Dying Light 2 ska få fler svårighetsgrader och new game+

Robot
Dying Light 2 ska få fler svårighetsgrader och new game+
Medlem

Det är trevligt!

Efter ungefär 50% orkade jag inte spela nå mer. Så jag köttade igenom huvudstoryn och lämnade spelet.
Känns som något saknas. Vet inte vad exakt.

DL1 spelade jag nog igenom 3 gånger...

Gnällkuk

Är co-op lika skakigt fortfarande eller har de fått ordning på det?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är co-op lika skakigt fortfarande eller har de fått ordning på det?

Har lirat en 22 timmar fyrapersoners coop och tycker det har funkat stabilt.

Gnällkuk
Skrivet av werik:

Har lirat en 22 timmar fyrapersoners coop och tycker det har funkat stabilt.

Ok, låter som det är klart bättre då. Jag har för mig att det dock pratades om att det var dålig skalning för fler personer, är det något ni själva tänkt på eller har det bara flutit på och känns balanserat?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det är trevligt!

Efter ungefär 50% orkade jag inte spela nå mer. Så jag köttade igenom huvudstoryn och lämnade spelet.
Känns som något saknas. Vet inte vad exakt.

DL1 spelade jag nog igenom 3 gånger...

Tänk hårt, vad var det du kände fattades? Jag känner samma sak kring Far Cry 6 under den fria helgen (saknar skill trees).
Har DL1 själv och uppskattade att dom la till ny grafik för xbox series x och ps5.
Om du spitballar vad fattades? 🙂.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Tänk hårt, vad var det du kände fattades? Jag känner samma sak kring Far Cry 6 under den fria helgen (saknar skill trees).
Har DL1 själv och uppskattade att dom la till ny grafik för xbox series x och ps5.
Om du spitballar vad fattades? 🙂.

Inte för att byta ämne men Far Cry 6 saknar ännu mer. Wildlife har nästan försvunnit helt tex....

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Inte för att byta ämne men Far Cry 6 saknar ännu mer. Wildlife har nästan försvunnit helt tex....

yepp, kändes som att jag spelat en Far Cry som var gjort innan dom tidigare. sedan gillade jag inte att behöva byta ammo hela tiden. AP ammo bör skada alla hårt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, låter som det är klart bättre då. Jag har för mig att det dock pratades om att det var dålig skalning för fler personer, är det något ni själva tänkt på eller har det bara flutit på och känns balanserat?

Det försvinner en del spänning och svårighet när man kör fyra stycken co-op. Framförallt i bosstrider där det i solo-play är en mot en eller en mot två, då blir det stor skillnad när man helt plötsligt är fyra mot en istället, även om de skalar upp bossens hälsa och skada. När man är ute i världen och slåss mot zombies känns det dock bättre, det går inte att springa iväg själv och slakta allt utan man vill helst hålla ihop hyfsat väl när det är dags att slåss.

Sen får jag tillägga att vi som grupp är ganska casual så upplevelsen varierar säkerligen mellan grupper.

Gnällkuk
Skrivet av werik:

Det försvinner en del spänning och svårighet när man kör fyra stycken co-op. Framförallt i bosstrider där det i solo-play är en mot en eller en mot två, då blir det stor skillnad när man helt plötsligt är fyra mot en istället, även om de skalar upp bossens hälsa och skada. När man är ute i världen och slåss mot zombies känns det dock bättre, det går inte att springa iväg själv och slakta allt utan man vill helst hålla ihop hyfsat väl när det är dags att slåss.

Sen får jag tillägga att vi som grupp är ganska casual så upplevelsen varierar säkerligen mellan grupper.

Ok tack! Vi är ett gäng på tre som ska spela det så småningom. Låter som det är helt okey åtminstone


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

120+ timmar i det i coop - fantastiskt roligt spel...men sen är jag lite zombiefanatiker iofs


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är co-op lika skakigt fortfarande eller har de fått ordning på det?

Med senaste patchen vart det sämre igen... tyvärr.

Medlem

Tycker det vore bättre att laga spelet först innan man börjar virra runt med andra saker. Just saying......

Skrivet av karlstrom1981:

Tycker det vore bättre att laga spelet först innan man börjar virra runt med andra saker. Just saying......

Kan inte annat än att hålla med. Har lagt spelet åt sidan efter jag har fastnat i tidsbuggen där det inte går att vila och tiden står still (och två trasiga trophys). Roligt spel, men väldigt väldigt trasigt.

Gnällkuk
Skrivet av karlstrom1981:

Med senaste patchen vart det sämre igen... tyvärr.

Ajdå, vad var det som blev sämre?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av YmerXE:

yepp, kändes som att jag spelat en Far Cry som var gjort innan dom tidigare. sedan gillade jag inte att behöva byta ammo hela tiden. AP ammo bör skada alla hårt.

Ja det känns verkligen som att Far Cry 4 och 5 är nyare. Att hålla på byta ammo beroende på fiende är en så onödig grej de har lagt till. Och så krävs väl mobilen (i spelet) för att se vilken ammo som behövs ifall fienden inte är så nära så man kan se det själv när man väl lärt sig hur de olika fiendern ser ut...

På nåt sätt ser jag fram emot att bli klar med spelet sen ger jag upp den serien. Så mycket kvanitet med så låg kvalitet. Synd för när jag spelade Far Cry 4 som var första far cry jag spelade blev jag helt förälskad. Fick det till mitt PS4 så jag hade egentligen inga planer på att spela det från första början.

1
Skriv svar