Här är alla trailers från Playstations State of Play

Robot
Här är alla trailers från Playstations State of Play

Från svartvita samurajer till tonårssköldpaddor.

#State-of-play


Medlem

Final Fantasy och Cowabunga Collection är de som jag ser fram emot.

De som jag kommer hålla ögonen på men är tveksam om de kommer bli bra är The DioField Chronicle och Valkyrie Elysium, cutscenes på de såg lite "wonky" ut, samma gällande animationerna ifrån gameplay. Jag hoppas spelen blir bra då Tactical RPG är en genre som har mycket att erbjuda, och Valkyrie då VP var bra spel.

Medlem

Sony gör nog bäst i att se över det här formatet och dess upplägg. Det känns som att det är en besvikelse varenda gång

Medlem
Skrivet av Knalle:

Sony gör nog bäst i att se över det här formatet och dess upplägg. Det känns som att det är en besvikelse varenda gång

Varför är det besvikelse?
Jag tycker dom har varit bra

Medlem

Trek to Yomi kommer till gamepass vilket e great. Ser fram emot The DioField Chronicles och Valkyrie Elysium oxå, resten var inte mycket att hänga i granen!

Medlem

Turtles collection ser jag fram emot. Men turtles spelet som visades upp flr ca 6 månader sedan är väl inte en del av denna collection utan blir ett separat spel? Shreddera revenge har jag för mig set hette..

Returnal ser kul ut men väntar med köp på den..

Ser fram emot de två Square Enix-spelen, men det var väl också allt som väckte mitt intresse från kvällens stream.

Medlem

Valkyre är ett gammalt IP de drar upp igen men har gjort om till hack and slash action. Ser ut som ett nedköp från senaste spelet som var unikt.

Senaste delen Valkyre Profile 2: Silmeria var sidscrollande med semi turnbased strider. En av de stora klassikerna från PS2 eran. Bra musik dessutom.

It's not a lake, it's an ocean

Inte så mycket av intresse för egen del. Turtles-samlingen ser fin ut, dock.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Trodde först Returnal skulle få en DLC eller något liknande, så visar det sig att vara en gratis uppdatering, med co-op och en ny bana(20 levels) "The Tower of Sisyphus"!

Ångrar att jag sålde spelet efter jag varvat. Riktigt grymma bossfighter, varav en är den sjukaste jag sett. Tips för de som missat, vapnen man låser upp direkt i lyxversionen kan vara värt pengarna, då de är rätt användbara vs startpistolen.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Sony gör nog bäst i att se över det här formatet och dess upplägg. Det känns som att det är en besvikelse varenda gång

Om man går in utan att veta vad dom visar så kanske man blir besviken.
Men dom meddelar alltid innan vad som gäller.

Folk verkar tro att man ska få se God of war, Spiderman osv hela tiden men det kommer inte hända.

Ska inte mindre titlar få visas upp något?

Medlem

Väldigt bra State of Play är pepp på flera spel
Ghostwire Tokyo,
Stranger of Paradise Final Fantasy,
Forspoken,
The Cowabunga Collection!

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Om man går in utan att veta vad dom visar så kanske man blir besviken.
Men dom meddelar alltid innan vad som gäller.

Folk verkar tro att man ska få se God of war, Spiderman osv hela tiden men det kommer inte hända.

Ska inte mindre titlar få visas upp något?

Precis, de var ju väldigt tydliga med att de skulle visa upp japanska titlar.

Lite nyfiken på de mesta faktiskt. Ghostwire, Forspoken, Stranger in Paradise, Trek to Tomi, Turtles.

Skribent

Trek to Tomi är riktigt intressant.

Capcoms nya IP var bara förvirrande. Earth Defence Force möter Anthem?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Verkligen inget att se fram emot. Trist.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Trodde först Returnal skulle få en DLC eller något liknande, så visar det sig att vara en gratis uppdatering, med co-op och en ny bana(20 levels) "The Tower of Sisyphus"!

Ångrar att jag sålde spelet efter jag varvat. Riktigt grymma bossfighter, varav en är den sjukaste jag sett. Tips för de som missat, vapnen man låser upp direkt i lyxversionen kan vara värt pengarna, då de är rätt användbara vs startpistolen.

Hur många timmar tar det att varva, Returnal?


signatur

Memento Mori

Medlem

Som en del andra så är det nog främst Turtles samlingen som intresserar mig mest, Turtles in Time är utan tvekan ett av de bästa Beat 'em up spelen som gjorts, minns när jag spelade det som barn och än idag är det få spel som lyckats vara lika underhållande som det spelet.

