Snabbkollen - Vilken Playstation Plus-nivå kommer du välja?

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Om det är en undersökning ni kanske är mer intresserade av så är en bra regel att testa ett formulär, eller frågor på helt utomstående. Typ, brorsans ungar och kollegans fru eller dylikt. Lätt att man bara förutsätter en massa saker som verkar självklart för än själv och andra på sin arbetsplats t ex. Efter att man tryckt på publicera går det inte att införa ändringar utan att du får ett felaktigt resultat. Det enda "rätta" är isf att radera svaren och publicera helt ny, det brukar dock i regel innebära en sämre svarsfrekvens från respondenter.

Vet, jag tabbade mig här. Men omröstningen kan ju fortfarande ge en antydan om hur poppis de tre alternativen kan bli. Snabbkollen är en grej för att folk ska kunna lufta åsikter och för att ge oss/alla en antydan om vad besökarna tycker om något. Vi använder inte resultatet till nåt, det är mest en kul grej.


signatur

PS Plus Essential blir det .... har 2 år kvar på nuvarande Playstation Plus.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Vet, jag tabbade mig här. Men omröstningen kan ju fortfarande ge en antydan om hur poppis de tre alternativen kan bli. Snabbkollen är en grej för att folk ska kunna lufta åsikter och för att ge oss/alla en antydan om vad besökarna tycker om något. Vi använder inte resultatet till nåt, det är mest en kul grej.

Lätt hänt. Vill du ha sympatier så prata med programutvecklare som skriver saker för slutkund :> Även om ni enbart tar det som en indikation så kan andra ta det som absolut sanning och länka till artikel/resultat för att bevisa eller motbevisa sin tes.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Lätt hänt. Vill du ha sympatier så prata med programutvecklare som skriver saker för slutkund :> Även om ni enbart tar det som en indikation så kan andra ta det som absolut sanning och länka till artikel/resultat för att bevisa eller motbevisa sin tes.

Jag får ta och göra omröstningar med bara ett alternativ då. Tack för bra feedback förresten.


signatur
Medlem

Till viss del kan jag förstå Sony och deras motsträvighet mot en sådan här tjänst. De exklusiva titlarna som Sony släpper är ju för att tala sanning på en helt annan nivå än vad Microsoft är och spelarna lär köpa de där spelen på dag ett ändå. Då är kanske inte idén med att släppa spelen dag ett på en sådan här tjänst lika lockande.

Med det sagt så kan jag inte begripa hur Sony inte lägger större kraft vid att få till en riktigt bra bakåtkompabilitet. Förstår att PS3-spelen kan vara svåra men för fan, det måste ju gå att lösas på något annat sätt än att vi ska behöva streama?

Jag lär köra vidare med vanliga PS-plus, spelen man får där är till skillnad från Microsoft faktiskt ofta okej, rent av bra ibland.

Medlem

Kommer att stå utan. Tycker rent principiellt att lägsta nivån borde vara gratis. Varför betala för att spela online när man redan betalat för spel och konsol? Tycker att det är fullständigt befängt.

De två övre kategorierna känns överflödigs för min del. Spelar 2-3 spel på Playstation per år. Känns rimligare att köpa dem på rea än att prenumerera


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag har nåt men jag vet inte vad jag har kom ett mail om det igår att mitt konto har/skall konverteras bla bla bla

Medlem
Skrivet av greb1989:

Till viss del kan jag förstå Sony och deras motsträvighet mot en sådan här tjänst. De exklusiva titlarna som Sony släpper är ju för att tala sanning på en helt annan nivå än vad Microsoft är och spelarna lär köpa de där spelen på dag ett ändå. Då är kanske inte idén med att släppa spelen dag ett på en sådan här tjänst lika lockande.

Med det sagt så kan jag inte begripa hur Sony inte lägger större kraft vid att få till en riktigt bra bakåtkompabilitet. Förstår att PS3-spelen kan vara svåra men för fan, det måste ju gå att lösas på något annat sätt än att vi ska behöva streama?

Jag lär köra vidare med vanliga PS-plus, spelen man får där är till skillnad från Microsoft faktiskt ofta okej, rent av bra ibland.

Ja, folk har ju utvecklat en fungerande ps3 emulator, att Sony inte klarar av det är ju lite oroande.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag får ta och göra omröstningar med bara ett alternativ då. Tack för bra feedback förresten.

"Alla har rätt till min åsikt" Tack själv!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag äger allt en Playstation men jag tror inte jag kan svara på något alternativ ändå.

