Google erbjuder nu Stadia-tekniken till andra företag

Robot
Google erbjuder nu Stadia-tekniken till andra företag

Först ut är AT&T, som bjussar kunder på Batman: Arkham Knight.

#Google, #Stadia


Medlem

Kunde inte deras avancerade AI sett att det här skulle ända? Skräp blir inte annat än skräp bara för att man kallar det något annat än för det skräp det är.

Medlem

"Ryktena visade sig stämma. Google streamingtjänst Stadia verkar inte ha blivit den framgång de hoppats på, och nu har de meddelat att själva streamingtekniken finns tillgänglig för andra företag att nyttja."

Varför dra denna slutsats? Stadia växer med flera företag varje dag, nu blir det ännu enklare för företag att porta sina spel till stadia från DirectX till vulkan! Xcloud borde byta sin tjänst mot google då den fungerar mycket bättre än konkurrenternas.

Medlem
Skrivet av Ender:

Kunde inte deras avancerade AI sett att det här skulle ända? Skräp blir inte annat än skräp bara för att man kallar det något annat än för det skräp det är.

Skräp? Vad baserar du det på? Tjänsten eller hur det funkar?

Ont: Det borde inte vara nån överaskning om tjänsten inte går bra, google ger det typ 0 i marknadsföring.
Dom fleata tror som ovan att det är skräp per automatik


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av robbis:

"Ryktena visade sig stämma. Google streamingtjänst Stadia verkar inte ha blivit den framgång de hoppats på, och nu har de meddelat att själva streamingtekniken finns tillgänglig för andra företag att nyttja."

Varför dra denna slutsats? Stadia växer med flera företag varje dag, nu blir det ännu enklare för företag att porta sina spel till stadia från DirectX till vulkan! Xcloud borde byta sin tjänst mot google då den fungerar mycket bättre än konkurrenternas.

Förväntar mig inte direkt att någon med Stadias logga att vara objektiv direkt.
Nej Stadia är inte bättre än konkurrenterna. Sist jag testa så va där fortfarande extrema input lagg.
Än så länge är Geforce Now det bästa. Bäst kvalité. Fortfarande input lagg men inte lika allvarligt som Stadia. Och bäst av allt... Jag behöver inte köpa spela jag redan äger en gång till.

Medlem

Vad menar du? Själva tekniken är hästlängder bättre än andra spelstreams som xbox, psnow, geforcenow etc.

Skrivet av Ender:

Kunde inte deras avancerade AI sett att det här skulle ända? Skräp blir inte annat än skräp bara för att man kallar det något annat än för det skräp det är.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Förväntar mig inte direkt att någon med Stadias logga att vara objektiv direkt.
Nej Stadia är inte bättre än konkurrenterna. Sist jag testa så va där fortfarande extrema input lagg.
Än så länge är Geforce Now det bästa. Bäst kvalité. Fortfarande input lagg men inte lika allvarligt som Stadia. Och bäst av allt... Jag behöver inte köpa spela jag redan äger en gång till.

Kanske bara tycker stadia loggan är snygg?!

Själv har jag bara positiva upplevelser utav stadia vilket jag inte fått av andra tjänster. Kör alla utom GFN så där kan jag inte uttala mig om, men olika personer har olika upplevelser, PSN & Xcloud är typ ospelbart med dålig refreshrate, bilder med artifakter, input lagg.

Varför ska du köpa spelen du redan äger igen bara för att ha det på stadia? Äger du det på en annan platform så är det väl dumt att köpa det igen?

Geeks Gaming
Skrivet av robbis:

Varför ska du köpa spelen du redan äger igen bara för att ha det på stadia? Äger du det på en annan platform så är det väl dumt att köpa det igen?

För stora tanken med en streaming tjänst är ju att man ska halvt slippa köpa en dator/console.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För stora tanken med en streaming tjänst är ju att man ska halvt slippa köpa en dator/console.

Fast du skall först köpa det på steam för att sedan ha ett abbonemang på gfn för att kunna streama det på din telefon?
Då kan du ju lika gärna köpa det direkt på stadia?! förstår inte riktigt din logik i frågan. Visst det är nice för dom som redan har ett stort steam bibliotek att kunna spela det på sin vic20 i sommarstugan. Men om du inte vill köpa en dator eller en konsol skulle ju inte GFN vara det bästa alternativet imao!

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast du skall först köpa det på steam för att sedan ha ett abbonemang på gfn för att kunna streama det på din telefon?
Då kan du ju lika gärna köpa det direkt på stadia?! förstår inte riktigt din logik i frågan. Visst det är nice för dom som redan har ett stort steam bibliotek att kunna spela det på sin vic20 i sommarstugan. Men om du inte vill köpa en dator eller en konsol skulle ju inte GFN vara det bästa alternativet imao!

Fördelen med GFN är ju såklart att om du köper en dator vid ett senare tillfälle så har du spelen där lokalt med, eller om du t.ex. har en dator men även vill kunna spela dina spel på annan plats (sommarstuga/kontoret/källaren).

