Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Intressanta ändringar. Jag undrar vad de baserar dem på. Några håller jag med om, men ändringarna de gör till Sorc för mig att lyfta en ögonbrynet med förvirring om varför? Sorc fick bara buffar, ändå så är det den klassen som anses vara den lättaste att spela igenom Elden Ring med

Geeks Gaming
Skrivet av Shamanfox:

Intressanta ändringar. Jag undrar vad de baserar dem på. Några håller jag med om, men ändringarna de gör till Sorc för mig att lyfta en ögonbrynet med förvirring om varför? Sorc fick bara buffar, ändå så är det den klassen som anses vara den lättaste att spela igenom Elden Ring med

Tror det har att göra med att det ska löna sig mer att köra med andra spells än pebble hela tiden

Medlem

En helt ny npc. Fler questfaser till några av befintliga npcer. Npc-ikoner till kartan.
Nerf till hoarfrost/bloody slash och mimic. Nice patch


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Nya patchen är riktigt tung. Synd att de nerfar hoarfrost då jag gillar dess smak av ost Den var redan på gränsen i cast-time så får prova nu men antar att det blir att leta vidare. Nu verkar dock en DEX-build med River of Blood vara en riktig slaktare så bra att de fixade Arcane till slut.

Testade Hoarfrost Stomp nu och fick det till ungefär 50% damage decrease och +1 sek cast time. Buuuu

Geeks Gaming
Skrivet av dTexN:

En helt ny npc. Fler questfaser till några av befintliga npcer. Npc-ikoner till kartan.
Nerf till hoarfrost/bloody slash och mimic. Nice patch

RIP bloody slash 😭
Det är klart att den fortfarande är bra men jag ska nog bygga om lite där.
Den kan ha varit liiite op nu när man testat lite

Dex
Medlem
Skrivet av pinky:

Nya patchen är riktigt tung. Synd att de nerfar hoarfrost då jag gillar dess smak av ost Den var redan på gränsen i cast-time så får prova nu men antar att det blir att leta vidare. Nu verkar dock en DEX-build med River of Blood vara en riktig slaktare så bra att de fixade Arcane till slut.

Testade Hoarfrost Stomp nu och fick det till ungefär 50% damage decrease och +1 sek cast time. Buuuu

Skrivet av NordhNet:

RIP bloody slash 😭
Det är klart att den fortfarande är bra men jag ska nog bygga om lite där.
Den kan ha varit liiite op nu när man testat lite

Typiskt att man själv har använt Bloody Slash och Hoarfrost konstant dom senaste dagarna. Dom verkar ha blivit rätt rejält nerfade.

1 sek längre cast time är ju riktigt mycket i ett sånt här spel.

Men skönt med Rivers of Blood äntligen kan fungera!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

80 poäng i Arcane here I come!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Dex:

Typiskt att man själv har använt Bloody Slash och Hoarfrost konstant dom senaste dagarna. Dom verkar ha blivit rätt rejält nerfade.

1 sek längre cast time är ju riktigt mycket i ett sånt här spel.

Men skönt med Rivers of Blood äntligen kan fungera!

The Lord giveth and the Lord taketh away! Hoarfrost funkar sådär iaf att farma runes i Moghwyn men ska prova köra med Flame of the Redmanes när jag springer runt istället.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

RIP bloody slash 😭
Det är klart att den fortfarande är bra men jag ska nog bygga om lite där.
Den kan ha varit liiite op nu när man testat lite

Använde bloody slash i början genom stormveil men bytte vapen någonstans efter och glömde bort den, kändes lite stark redan där 😅

De borde buffat incantations, de känns lite väl meh och seega, man hinner typ bli slagen 3 gånger innan man får ut vissa xD


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vad tycker ni är roligast, köra med magi eller svärd och dylikt? Har precis börjat spela och testat en stund med båda och vet inte vilket jag vill fortsätta med. Kan man klara sig genom spelet med t.e.x. Astrologer och satsa lite på både och?

Medlem

Fasiken vad trevligt det är att detta spel fungerar så bra på Steam Deck! Samlar lite levels på lunchen


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Fasiken vad trevligt det är att detta spel fungerar så bra på Steam Deck! Samlar lite levels på lunchen

Erkänner mig smått avundsjuk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KalleKlopp:

Vad tycker ni är roligast, köra med magi eller svärd och dylikt? Har precis börjat spela och testat en stund med båda och vet inte vilket jag vill fortsätta med. Kan man klara sig genom spelet med t.e.x. Astrologer och satsa lite på både och?

Absolut! Vissa builds kanske gör det lättare, men alla builds är viable. Du har också möjlighet att respecca när du kommer lite längre in i spelet ifall du känner att du vill omfördela dina stats till en annan build

Själv har jag 4 karaktärer jag spelar med; En Samurai med Dual Katanas, en Sorc, en Paladin-aktig build som har blivit hybrid nu till att vara Faith caster med Int, Arcane och whatnot, och sista karaktären skapade jag för ett par dagar sen där jag tänker experimentera en pure Str+Vig+End build och köra Colossal vapen

Medlem

Något besviken på att talismaner etc inte beter sig som i gamla soulsspel i ng+ ? Grr..

Geeks Gaming
Skrivet av bulleboss:

Något besviken på att talismaner etc inte beter sig som i gamla soulsspel i ng+ ? Grr..

