stoltserar med nya titlar som Mafia definitive edition, ffvii, alla Fallout spel, god of war, horizon, steep osv.
Halo är iofs Xbox exclusive, men då säger jag the last of us. Elle ratchet o clank. Eller Spiderman som till och från är tillgängligt på psnow.
Nedladdat och inte streamat.
Ps now funkar dessutom på PC vilket var nyheter för mig.
Gamepass är säkert jättebra, men artikeln handlade om att Sony ska möta gamepass, men det gör dom ju redan med råge. Ps now slår redan game pass alla dagar i veckan i dess nuvarande form.
Artikelförfattaren har fortfarande inte gett sig in men sin syn på saken..

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag vet inte vad du röker men när jag kollar på listan över game pass spel som släpps dag ett så hittar jag ingenting. Är det sea of thieves och state of decay du tänker på då?
Och när det gäller AAA-titlar och storspel så är det ju samma sak där. Lättmjölk. Ark och alien isolation kanske du syftar på?
Ps now har inte bara 700+ titlar av klassiker från alla generationer utan stoltserar med nya titlar som Mafia definitive edition, ffvii, alla Fallout spel, god of war, horizon, steep osv.
Halo är iofs Xbox exclusive, men då säger jag the last of us. Elle ratchet o clank. Eller Spiderman som till och från är tillgängligt på psnow.
Nedladdat och inte streamat.
Ps now funkar dessutom på PC vilket var nyheter för mig.
Gamepass är säkert jättebra, men artikeln handlade om att Sony ska möta gamepass, men det gör dom ju redan med råge. Ps now slår redan game pass alla dagar i veckan i dess nuvarande form.
Artikelförfattaren har fortfarande inte gett sig in men sin syn på saken..

Känns lite lönlöst att skriva detta då flera redan försökt skriva liknande till dig, men det verkar inte gå in. Detta är de spel som under 2021 på sin releasedag dök upp direkt på Game Pass, både MS egna spel samt spel från tredje part (lista från gamerant)

Cyber Shadow - January 26 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
The Medium - January 28 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Wreckfest - February 18 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Project Winter - February 3 (Xbox One, Xbox Series X/S)
Genesis Noir - March 26 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Undertale - March 15 (Xbox One, Xbox Series X/S)
Octopath Traveler - March 24 (Xbox One, Xbox Series X/S)
MLB The Show 21 - April 19 (Xbox One, Xbox Series X/S)
Rain on Your Parade - April 15 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Outriders - April 31 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Dungeons & Dragons: Dark Alliance - June 22 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Cris Tales - July 20 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Last Stop - July 22 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Microsoft Flight Simulator - July 27 (Xbox One, Xbox Series X/S)
Omno - July 28 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
The Forgotten City - July 28 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
The Ascent - July 29 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Lemnis Gate - August 3 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Dodgeball Academia - August 5 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Boyfriend Dungeon - August 11 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Art of Rally - August 12 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Hades - August 12 (Xbox One, Xbox Series X/S)
Quake - August 18 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Twelve Minutes - August 19 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Psychonauts 2 - August 24 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Craftopia - September 6 (Xbox One, Xbox Series X/S)
The Artful Escape - September 9 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Flynn: Son of Crimson - September 15 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
I Am Fish - September 15 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
SkateBIRD - September 15 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Aragami 2 - September 16 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Sable - September 22 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
AI: The Somnium Files - September 30 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Astria Ascending - September 30 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Unsighted - September 30 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Back 4 Blood - October 11 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
The Riftbreaker - October 13 (Xbox Series X/S)
The Good Life - October 14 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Into the Pit - October 19 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Echo Generation - October 20 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Moonglow Bay - October 25 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Bassmaster Fishing 2022 - October 27 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Age of Empires 4 - October 28 (PC)
Unpacking - November 2 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Forza Horizon 5 - November 8 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Next Space Rebels - November 17 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Undungeon - November 18 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Archvale - December 2 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
ANVIL - December 2 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Rubber Bandits - December 2 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Space Warlord Organ Trading Simulator - December 7 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
Halo Infinite - December 8 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)
The Gunk - December 16 (PC, Xbox One, Xbox Series X/S)

Hur många spel dök upp på PS Now samma dag spelet hade release på playstation under 2021?
Hur lång tid tog det från release av God of War eller Horizon tills dom kom till PS Now?
MS har sagt att alla deras nya spel kommer att komma till Game Pass på realeasedagen samt att spel från tredje part fortsätter att trilla in på releasedagen. Finns senaste Horizon på PS Now? Finns senaste Ratchet and Clank på PS Now?

Häromdagen kom ju Total War: Warhammer 3 direkt in på Game Pass, finns den på PS Now?