Originalet har jag då alltså

Edit: Trött i ögat haha. Svara med alternativ 4


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Med tanke på priset så blev det den högsta nivån, detta är ju billigare än vad jag betalar idag för now och plus så för mig blir det bättre oavsett utfallet av tjänsten.

Skrivet av Nomman:

Kommer att stå utan. Tycker rent principiellt att lägsta nivån borde vara gratis. Varför betala för att spela online när man redan betalat för spel och konsol? Tycker att det är fullständigt befängt.

De två övre kategorierna känns överflödigs för min del. Spelar 2-3 spel på Playstation per år. Känns rimligare att köpa dem på rea än att prenumerera

Till viss del så kan jag väl hålla med dig, men samtidigt så är det ju en kostnad att hålla uppe en onlinedel, servrar och dyl kostar i drift samt personal.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Till viss del så kan jag väl hålla med dig, men samtidigt så är det ju en kostnad att hålla uppe en onlinedel, servrar och dyl kostar i drift samt personal.

Jo, visst, men då är det konstigt att både Steam och Epic lyckas göra motsvarande gratis på PC. Känns som att Sony borde kunde göra detsamma med sina intäkter från butiken.

Inget illa menat mot de som köper tjänsten. Förstår att man vill spela multiplayer. Men för mig är det ett no-go


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför kände du ett starkt behov av att rösta?

Det låter konstigt, men det var något inuti mig som liksom sa att jag skulle rösta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det låter konstigt, men det var något inuti mig som liksom sa att jag skulle rösta.

What?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jo, visst, men då är det konstigt att både Steam och Epic lyckas göra motsvarande gratis på PC. Känns som att Sony borde kunde göra detsamma med sina intäkter från butiken.

Inget illa menat mot de som köper tjänsten. Förstår att man vill spela multiplayer. Men för mig är det ett no-go

Skulle gissa att för steam och epic så är inkomsterna från deras butiker den del som drar in pengar, när det kommer till PS (och även XB) så är deras store en sidoinkomst som tillkommit senare (även ifall de med största säkerhet ökat under åren).

Medlem

Hoppade över PS+ när det kom till PS3 och hoppade över PS+ till PS4. Vet inte om jag köper en PS5 i framtiden men vet till 100% att jag hoppar över PS+ även om så blir fallet. Om konsolen inte kan stå på egna ben utan en svindyr prenumerationstjänst så är den ingenting att ha.

Medlem

Inte haft ps plus sedan jag körde Bloodborne för 7 år sedan, och innan dess hade jag aldrig haft ps plus.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jo, visst, men då är det konstigt att både Steam och Epic lyckas göra motsvarande gratis på PC. Känns som att Sony borde kunde göra detsamma med sina intäkter från butiken.

Inget illa menat mot de som köper tjänsten. Förstår att man vill spela multiplayer. Men för mig är det ett no-go

Ja så klart dom kan. Det är ju inte ens Sony som står för kostnaderna för andra spels servrar. Avgift för onlinespelande är en jävla skitavgift som konsoltillverkarna kom på att dom kunde ta ut. Eller Microsoft kom på det sen följde resten efter.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hoppade över PS+ när det kom till PS3 och hoppade över PS+ till PS4. Vet inte om jag köper en PS5 i framtiden men vet till 100% att jag hoppar över PS+ även om så blir fallet. Om konsolen inte kan stå på egna ben utan en svindyr prenumerationstjänst så är den ingenting att ha.

Måste vara rejält fattig om man tycker att 50kr/mån (30-40 kr/mån via rabatter) är "svindyrt"


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Måste vara rejält fattig om man tycker att 50kr/mån (30-40 kr/mån via rabatter) är "svindyrt"

200kr/mån över konsolens livstid på runt 7 år blir strax under 17 000kr. Det är svindyrt.

Medlem

Ehhh gäller det Ps4 oxå ?? isåfall är jag nyfiken på ps1 ps2 spelen

Medlem
Skrivet av kebbe:

200kr/mån över konsolens livstid på runt 7 år blir strax under 17 000kr. Det är svindyrt.

Nu refererade du dock till gamla PS+ (som fanns till PS3/PS4), vilket fortfarande finns kvar till samma pris, på 30-50kr/mån, men med nytt namn. Den dyraste varianten av nya PS+ kostar totalt sett 8400 kr under sju år, om du väljer att prenumerera på årsbasis, vilket kan reduceras ned ytterligare till ca 6800 kr med rabatter, via ex. Benify, på 20-25% (vilket innebär en månadskostnad på ca 80kr). Som sagt, inte särskilt dyrt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hade funderat på att skaffa PS5 när denna tjänsten kom, men om inga nya spel kommer ut direkt (eller iaf inom en månad) så blir det nej tack.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar