Sexigt! Ghostwire: Tokyo har 6 olika grafiklägen på PS5

Robot
Sexigt! Ghostwire: Tokyo har 6 olika grafiklägen på PS5
Medlem

Om jag ägde en PS5 skulle jag ha kört i "Performance Mode".


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Jag äger en PS5, men vill inte spela spelet. Om jag spelat spelet hade jag också valt "Performance Mode".


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas dessa märkliga olåsta lägen är tecken på en kommande firmware med VRR-stöd till PS5.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Hoppas dessa märkliga olåsta lägen är tecken på en kommande firmware med VRR-stöd till PS5.

Verkligen, tycker det är helkonstigt det inte kommit ännu. Fungerar fint på Xbox och borde funnits dag ett till PS5.

Medlem

Tycker det är tråkigt att konsoler blivit som PC på detta sättet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker det är tråkigt att konsoler blivit som PC på detta sättet.

Att välja mellan Quality och Performance tycker jag är bra. Det bör räcka för de allra flesta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser ju lovande ut för framtiden i alla fall, jag tänker då på när PS5 Pro släpps☺

Medlem

JackFrags lade upp gameplay på YT för nån dag sen. Spelet verkar udda minst sagt. Jag kollade iofs inte så länge, men det verkade helt meh. Kan nån upplysa mig om jag borde titta närmare?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker det är tråkigt att konsoler blivit som PC på detta sättet.

Det finns absolut inget tråkigt med detta!

Medlem
Skrivet av Frisell:

JackFrags lade upp gameplay på YT för nån dag sen. Spelet verkar udda minst sagt. Jag kollade iofs inte så länge, men det verkade helt meh. Kan nån upplysa mig om jag borde titta närmare?

Känns som du redan bildat en uppfattning, så nej håll dig borta.

Jag är därimot supertaggad, men sen gillar jag ju miljön,japanska varelser osv.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Att välja mellan Quality och Performance tycker jag är bra. Det bör räcka för de allra flesta.

Skrivet av Najkan:

Det finns absolut inget tråkigt med detta!

Ja, men det som är trist är ju att på PC så ändrade man för att hårdvaran är olika och vissa kan helt enkelt inte få samma prestanda. Med konsoler så borde de kunna fixa spelen så att folk inte måste spela med 25 fps och bra grafik, speciellt på PS5 fan. Det snackas runt om hur bra konsolen är.

Visst, det ger utvecklarna möjligheter att göra spel som ser bättre ut än generationen så alla kan spela, men så bra ser ju inte detta spelet ut i alla fall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja okej. @hipshot förstår dig nu.
Isåfall personligen hade jag tyckt att en bättre lösning är att alla måste spela med mest möjliga fps, hade varit bättre än detta. När en vanlig lill-gamer blöder i ögat vid 25 fps då kan dom inte komma undan med det längre.

Medlem

Valfrihet är bra, är väl bara köra default om man inte vill hålla på och välja. Om man får ett val så är det ju oftast bara performance/quality, bara välja vad man prioriterar.

Största fördelen som jag tycker med flera val är att vi alla sitter på olika TV-apparater med VRR, 4K, 120Hz m.m. kan använda våra dyra apparater fullt ut och efter de funktioner vi vill använda, ingen idé att sitta på låsta 30 FPS om man som i Ratchet och clank kan köra 40fps i 120Hz. Hade PS5 haft VRR så hade valen varit ännu viktigare. Detta lär ju komma till Xbox så lika bra inställningarna är lika på båda versionerna, PS5 kommer någon gång få VRR.

När alla satt på en vanlig 1080P-panel med 60Hz så var det förmodligen lättare...

Medlem
Skrivet av Gill:

Valfrihet är bra, är väl bara köra default om man inte vill hålla på och välja. Om man får ett val så är det ju oftast bara performance/quality, bara välja vad man prioriterar.

Största fördelen som jag tycker med flera val är att vi alla sitter på olika TV-apparater med VRR, 4K, 120Hz m.m. kan använda våra dyra apparater fullt ut och efter de funktioner vi vill använda, ingen idé att sitta på låsta 30 FPS om man som i Ratchet och clank kan köra 40fps i 120Hz. Hade PS5 haft VRR så hade valen varit ännu viktigare. Detta lär ju komma till Xbox så lika bra inställningarna är lika på båda versionerna, PS5 kommer någon gång få VRR.

När alla satt på en vanlig 1080P-panel med 60Hz så var det förmodligen lättare...

Ja, sen så hade ju optimeringar för 1080/1440P också varit intressant, samt upplåst FPS så att kommande konsoler inte behöver patchas. Lite tråkigt nu att köra spel med 30FPS när det finns prestanda som räcker till, skräckexemplet är ju såklart Bloodborne som ser väldigt mycket bättre ut i högre FPS.

Men de borde såklart ha kvar simpla standardinställningar, så att mainstream bara har typ 2-3 lägen att välja emellan typ, men mer avancerad användare kan gå in i djupare.
3 basic lägen samt costum läge för mer avancerade användare?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ja, sen så hade ju optimeringar för 1080/1440P också varit intressant, samt upplåst FPS så att kommande konsoler inte behöver patchas. Lite tråkigt nu att köra spel med 30FPS när det finns prestanda som räcker till, skräckexemplet är ju såklart Bloodborne som ser väldigt mycket bättre ut i högre FPS.

Men de borde såklart ha kvar simpla standardinställningar, så att mainstream bara har typ 2-3 lägen att välja emellan typ, men mer avancerad användare kan gå in i djupare.
3 basic lägen samt costum läge för mer avancerade användare?

Jag vet inte, tycker de som är emot inställningar har en poäng ändå och för mycket inställningar kan skrämma bort folk. Ska ändå vara enkelt. Jag vet att jag skrev jag var för valfrihet men bara till en viss gräns tydligen... Var gränsen ska dras har jag ingen aning om men det är nog inte en helt lätt fråga för någon att svara på. Tycker ändå det fungerar bra på konsol idag (även med en hel del val) till skillnad mot PC där man slängs med så mycket nya termer att man knappt som insatt hänger med på vad allt gör.

Medlem
Skrivet av Gill:

Jag vet inte, tycker de som är emot inställningar har en poäng ändå och för mycket inställningar kan skrämma bort folk. Ska ändå vara enkelt. Jag vet att jag skrev jag var för valfrihet men bara till en viss gräns tydligen... Var gränsen ska dras har jag ingen aning om men det är nog inte en helt lätt fråga för någon att svara på. Tycker ändå det fungerar bra på konsol idag (även med en hel del val) till skillnad mot PC där man slängs med så mycket nya termer att man knappt som insatt hänger med på vad allt gör.

Jo, det kan ju vara skönt och smidigt.
Men nu är vi ju i en övergångsperiod där konsolspelare får prova på 60FPS vilket har lett till att en överväldigande majoritet verkar föredra performance framför quality i de allra flesta titlar.
Sen så kommer ju RT in och komplicerar det hela, samt att 40 FPS läge verkar vara en ganska bra kompromiss(rätt mycket bättre än 30 FPS faktiskt, även om det låter lite) beroende på titel.

Finns väl ingen perfekt lösning här och 4K har väl blivit standard på tv-apparater idag så det är ju lite komplicerat.
Förhoppningsvis så stödjer konsolerna AMDs kommande uppskalningsteknik, då kanske vi kan komma närmare 4K med RT/schysst grafik i 60 FPS, men där är vi inte än.

Men vad som än händer så hoppas jag verkligen att utvecklarna följer konsumenternas önskemål och har 60FPS(eller mer) som mål i sina titlar framöver.

1
Skriv svar