Klassiker påstås vara "stor del" i Playstations Game Pass-lika satsning

Robot
Klassiker påstås vara "stor del" i Playstations Game Pass-lika satsning

Lanseringen kan vara "ganska nära".

#playstation


Medlem

Spännande!

Kul att även Playstationägare får tillgång och möjlighet till en sådan här GamePass-liknande tjänst. Känns som rätt steg för Sony att ta för att erbjuda modernare tjänster.

Är extremt nöjd med Game Pass, som lirar på både mina Xbox och mina PC. Enormt mycket bra spel för lite pengar!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Dom enda Playstationklassiker som jag är riktigt intresserad av är nog Suikoden-serien till PS1 och PS2 och det känns tveksamt att den serien skulle dyka upp. Utan detta gäller nog främst spel som redan finns tillgängliga till PS4 på något sätt.

Medlem

*svettas av att kolla på bilden*


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Klassiker bör vara PS1 och PS2. Kanske även PS3?

Ska bli spännande att se var det landar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av martinot:

Spännande!

Kul att även Playstationägare får tillgång och möjlighet till en sådan här GamePass-liknande tjänst. Känns som rätt steg för Sony att ta för att erbjuda modernare tjänster.

Är extremt nöjd med Game Pass, som lirar på både mina Xbox och mina PC. Enormt mycket bra spel för lite pengar!

PlayStation Now funkar väl redan som game pass?
Nu vet jag inte hur många spel psnow har vs game pass, men det är en gedigen lista med spel i psnow biblioteket redan.
Så jag förstår inte riktigt resonemanget här?

Medlem

Kikade lite närmare på game pass vs ps now.

Ps now har ca 800 spel i biblioteket varav 300 är nedladdningsbara för ps4 och ps5
Gamepass har "över 100" titlar i sin lista.
1-0 till Sony

Ps Now kostar 55.- /månad vid årsprenumeration
Gamepass kostar 99.- /månad
2-0 till Sony

Det enda som game pass har är att det även funkar på PC.
Men för oss konsolspelare så har vi playstation-ägare redan en överlägsen tjänst jämfört med xbox-spelarna.

Kan artikelförfattaren utveckla resonemanget och förklara vad som syftas? Tack.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

PlayStation Now funkar väl redan som game pass?
Nu vet jag inte hur många spel psnow har vs game pass, men det är en gedigen lista med spel i psnow biblioteket redan.
Så jag förstår inte riktigt resonemanget här?

Skillnaden är väl att PS-Now enbart stödjer streaming samt har mer eller mindre endast äldre titlar?

Har dålig koll, men om tjänsten redan är likvärdig med Gamepass så förstår jag inte varför tjänsten behöver förbättras.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Skillnaden är väl att PS-Now enbart stödjer streaming samt har mer eller mindre endast äldre titlar?

Har dålig koll, men om tjänsten redan är likvärdig med Gamepass så förstår jag inte varför tjänsten behöver förbättras.

Vissa spel kan laddas ner på playstation men inte på PC. Den stora, och helt avgörande, skillnaden är att det i stort sett bara är gamla spel på PS now kontra Game Pass.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Kikade lite närmare på game pass vs ps now.

Ps now har ca 800 spel i biblioteket varav 300 är nedladdningsbara för ps4 och ps5
Gamepass har "över 100" titlar i sin lista.
1-0 till Sony

Ps Now kostar 55.- /månad vid årsprenumeration
Gamepass kostar 99.- /månad
2-0 till Sony

Det enda som game pass har är att det även funkar på PC.
Men för oss konsolspelare så har vi playstation-ägare redan en överlägsen tjänst jämfört med xbox-spelarna.

Kan artikelförfattaren utveckla resonemanget och förklara vad som syftas? Tack.

Komiskt hur du jämför PS Now med Gamepass men tar inte med de viktigaste argumenten för Gamepass.

Medlem

Har knappt rört mitt Playstation eller köpt ett spel sen jag skaffade Gamepass sparar så mycket pengar så ser väldigt mycket fram emot Sonys satsning

Medlem
Skrivet av Freakon:

Skillnaden är väl att PS-Now enbart stödjer streaming samt har mer eller mindre endast äldre titlar?

Har dålig koll, men om tjänsten redan är likvärdig med Gamepass så förstår jag inte varför tjänsten behöver förbättras.

Alla ps4, ps5 och ps2 spel är nedladdningsbara och har nog lika många AAA titlar som game pass. (?)