Sen förstår jag att folk gillar olika spel och att du tycker att PS Now är bättre än Game Pass för att dom spelen passar dig bättre men om du fortfarande inte förstår skillnaden så är det nog ingen som kan hjälpa dig med det.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag vet inte vad du röker men när jag kollar på listan över game pass spel som släpps dag ett så hittar jag ingenting. Är det sea of thieves och state of decay du tänker på då?
Och när det gäller AAA-titlar och storspel så är det ju samma sak där. Lättmjölk. Ark och alien isolation kanske du syftar på?
Ps now har inte bara 700+ titlar av klassiker från alla generationer utan stoltserar med nya titlar som Mafia definitive edition, ffvii, alla Fallout spel, god of war, horizon, steep osv.
Halo är iofs Xbox exclusive, men då säger jag the last of us. Elle ratchet o clank. Eller Spiderman som till och från är tillgängligt på psnow.
Nedladdat och inte streamat.
Ps now funkar dessutom på PC vilket var nyheter för mig.
Gamepass är säkert jättebra, men artikeln handlade om att Sony ska möta gamepass, men det gör dom ju redan med råge. Ps now slår redan game pass alla dagar i veckan i dess nuvarande form.
Artikelförfattaren har fortfarande inte gett sig in men sin syn på saken..

Än en gång, alla spel du listar som motsvarande till dem nya spel som släpps på Game Pass är spel som är 4 år eller äldre.
Halo och Forza Horizon 5 släpptes Q4 2021 och var direkt tillgängligt.
Spiderman t.ex släpptes 2018 September och kom till PS Now först i April 7 månader endast till PS Now på PS4 och togs bort 3 månader senare.

Att du kan streama eller då ladda ned spel som är 4 år gamla och ha det som highlighten av din service are inte att ha en motsvarande tjänst.
Den dagen då Sony släpper sina nya spel på PS Now (i fullo och inte som rykterna säger om denna nya tjänst om att det kommer fungera som EA Play) då kan man jämföra.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Kikade lite närmare på game pass vs ps now.

Ps now har ca 800 spel i biblioteket varav 300 är nedladdningsbara för ps4 och ps5
Gamepass har "över 100" titlar i sin lista.
1-0 till Sony

Ps Now kostar 55.- /månad vid årsprenumeration
Gamepass kostar 99.- /månad
2-0 till Sony

Det enda som game pass har är att det även funkar på PC.
Men för oss konsolspelare så har vi playstation-ägare redan en överlägsen tjänst jämfört med xbox-spelarna.

Kan artikelförfattaren utveckla resonemanget och förklara vad som syftas? Tack.

Jo.. Tar man ren mängd spel så har du rätt..
Men..

På Gamepass släpps ju ALLA spel från MS-ägda studios dag 1! Hade PS Now haft nya spel (och PS5-spel för den delen..) så hade tjänsten varit mer intressant.

Gamepass är fortfarande en sjukt mycket bättre och mer prisvärd deal.
Det släpps även flertalet större tredjepartspel (Även då Series S/X-versioner) dag 1 eller inom någon månad på Gamepass. Allt på PS Now är ju gamla spel, och PS4-spel eller äldre dessutom.

Jag har själv både Gamepass och PS Now (tog 1 år när de körde halva priset). PS Now är tyvärr inte i närheten enligt mig.
Och om ryktet med att premium-alternativet för den summan endast kommer innehålla provtid på nya spel, så faller det ju bort i jämförelse med Gamepass. Ja, den som lever får se hur det blir.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Kikade lite närmare på game pass vs ps now.

Ps now har ca 800 spel i biblioteket varav 300 är nedladdningsbara för ps4 och ps5
Gamepass har "över 100" titlar i sin lista.
1-0 till Sony

Ps Now kostar 55.- /månad vid årsprenumeration
Gamepass kostar 99.- /månad
2-0 till Sony

Det enda som game pass har är att det även funkar på PC.
Men för oss konsolspelare så har vi playstation-ägare redan en överlägsen tjänst jämfört med xbox-spelarna.

Kan artikelförfattaren utveckla resonemanget och förklara vad som syftas? Tack.

Det som i min mening gjort game pass till succé är ju mängderna day-1 släpp.

Jag är totalt ointresserad av att spela 800 titlar gammal skåpmat.

Det jag förväntar mig av en game pass tjänst på Playstation är titlar som ratchet and clank, horizon fobidden West och god of war, tillgängliga på releasedag . Det är därför jag köpte min PS5:a, inte för att sitta och spela gamla ”Classics”, dom konsumerade jag när det begav sig.

800-0 till Microsoft än så länge.

12
Skriv svar