Fördelen med Xcloud är ju att om du ändå har Game Pass så har du alla spelen i molnet också, du behöver inte köpa några spel.

Fördelen med Stadia är enbart att det för tillfället fungerar lite bättre än Xcloud (jämbördigt med GFN skulle jag säga).

Jag tycker det väger över till GFN:s sida om man inte redan har Game Pass.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast du skall först köpa det på steam för att sedan ha ett abbonemang på gfn för att kunna streama det på din telefon?
Då kan du ju lika gärna köpa det direkt på stadia?! förstår inte riktigt din logik i frågan. Visst det är nice för dom som redan har ett stort steam bibliotek att kunna spela det på sin vic20 i sommarstugan. Men om du inte vill köpa en dator eller en konsol skulle ju inte GFN vara det bästa alternativet imao!

Skillnaden är ju att man faktiskt har tillgång till sina spel om man då skaffar en ordentlig speldator så man slipper använda en streamingtjänst. Plus att om något bättre än GeForce Now dyker upp som också använder ens befintliga spelsamling så är det mycket enklare att byta.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skräp? Vad baserar du det på? Tjänsten eller hur det funkar?

Ont: Det borde inte vara nån överaskning om tjänsten inte går bra, google ger det typ 0 i marknadsföring.
Dom fleata tror som ovan att det är skräp per automatik

Jag skulle kalla det skräp p.g.a att det fortfarande är en högst instabil tjänst. Det finns absolut många här i Sverige som det kanske fungerar bra för, men det är samtidigt fler personer i andra länder (inkl en streamer/youtuber i USA med 1 gigs lina) som får framedrops, krasher och grova inputdelays.

En annan sak är just tillgången till spelen och googles kärlek till att döds sina projekt som gör det till en osäker källa att "samla" sina spel.

Google dödade sin egna speltillverkning innom 1 år av tjänstens launch, inte förtroende ingivande.

Deras butik har inte ens en sökfunktion och listar varenda version av spel vilket gör det drygt att leta upp spel.

Jag tycker det helt enkelt är en undermålig tjänst, sedan om den är bättre än de andra alternativen spelar ingen roll för mig då jag inte skulle tänka på att använda dem heller.

*Edit: Någon länkade en video angående just stadias prestation på SweClockers som går igenom det hela rätt bra.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag skulle kalla det skräp p.g.a att det fortfarande är en högst instabil tjänst. Det finns absolut många här i Sverige som det kanske fungerar bra för, men det är samtidigt fler personer i andra länder (inkl en streamer/youtuber i USA med 1 gigs lina) som får framedrops, krasher och grova inputdelays.

En annan sak är just tillgången till spelen och googles kärlek till att döds sina projekt som gör det till en osäker källa att "samla" sina spel.

Google dödade sin egna speltillverkning innom 1 år av tjänstens launch, inte förtroende ingivande.

Deras butik har inte ens en sökfunktion och listar varenda version av spel vilket gör det drygt att leta upp spel.

Jag tycker det helt enkelt är en undermålig tjänst, sedan om den är bättre än de andra alternativen spelar ingen roll för mig då jag inte skulle tänka på att använda dem heller.

*Edit: Någon länkade en video angående just stadias prestation på SweClockers som går igenom det hela rätt bra.

Vad nån på 1gig lina i usa erfarar gör det inte skräp för en som det fungerar för.
Googles graveyard ja det återstår att se, jag tror dock ingen speltjänst hamnar där.

Jag använder inte stadia men jag kört några spel där. Spelat med handkontroll och jag skulle definitivt inte kalla det för skräp, snarare imponerad över hur bra det faktiskt fungerade.

Jag tror lite att det är "populört" att klanka ner på stadia.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En polerad bajsmacka är fortfarande en bajsmacka. Hade Google kommit med en kompanjon konsol med streaming som vapendragare så hade tekniken gått att rädda. Stadia funkar precis lika bra som Xbox Cloud Gaming.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Deras butik har inte ens en sökfunktion

Allvarligt? Har google ingen sökfunktion i butiken? Google?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skräp? Vad baserar du det på? Tjänsten eller hur det funkar?

Ont: Det borde inte vara nån överaskning om tjänsten inte går bra, google ger det typ 0 i marknadsföring.
Dom fleata tror som ovan att det är skräp per automatik

Skrivet av dummle112:

Vad menar du? Själva tekniken är hästlängder bättre än andra spelstreams som xbox, psnow, geforcenow etc.

Ifall jag inte gillar ett dåligt spel, skulle ni då fråga ifall det är spelet eller grafikmotorn jag menar då? Jag menar Stadia som en konkurrerande speltjänst såklart.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ifall jag inte gillar ett dåligt spel, skulle ni då fråga ifall det är spelet eller grafikmotorn jag menar då? Jag menar Stadia som en konkurrerande speltjänst såklart.

