Elden Ring-uppdatering lägger till kartikoner för karaktärer vi möter

Robot
Elden Ring-uppdatering lägger till kartikoner för karaktärer vi möter

Såväl som en ny karaktär och nya delar i existerande uppdragsserier.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Bra det Mimic var OP

Medlem

Har använt mimic-ash en hel del i min playthru och älskat den, men dock bra att den nerfas lite för den var på tok för bra.
Vidare har dom nerfat ett av mina mainsvärd som jag uppgraderat till max, men även där bra för den var löjligt bra att köra l2+r1 på med en laser-beam som gjorde enorm skada.

Däremot har dem inte nerfat mitt andra mainvapen som kommer från sista bossen och kan skjuta ut en stor arc av holy damage vilket är bra, för den kommer liksom ändå från sista bossen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Fortfarande ingen fix för ultrawide tråkigt nog. :/
Som i sig själv bör vara en enkel fix då mods redan ordnat det, däremot måste man stänga av EAC för det vilket gör att man inte kan spela online vilket är lite värdelöst

Medlem

Hoppas de fixat input lag, ligger runt 30-40 ms i strider ibland, är nästan ospelbart. Och ja, ta också bort 60 fps cap om det går. Kör hellre 720p med sjyst respons i kontrollerna än 1440p och seg respons.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bra patch.
Moonveil och rivers of blood är nog näst på tur till nerf 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gen
Medlem

Fick aldrig chansen att testa Mimic, synd

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Mina kryckor!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming
Skrivet av Gustav Höglund:

Mina kryckor!

Min ost!

Medlem

Och som vanligt kommer PC-spelare in i VARJE artikel/nyhet och ska klaga om något tekniskt som att de har för låg FPS på sin rigg eller att spelet inte är anpassat till deras 360-widescreenskärm…

Medlem

Vet någon om stuttering på PC blivit bättre med denna patch? Är bra sugen men om jag ändå väntat sen Dark souls 3 så känner jag att jag kan vänta lite till för att ha en fläckfri upplevelse

Geeks Gaming
Skrivet av nicbex:

Och som vanligt kommer PC-spelare in i VARJE artikel/nyhet och ska klaga om något tekniskt som att de har för låg FPS på sin rigg eller att spelet inte är anpassat till deras 360-widescreenskärm…

Jag tror det är ganska naturligt att vissa tycker det är synd att vissa funktioner man kanske har vant sig vid saknas på ett spel man gillar.

Jag tycker det är synd med en fps-cap på 60 samt avsaknad av wide-upplösningar oavsett vilken plattform man talar om

Medlem
Skrivet av nicbex:

Och som vanligt kommer PC-spelare in i VARJE artikel/nyhet och ska klaga om något tekniskt som att de har för låg FPS på sin rigg eller att spelet inte är anpassat till deras 360-widescreenskärm…

Det är väl inte så konstigt när spelet har flest spelare på PC?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Och som vanligt kommer PC-spelare in i VARJE artikel/nyhet och ska klaga om något tekniskt som att de har för låg FPS på sin rigg eller att spelet inte är anpassat till deras 360-widescreenskärm…

Best of the best, demand the best? Inget konstigt med det.

Med det sagt, jag spelar själv på PC och är endå nöjd med spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

Hoppas de fixat input lag, ligger runt 30-40 ms i strider ibland, är nästan ospelbart. Och ja, ta också bort 60 fps cap om det går. Kör hellre 720p med sjyst respons i kontrollerna än 1440p och seg respons.

Hur mäter du din input lag? Nu vet jag inte om du har spelat Souls tidigare men har du haft samma problem i andra spel i serien? Det är väldigt vanligt att nya till serien klagar på input lag. Det beror ofta på hur någon av dessa två saker.

  • En roll sker på button release och inte button press vilken kan upplevas som delay.

  • Inputs köas om någon annan animation är igång. Om man gör en roll eller slag fast den tidigare animationen inte är klar så läggs den i en kö och exekveras med en delay så fort den tidigare animationen är klar.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Hoarfrost är nerfad också. Tar lite längre tid att casta (inte överdrivet märkbart såvida man inte räknar frames) och gör lite mindre skada. Dock är den fortfarande väldigt användbar. Bara en smula mindre OP.