Mafia definitive edition, rdr2, last of us, ffvii remake, mortal Kombat 11, horizon zero dawn, god of war, dead Island, Fallout, Detroit become human, steep, Witcher 3 .. är bara några exempel på spel jag spelat det senaste året via ps now. Nedladdat, inte streamat.
Och säkert massa andra AAA spel, detta var bara spel som fallit mig i smaken.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Komiskt hur du jämför PS Now med Gamepass men tar inte med de viktigaste argumenten för Gamepass.

Och vilka är dessa argument? Jag frågade ju, svara gärna så att jag förstår vad jag inte ser här..

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Alla ps4, ps5 och ps2 spel är nedladdningsbara och har nog lika många AAA titlar som game pass. (?)

Mafia definitive edition, rdr2, last of us, ffvii remake, mortal Kombat 11, horizon zero dawn, god of war, dead Island, Fallout, Detroit become human, steep, Witcher 3 .. är bara några exempel på spel jag spelat det senaste året via ps now. Nedladdat, inte streamat.
Och säkert massa andra AAA spel, detta var bara spel som fallit mig i smaken.

Det låter grymt bra. Men samtidigt förstår jag inte varför PS Now inte likställs med Gamepass isåfall.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kikade på game pass bibliotek nu som jämförelse och det ser ganska fattigt ut på bra titlar jämfört med ps now..
Jag förstår inte resonemanget här?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det låter grymt bra. Men samtidigt förstår jag inte varför PS Now inte likställs med Gamepass isåfall.

Inte jag heller? Därav min frågeställning i tråden och till artikelförfattaren

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Inte jag heller? Därav min frågeställning i tråden och till artikelförfattaren

Hoppas på klarhet i frågan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Och vilka är dessa argument? Jag frågade ju, svara gärna så att jag förstår vad jag inte ser här..

Den stora skillnaden är att PS now bara har spel man kan hitta i en rea-back medan game pass lägger dit helt nya spel. Sen är det en stor grej för mig personligen att jag kan tanka hem och spela på PC med samma konto som på xbox.

Jag hoppas PS now blir bättre på dessa punkter för jag gillar konceptet men just nu tycker jag inte att PS now är så värt om man jämför med game pass.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Den stora skillnaden är att PS now bara har spel man kan hitta i en rea-back medan game pass lägger dit helt nya spel. Sen är det en stor grej för mig personligen att jag kan tanka hem och spela på PC med samma konto som på xbox.

Jag hoppas PS now blir bättre på dessa punkter för jag gillar konceptet men just nu tycker jag inte att PS now är så värt om man jämför med game pass.

Spelmässigt har du fel. Jämför ps now's bibliotek med gamepass och du kommer upptäcka att ps now har betydligt fler AAA titlar och nya spel än game pass.
Att det inte funkar på PC är väl det enda argumentet som kvarstår då, men personligen är det inget som intresserar mig då jag använder Mac vid skrivbordet och Playstation i soffan.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Spelmässigt har du fel. Jämför ps now's bibliotek med gamepass och du kommer upptäcka att ps now har betydligt fler AAA titlar och nya spel än game pass.
Att det inte funkar på PC är väl det enda argumentet som kvarstår då, men personligen är det inget som intresserar mig då jag använder Mac vid skrivbordet och Playstation i soffan.

Jag har redan jämfört. Vi får agree to disagree helt enkelt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det låter grymt bra. Men samtidigt förstår jag inte varför PS Now inte likställs med Gamepass isåfall.

Marknadsföring. Microsoft har gjort en del misstag i spelbranschen de senaste åren, men att man lyckats likställa Gamepass som ett Netflix för spel och samtidigt fått folk att glömma av att Sony har en liknande tjänst är skickligt. Sony har visserligen själva hjälpt MS på traven genom att näst intill gömt undan PS Now och varit allmänt usla på att kommunicera vad det är (folk tror ju alltjämt att det enbart är en strömningstjänst, trots att möjligheten att ladda ned spel har funnits väldigt länge).

Medlem
Skrivet av borstenn:

Marknadsföring. Microsoft har gjort en del misstag i spelbranschen de senaste åren, men att man lyckats likställa Gamepass som ett Netflix för spel och samtidigt fått folk att glömma av att Sony har en liknande tjänst är skickligt. Sony har visserligen själva hjälpt MS på traven genom att näst intill gömt undan PS Now och varit allmänt usla på att kommunicera vad det är (folk tror ju alltjämt att det enbart är en strömningstjänst, trots att möjligheten att ladda ned spel har funnits väldigt länge).

Finner det mycket konstigt att Sony inte har slagit på stora trumman om de nu sitter på en likvärdig tjänst.

Det måste finnas något som skiljer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Finner det mycket konstigt att Sony inte har slagit på stora trumman om de nu sitter på en likvärdig tjänst.