För en oinsatt, hur körde man där i NG+?

Jag stängde av uppdateringen helt, jag vill spela Mimic Tear opatchad


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KalleKlopp:

Vad tycker ni är roligast, köra med magi eller svärd och dylikt? Har precis börjat spela och testat en stund med båda och vet inte vilket jag vill fortsätta med. Kan man klara sig genom spelet med t.e.x. Astrologer och satsa lite på både och?

Kör alltid 100% melee i FromSofts spel. Antingen 100% str- eller 100% dex-builds. Småsugen på att testa en ny build i ER nu, hade varit kul att testa något av de legendariska vapen jag hittat, men har investerat alldeles för många smithing stones och muskelminne i mitt nuvarande vapen för att ta steget fullt ut.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag stängde av uppdateringen helt, jag vill spela Mimic Tear opatchad

Fegis!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Hoppas det kommer något liknande som Gauntlet of Strength från Sekiro.
Gärna att de blockerar ut summons/co-op, tweakade bossar, nya moves och att man får alternativa kläder/vapen som reward


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av NordhNet:

För en oinsatt, hur körde man där i NG+?

Det va så att man hittade uppgraderade versioner av samma talisman.. alltså +1 +2 etc

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Något besviken på att talismaner etc inte beter sig som i gamla soulsspel i ng+ ? Grr..

Gör de inte?
Borde väl vara så att du hittar +2 för många i NG+ då +1 redan verkar finnas på många i NG.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Kör alltid 100% melee i FromSofts spel. Antingen 100% str- eller 100% dex-builds. Småsugen på att testa en ny build i ER nu, hade varit kul att testa något av de legendariska vapen jag hittat, men har investerat alldeles för många smithing stones och muskelminne i mitt nuvarande vapen för att ta steget fullt ut.

Astrologer med 18 dex och resten i INT är riktigt starkt med Moonveil.
Har nog typ 500 AR i level 84. Och då har jag ändå 38 VIG. Fast jag började med Vagabond

Carian Retaliation på en buckler är snuskigt starkt också. Gör man parry på en spel så gör den typ 1200dmg.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Det va så att man hittade uppgraderade versioner av samma talisman.. alltså +1 +2 etc

Såna finns ju redan i vanlig NG, både +1 och +2. Dock inte alla.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Såna finns ju redan i vanlig NG, både +1 och +2. Dock inte alla.

Ja... men då vill man ju ha +3 etc , inte samma i ng+

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Fasiken vad trevligt det är att detta spel fungerar så bra på Steam Deck! Samlar lite levels på lunchen

Får min på måndag eller tisdag bad det verkar som men fixade platinum på spelet ikväll ☺️
Men hade spelet på pc från början men gjorde återköp på prestandan. Gissar att det är fixat nu? ☺️

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Får min på måndag eller tisdag bad det verkar som men fixade platinum på spelet ikväll ☺️
Men hade spelet på pc från början men gjorde återköp på prestandan. Gissar att det är fixat nu? ☺️

Den är bättre, men inte perfekt, ibland kan man få mystiska hack i prestandan, men det är som tur är sällsynt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Efter att ha tragglat med en viss boss igår gick hon ner idag(utan spirit) på kanske försök nummer 3 eller 4! Ibland är den där längre pausen bra.

Malenia, Blade of Miquella

Nu är jag lite bitter dock då jag kan ha "råkat" göra något som gjorde en NPC sur så jag förmodligen inte kommer få hennes ending. Om jag inte kan fixa det på något vis, vi får väl se.

Vad jag gjorde:

Öppnade dörren i Frenzied Flame Proscription där man fick en cut-scene varefter Melina blev sur på mig. Nu är jag inte värdig hennes questline(om det inte går att fixa som sagt) och hon hota att döda mig om jag "reste mig som Lord of Chaos" eller något i den stilen.

157 timmar in(det är en del afkande inräknat där) och känner att jag är väldigt nära slutet nu, ska bli jävligt intressant och se hur det hela slutar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming

Jaha….I guess walls are back on the menu 🤬😩

https://twitter.com/ironpineapple_/status/1504890624507621377...

Dessa väggar 😂

Medlem
Skrivet av Fezk:

Efter att ha tragglat med en viss boss igår gick hon ner idag(utan spirit) på kanske försök nummer 3 eller 4! Ibland är den där längre pausen bra.

Malenia, Blade of Miquella

Nu är jag lite bitter dock då jag kan ha "råkat" göra något som gjorde en NPC sur så jag förmodligen inte kommer få hennes ending. Om jag inte kan fixa det på något vis, vi får väl se.

Vad jag gjorde:

Öppnade dörren i Frenzied Flame Proscription där man fick en cut-scene varefter Melina blev sur på mig. Nu är jag inte värdig hennes questline(om det inte går att fixa som sagt) och hon hota att döda mig om jag "reste mig som Lord of Chaos" eller något i den stilen.

157 timmar in(det är en del afkande inräknat där) och känner att jag är väldigt nära slutet nu, ska bli jävligt intressant och se hur det hela slutar.

"Onda" slutet. Det som kanske kan rädda dig är att använda en Celestial Dew i Church of Vows. Tveksamt, men värt ett försök.

Fragtjuv

Jag har en fråga angående slutet.

Kan jag fortsätta utforska världen efter att jag slagit ner slutbossen eller är det bara att börja med NG+ då?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skriv svar