Elden Ring är det snabbast säljande Souls-spelet i Storbritannien

Robot
Elden Ring är det snabbast säljande Souls-spelet i Storbritannien

Det säljer bra mycket bättre än Dark Souls 3.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Fick tag på det för 440 kr på kinguin innan release. Senast jag fick ut överdriven tid vs peng måste nog varit Valheim.
Spelet är så beroendeframkallande. Jag jobbar sämre denna vecka.

Medlem

Hidetaka Miyazaki är Gud!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Fick tag på det för 440 kr på kinguin innan release. Senast jag fick ut överdriven tid vs peng måste nog varit Valheim.
Spelet är så beroendeframkallande. Jag jobbar sämre denna vecka.

Alla gör som man vill men om du tycker spelet var så bra borde du köpt det offixiellt och inte grey market.

Sen att man med stor risk indirekt riskerar att stödja olika former av kriminalitet är inte heller bra.
Försäljare på kinguin har jag hittat leder till ryssland, kina, indien, förenade arabemiraten saudi arabien mm.

Edit tillägger att jag köpte spelet på greenmangaming som säljer officiellt för 515kr dvs mindre än 100kr mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Alla gör som man vill men om du tycker spelet var så bra borde du köpt det offixiellt och inte grey market.

Sen att man med stor risk indirekt riskerar att stödja olika former av kriminalitet är inte heller bra.
Försäljare på kinguin har jag hittat leder till ryssland, kina, indien, förenade arabemiraten saudi arabien mm.

Edit tillägger att jag köpte spelet på greenmangaming som säljer officiellt för 515kr dvs mindre än 100kr mer

Vet ingenting om kinguin, hittade bara ett bra pris. Men dom har väl köpt spelet på något sätt så antog att skaparna fått sin peng för det exemplaret.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Vet ingenting om kinguin, hittade bara ett bra pris. Men dom har väl köpt spelet på något sätt så antog att skaparna fått sin peng för det exemplaret.

Kinguin är en marknadsplats där man säljer licensnycklar.
Det är väll egentligen inte olagligt att tex äga ett spel som du inte aktiverat och säljer nyckeln vidare.
Det suspekta blir när säljare i det här fallet köper in billiga nycklar från länder med andra ekonomier, dvs fattigare länder.
Utvecklarna får mindre betalt för att det är billigare.
Sen tar dessa suspekta säljare och säljer vidare dessa nycklar dyrare till oss i väst och tar vinsten själv.
Ofta är dessa säljare från dessa länder jag räknade upp och vad pengarna finasierar kan man inte veta, kan vara helt "ofarligt" till det absolut värsta man kan tänka sig, med tanke på länderna säljarna är ifrån.

Nej det bör bojkottas, kinguin och liknande sidor lever på denna gråmarknad.

Finns indieutvecklare som gått ut med att man hellre ser att folk laddar ner spelen på piratebay än köper deras spel från dessa sidor, då det hänt att dom måstat återbetala när spelen köpts med kort som bluvigt ogiltiga från usprungsköparen.

Kan förstå att det kan kännas lockande att köpa från dessa sidor men oftast sparar man inte speciellt mycket ens.

Jag kan tipsa om sidan isthereanydeal.com
Den listar priser på spel som säljs från officiella återförsäljare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undra hur många av de sitter där nu och är frustrerade.
😅😂

eld
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra hur många av de sitter där nu och är frustrerade.
😅😂

Alla kommer förr eller senare stöta på Margit.

1
Skriv svar