Hur mycket är Mimic nerfad? Är den fortfarande bra eller bör jag överge min +10 Mimic?

Geeks Gaming
Skrivet av Sarky:

Inputs köas om någon annan animation är igång. Om man gör en roll eller slag fast den tidigare animationen inte är klar så läggs den i en kö och exekveras med en delay så fort den tidigare animationen är klar.

Just detta krävdes lite omställning för mig då jag hade en tendens till att buttonmasha

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hoarfrost är nerfad också. Tar lite längre tid att casta (inte överdrivet märkbart såvida man inte räknar frames) och gör lite mindre skada. Dock är den fortfarande väldigt användbar. Bara en smula mindre OP.

Hur mycket är Mimic nerfad? Är den fortfarande bra eller bör jag överge min +10 Mimic?

+10 mimic visar sig fortfarande vara riktigt bra


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Sarky:

Hur mäter du din input lag? Nu vet jag inte om du har spelat Souls tidigare men har du haft samma problem i andra spel i serien? Det är väldigt vanligt att nya till serien klagar på input lag. Det beror ofta på hur någon av dessa två saker.

  • En roll sker på button release och inte button press vilken kan upplevas som delay.

  • Inputs köas om någon annan animation är igång. Om man gör en roll eller slag fast den tidigare animationen inte är klar så läggs den i en kö och exekveras med en delay så fort den tidigare animationen är klar.

Testat både med win + G och nvidia egna overlay alt + z, båda ger identiska resultat. Detta för att spelet saknar egen prestandaövervakningsfunktion. Nej, detta är mitt första souls-spel. Det kanske inte går att jämföra men upplever inte denna fördröjning med andra spel som lirar runt samma frame time eller fps (Alice-serien, Rayman, fallen order, anthem), i princip majoriteten av andra spel jag kört. Någonting med kontrollerna i Elden ring känns väldigt "off", svårt att sätta fingret på det.

Det skulle i så fall förklara saken och ovanpå detta är det cirka 1 sekund innan karaktären reagerar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Testat både med win + G och nvidia egna overlay alt + z, båda ger identiska resultat. Detta för att spelet saknar egen prestandaövervakningsfunktion. Nej, detta är mitt första souls-spel. Det kanske inte går att jämföra men upplever inte denna fördröjning med andra spel som lirar runt samma frame time eller fps (Alice-serien, Rayman, fallen order, anthem), i princip majoriteten av andra spel jag kört. Någonting med kontrollerna i Elden ring känns väldigt "off", svårt att sätta fingret på det.

Det skulle i så fall förklara saken och ovanpå detta är det cirka 1 sekund innan karaktären reagerar.

Oj, Jo då är det nog nått fel på din setup. Kontrollerna ska kännas tighta. Dodge roll som kommer när man vill är ju ett måste i det här spelet.

Medlem

Har dom fixat buggen med Eclipse Shotel?

Medlem
Skrivet av esset:

Oj, Jo då är det nog nått fel på din setup. Kontrollerna ska kännas tighta. Dodge roll som kommer när man vill är ju ett måste i det här spelet.

Det tror jag inte, är en nyformaterad win 10 installation med 5800x och 3060 ti och även 980 pro så inget skit under huven. Rider man runt i världen och utforskar fungerar det utmärkt, det är under striderna som det kan bli segt. Inga andra spel beter sig så här så något är nog tokigt med deras grafikmotor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hämta Mimic tear igår kväll/natt, och skulle ha hjälp av den emot en av bossarna.

Uppdaterade spelet i förmiddags och sen börja jag på Bossen, funka kanon, men har inget att jämföra med.. Blir en bra avledning. Krävs dock att den uppgraderas. Bossen känns nu möjlig iallafall än innan

Medlem
Skrivet av theBoosing:

+10 mimic visar sig fortfarande vara riktigt bra

Mest intresserad av hur beteendet ändrats. Jag körde +10 mimic mycket och den var riktigt bra men ibland var den fan helt dum i huvudet. Ställde sig och castade magic protection mitt i combat mot en boss som gjorde 0 magic damage. Har de fixat så den är lite mer intelligent men nerfat damage ser jag det som en buff.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av StenaFoss:

Har dom fixat buggen med Eclipse Shotel?