Det måste finnas något som skiljer.

Ja, alltså utbudet skiljer sig och Microsoft kommunicerar mycket mer kraftfullt genom att placera Gamepass i varje indietitel man visar trailer på. Sony lanserar ju inte PS5-spel på sin tjänst ännu, medan MS släpper sina first party-titlar direkt på tjänsten. Och även om de inte är så många, så har man ju enbart genom det lyckats nå ut med att "Gamepass har nya spel medan PS Now har gamla". Bara att ögna denna tråd för att se hur det brukar låta.

I övrigt är det nog bara att kolla hur mycket medial uppmärksamhet Gamepass månadssläpp får kontra PS Nows månadssläpp. Kan lova dig att förstnämnda springer cirklar. Intressant.

Medlem

Hoppas ps hänger på och släpper sina unika spel dag 1 liknande hur ms gör på gamepass, det är trots allt det som gör det värt pengarna, inte de gamla trötta utfyllnadsspelen. Då blir jag nog prenumerant på båda tjänsterna direkt!

Medlem

Frågan kvarstår,
Vad kan Sony tillföra för att göra ps now till en game pass liknande tjänst?
Mer marknadsföring?
Färre spel?
Få det att funka på PC?

Ps now är ju idag redan bättre än game pass så jag ser inte hur dom ska kunna slåss mot game pass i frågan såvida dom inte tar bort halva biblioteket och istället lägger dom pengarna på marknadsföring. Och med ett nytt namn då.

Medlem

Totalt ointressant för egen del, betalar hellre fullpris för spel av forbidden west kvalite. Mediokra spel har jag inte tid med. Men det är väl bra för sony att göra en restart på sina tjänster och marknadsföra dem lite.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hoppas ps hänger på och släpper sina unika spel dag 1 liknande hur ms gör på gamepass, det är trots allt det som gör det värt pengarna, inte de gamla trötta utfyllnadsspelen. Då blir jag nog prenumerant på båda tjänsterna direkt!

Du tänker på microsoft-spel som halo, sea of thieves och state of decay?
Men Sony har ju sina egna på ps now, god of war, last of us, infamous osv.
Rent spelmässigt så är båda tjänsterna väldigt jämna, förutom att Sony skickar in ytterligare 700 spel i påsen.

Men kanske kan det vara så att en del av game pass-intäkterna direkt går till utvecklare för att utveckla spel direkt för game pass (sea of thieves och state of decay är de enda jag kommer på nu)

Typ att Sony ska utveckla tjänsten för att bekosta spelstudios som ska släppa spelen direkt vid släpp?

Det har ju funkat sådär för Microsoft. AAA-titlarna är det som drar prenumeranter mest.

Nej, jag förstår fortfarande inte diskussionen, tråden och artikeln.
Ps now är i min värld bättre än game pass redan så jag säger nog nej tack till att dom ska omvandla det till något annat som säkert blir dyrare än de 55kr per månad jag betalar idag.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Totalt ointressant för egen del, betalar hellre fullpris för spel av forbidden west kvalite. Mediokra spel har jag inte tid med. Men det är väl bra för sony att göra en restart på sina tjänster och marknadsföra dem lite.

*Host*
horizon zero dawn. Last of us. God of war.
Exempelvis

Du är ett utmärkt exempel på att Sonys icke-marknadsförings-budet för ps now är svaret på frågan.
Tack.

Det är väl kanske så enkelt att namnet "NOW" associerar folk med streaming.

Tragiskt att mänskligheten är så lättmanipulerade att det krävs ett re-brand av en tjänst med ett nytt namn för att poletten ska trilla ner.

Skrivet av Freakon:

Finner det mycket konstigt att Sony inte har slagit på stora trumman om de nu sitter på en likvärdig tjänst.

Det måste finnas något som skiljer.

Tror mycket beror på att Sony har sålt konsoler och spel som smör så dom har egentligen inte behövt marknadsföra den här tjänsten särskilt mycket. God of war som exempel har sålt över 20 miljoner exemplar och har på så sätt genererat betydligt mer pengar till Sony än om man hade haft det på en prenumerationstjänst.

Men kanske måste Sony också börja markandsföra sin liknande tjänst lite mer nu om dom börjar märka att kunder är intresserade av tjänster likt gamepass och pga det väljer Xbox istället. Inget varar förevigt.

Medlem

Jag menar just nu så har jag spelat igenom en hej dundrande av speltitlar på Game Pass som jag annars hade varit tvungen att köpa, så ja, ett PS Game Pass behövs.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

12
Skriv svar