Medlem

Blev så jäkla glad när Exoprimal inte var ett nytt Dino Crisis. Var ju svårt att inte tänka på den serien när man har dinos och en rödhårig tjej som är väldigt lik Regina. Men tack och lov så verkar Capcom inte vara så pass tondöva, kan bara tänka mig hur fansen hade reagerat.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Inte så mycket av intresse för egen del. Turtles-samlingen ser fin ut, dock.

Nej det spelet ingår inte här verkar bara vara gamla spel.

Vilket inte är så lockande för egen del, en snabb titt i katalogerna på datorn så ser man att man har redan alla spel så Cowabunga collection har man redan haft i mången år


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Om man går in utan att veta vad dom visar så kanske man blir besviken.
Men dom meddelar alltid innan vad som gäller.

Folk verkar tro att man ska få se God of war, Spiderman osv hela tiden men det kommer inte hända.

Ska inte mindre titlar få visas upp något?

Givetvis ska mindre titlar få visas upp och jag har ingenstans påstått att jag förväntade mig God of War eller liknande. Klart Sony meddelar vad som gäller, men bara till viss del. ”Japanska titlar” kan ju betyda vad som helst…

Sedan framgick det kanske inte tydligt nog men kommentaren var lite med glimten i ögat. Blev personligen besviken men inte till den grad att jag liksom sitter och tjurar

Skrivet av Deekar:

Precis, de var ju väldigt tydliga med att de skulle visa upp japanska titlar.

Lite nyfiken på de mesta faktiskt. Ghostwire, Forspoken, Stranger in Paradise, Trek to Tomi, Turtles.

Som sagt, jag påstod inte att jag förväntade mig annat än japanska titlar men det verkar snabbt ha blivit en sanning här älskar japanska spel och visste på förhand att det var vad som gällde. Hoppades dock på någonting mer ögonbrynshöjande!

Evenemanget var ”meh” för min del, det är väl helt okej?

Medlem

Intresserad av tre spel.
Ghostwire Tokyo
The Cowabunga Collection
Valkyrie Elysium (Valkyrie Profile-spelen till PS1 och PS2 är suveräna, får väl se hur det här blir)

Medlem
Skrivet av Knalle:

Givetvis ska mindre titlar få visas upp och jag har ingenstans påstått att jag förväntade mig God of War eller liknande. Klart Sony meddelar vad som gäller, men bara till viss del. ”Japanska titlar” kan ju betyda vad som helst…

Sedan framgick det kanske inte tydligt nog men kommentaren var lite med glimten i ögat. Blev personligen besviken men inte till den grad att jag liksom sitter och tjurar

Som sagt, jag påstod inte att jag förväntade mig annat än japanska titlar men det verkar snabbt ha blivit en sanning här älskar japanska spel och visste på förhand att det var vad som gällde. Hoppades dock på någonting mer ögonbrynshöjande!

Evenemanget var ”meh” för min del, det är väl helt okej?

Jo, de va väl ganska meh men samtidigt så gör de ju specifika State of Play för storsläppen så förväntade mig inte mer heller. Kanske kommer 2 lite större state of Play per år. Brukar va vid "E3" bland annat.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Sony gör nog bäst i att se över det här formatet och dess upplägg. Det känns som att det är en besvikelse varenda gång

Det känns som om det händer för att så många inte har någon koll. Om man kollar och läser kommentarerna inför detta på Playstationbloggen så är många inlägg från folk som ville se västerländska spel, trots att Sony klart och tydligt sa att denna State of Play är för japanska spel. Klart dom blir besvikna av ett japanskt state of play fokuserar på japanska spel om dom av någon anledning tror att dom inte ska göra det.

Avstängd

Finns ingen anledning att titta på de här showcasen. Man visar bara spel som ingen vill ha.

Skit är vad det är!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur många timmar tar det att varva, Returnal?

Över 100 timmar, för mig. Många gav upp vid första bossen andra brände igenom det mycket snabbare, så det är nog väldigt olika.

Ville inte spoila mig, men fastnade jag stenhårt kollade jag en tutorial hellre än att ge upp. Men adrenalinet efter bossarna och känslan att ha klarat något mäktigt gjorde det värt slitet med att börja om. Man låser upp genvägar eftersom och man levlar upp sina vapen ju mera man använder dom, så lite lättare blir det ju med tiden.

1
Skriv svar