Japp!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av magma:

Det skulle i så fall förklara saken och ovanpå detta är det cirka 1 sekund innan karaktären reagerar.

Det här känner jag inte alls igen. Inte för att jag är någon Street Fighter-räv, men en hel sekund delay hade märkts av.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av magma:

Det tror jag inte, är en nyformaterad win 10 installation med 5800x och 3060 ti och även 980 pro så inget skit under huven. Rider man runt i världen och utforskar fungerar det utmärkt, det är under striderna som det kan bli segt. Inga andra spel beter sig så här så något är nog tokigt med deras grafikmotor.

Motorn verkar ganska slö och From verkar inte så värst haj på optimering.
Jag har inte spelat spelet på PC men där finns i alla fall moddar som snällt kan fylla i sprickorna. På PS5 är frameraten riktigt "Blight Town" (Dark Souls) på vissa ställen vilket kan vara distraherande, men aldrig så jag skulle skylla på spelet om jag dog.

Jag såg en youtube-short på nån som trodde att animationernas wind-up (anticipation) var input delay. Alltså hans ståndpunkt var att knapptryckets- och connects (träff på motståndare) tidslängd skulle vara så kort som möjligt, i alla spel, vilket jag skulle säga är helt befängt. Jag hoppas du inte gör det misstaget

Jämför med t.ex. Dark Souls 3 om du aldrig känt på ett av deras tidigare souls-spel och är osäker.

Medlem
Skrivet av magma:

Det tror jag inte, är en nyformaterad win 10 installation med 5800x och 3060 ti och även 980 pro så inget skit under huven. Rider man runt i världen och utforskar fungerar det utmärkt, det är under striderna som det kan bli segt. Inga andra spel beter sig så här så något är nog tokigt med deras grafikmotor.

I Digital Foundry's senaste video jämförde dom två setups (i9 + 3090 vs i9 + 3080 Ti) där spår av både tidigare installationer av spelet och drivrutiner var helt raderade och 3090 setupen hade grova problem varav den andra inte hade några. Något kaiko är det med deras motor, så enkelt är det men det intressanta är vad det kan vara när det kan skilja sig så enormt mellan setups.

Jag sitter som jämförelse på en R5 3600 med ett 1080 Ti och det enda jag kan uppleva är mild stuttering en halv sekund eller så när jag rör mig in i nya områden.

Medlem
Skrivet av Saltomortal:

Motorn verkar ganska slö och From verkar inte så värst haj på optimering.
Jag har inte spelat spelet på PC men där finns i alla fall moddar som snällt kan fylla i sprickorna. På PS5 är frameraten riktigt "Blight Town" (Dark Souls) på vissa ställen vilket kan vara distraherande, men aldrig så jag skulle skylla på spelet om jag dog.

Jag såg en youtube-short på nån som trodde att animationernas wind-up (anticipation) var input delay. Alltså hans ståndpunkt var att knapptryckets- och connects (träff på motståndare) tidslängd skulle vara så kort som möjligt, i alla spel, vilket jag skulle säga är helt befängt. Jag hoppas du inte gör det misstaget

Jämför med t.ex. Dark Souls 3 om du aldrig känt på ett av deras tidigare souls-spel och är osäker.

Skrivet av papagoja:

I Digital Foundry's senaste video jämförde dom två setups (i9 + 3090 vs i9 + 3080 Ti) där spår av både tidigare installationer av spelet och drivrutiner var helt raderade och 3090 setupen hade grova problem varav den andra inte hade några. Något kaiko är det med deras motor, så enkelt är det men det intressanta är vad det kan vara när det kan skilja sig så enormt mellan setups.

Jag sitter som jämförelse på en R5 3600 med ett 1080 Ti och det enda jag kan uppleva är mild stuttering en halv sekund eller så när jag rör mig in i nya områden.

Får testa vidare med annan kabel och byta usb-port. Jag har däremot inga problem alls i nya områden, tvärt om, flyter på hur bra som helst. Det är just under striderna. Spelade också nyligen ut senaste tomb raider och körde target på 60 fps, fungerade hur bra som helst.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låter som en finfin update


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

12
Skriv svar