Ja man brukar fråga vad det är man inte gillar med spelet.

Har du provat stadia? vad var det som var dåligt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja man brukar fråga vad det är man inte gillar med spelet.

Har du provat stadia? vad var det som var dåligt?

Förutom dåligt spelutbud i början så är hela upplägget helt off då det är ungefär som spelvärldens motsvarighet till NFT, där du inte köper ens en kopia av ett spel utan bara rätten att spela installationen från Stadias servrar. Vill du inte längre fortsätta streamingtjänsten så har du inget spel kvar. Det är ungefär som att leasa en bil, fast du betalar fullpris för den utan att äga den efter leasingens upphörande.

Det var aldrig relevant för mig att prova som PC-användare med fler konsoler än jag har tid att använda, så nej, jag provade det aldrig. Efter jag hörde vad det "bjöds på" så hade jag inte tagit i det med tång. Vilken upplevelse har du själv av det?

PS. Fast du har ändå inte helt fel. Nu för tiden skyr jag allt som har något att göra med Google eller Facebook som pesten, så jag kan knappas kalla mig opartisk kring något de gjort. Om jag inte kan lita på dem så spelar det ingen roll hur "bra" deras produkter är.

Medlem
Skrivet av Ender:

Förutom dåligt spelutbud i början så är hela upplägget helt off då det är ungefär som spelvärldens motsvarighet till NFT, där du inte köper ens en kopia av ett spel utan bara rätten att spela installationen från Stadias servrar. Vill du inte längre fortsätta streamingtjänsten så har du inget spel kvar. Det är ungefär som att leasa en bil, fast du betalar fullpris för den utan att äga den efter leasingens upphörande.

Det var aldrig relevant för mig att prova som PC-användare med fler konsoler än jag har tid att använda, så nej, jag provade det aldrig. Efter jag hörde vad det "bjöds på" så hade jag inte tagit i det med tång. Vilken upplevelse har du själv av det?

PS. Fast du har ändå inte helt fel. Nu för tiden skyr jag allt som har något att göra med Google eller Facebook som pesten, så jag kan knappas kalla mig opartisk kring något de gjort. Om jag inte kan lita på dem så spelar det ingen roll hur "bra" deras produkter är.

Ja jag har provat några spel på Stadia och jag vill inte kalla det för skräp, snarare som jag skrev ovan att mer imponerande hur bra det fungerar.
Jag har betalat för ett spel, eller rättare sagt jag fick med det + en stadia-kontroll när jag passade på att köpa en Chromecast Ultra.
Det är Cyberpunk, även det fungerar över förväntan. Nått utöver det har jag inte betalat och betalar inget heller.
Nu har jag också speldator och konsoler så det är inget jag använder regelbundet.

Jag fick bara känslan av "det är inne att hata dittan och dattan" av ditt inlägg, men bra att du kom med en redogörelse hur du kände, fast du inte gjort nått regelrätt test själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Allvarligt? Har google ingen sökfunktion i butiken? Google?

En rättelse på den då jag inte har snvänt tjänsten på länge och hade utdaterad info.

* Detta var slutet på April/ Början av Maj 2021
"After more than 500 days, Google Stadia, the game streaming platform that is owned by the creator of the gold standard of search engines, is finally getting a search bar. As detailed in the latest Stadia update, the team confirmed that the search bar on Stadia for Web is rolling out now to all players this week.'

Skribent
Skrivet av robbis:

Kanske bara tycker stadia loggan är snygg?!

Själv har jag bara positiva upplevelser utav stadia vilket jag inte fått av andra tjänster. Kör alla utom GFN så där kan jag inte uttala mig om, men olika personer har olika upplevelser, PSN & Xcloud är typ ospelbart med dålig refreshrate, bilder med artifakter, input lagg.

Varför ska du köpa spelen du redan äger igen bara för att ha det på stadia? Äger du det på en annan platform så är det väl dumt att köpa det igen?

För mig är det tvärt om. Stadia har fungerat sämre. Dåligg bild, artifakter och lagg. Medan Xcloud funkar utmärkt. Dock ska sägas att jag kör Xcloud från min Series X och har bara provat Stadia på mobilen och genom PC, så jag har inte testat genom Chromecast. Kan ju faktiskt spela viss roll där...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

För mig är det tvärt om. Stadia har fungerat sämre. Dåligg bild, artifakter och lagg. Medan Xcloud funkar utmärkt. Dock ska sägas att jag kör Xcloud från min Series X och har bara provat Stadia på mobilen och genom PC, så jag har inte testat genom Chromecast. Kan ju faktiskt spela viss roll där...

Jag har problem med stadia via datorn och mobilen men inte via chromecast. På datorn blir bilden blurrig och på mobilen hackar det medan chromecasten ger krisp bild och flyter utan problem och inge input lagg. Så det är väldigt olika. Har inte testat xcloud på xboxen bara via pc och där hackar det satan.

1
Skriv svar