Halo Infinite-medarbetare: "Communityt har slut på tålamod"

Robot
Halo Infinite-medarbetare: "Communityt har slut på tålamod"

Medger att man internt inte heller är nöjda.

#halo-infinite


Medlem

Igår hoppade jag in i rankat med polarna några timmar, för första gången sedan januari. Det har inte hänt ett skit.

Jag har ingen brådska direkt, tycker mest att det är tråkigt att man sumpade all hype som fanns för multiplayern i början. Lär dröja till nästa år innan de är någorlunda på banan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hade det inte varit för att de lyckades så bra med änterhaken så hade spelet varit katastrofalt undermåligt för att vara ett flaggskeppspel!

Extremt enformiga miljöer, kass story, sandlådetypiska standarduppdrag och ingen co-op eller forge! De andra extrakrafterna var i stort sett meningslösa jämfört med änterhaken, men som tur är den i klass med yxan i God of War när det kommer till känsla och rolighetsfaktor...

OBS: Jag pratar bara om kampanjen, Online har jag inte rört mer än i 5 minuter så jag kan inte uttala mig om det.

Medlem

Finns det någon spelstudio som är mer värdelös än 343i(3v4i)? I princip oändliga resurser men allt de gör blir skit. RIP HALO <3

Medlem

Ja visst finns det. Polyphony Digital.

När co-op kommer blir det nog en ny lansering av spelet. Sedan måste dem komma nya kartor.

Medlem

343 är troligen en av branschens mest ineffektiva studior.

De är 600-700 personer, tar lång tid på sig, har massor av resurser i ryggen och gör inte ny IP men lyckas ofta hamna i stora problem ändå med ofärdiga produkter och brist på innehåll.

Halo Infinite verkar i grunden vara ett roligt spel men det klagas ändå ganska mycket vad jag kan se på bristande innehåll i MP och enformiga miljöer i SP. Vad har de gjort under alla år utvecklingen tagit?

Medlem

Fascinerade.
Nu tyckte jag om Infinite single player. Men sett utvecklingstid samt att det sköts upp ett år och att de fortfarande har svårt att leverera så undrar jag ju va f-n de håller på med…


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Dex
Medlem

Gillade Singleplayer kampanjen. Inget super, men var rätt underhållande framför allt mycket för att änterhaken var kul

Men hur sjutton kan planen från början varit att släppa detta spelet i Novemeber 2020? 1.5 år senare och fortfarande ingen co-op ens. Dom verkar verkligen ha stora problem med att planera spelen på 343i.
Får lite CD Project Red vibbar från dom med hur dom hanterade release på Cyberpunk.
Är nog en jäkla tur för dom att dom har Microsoft som backar dom annars vet i sjutton hur detta hade gått.

Medlem

Gillade verkligen SP. Kändes som gamla goa Halo 1-3. Inte rört MP.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Dex:

Gillade Singleplayer kampanjen. Inget super, men var rätt underhållande framför allt mycket för att änterhaken var kul

Men hur sjutton kan planen från början varit att släppa detta spelet i Novemeber 2020? 1.5 år senare och fortfarande ingen co-op ens. Dom verkar verkligen ha stora problem med att planera spelen på 343i.
Får lite CD Project Red vibbar från dom med hur dom hanterade release på Cyberpunk.
Är nog en jäkla tur för dom att dom har Microsoft som backar dom annars vet i sjutton hur detta hade gått.

Alltså... det hela är ju Microsofts ansvar i slutändan. Så... <__<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Visst, det är trist att man behöver vänta då jag vill spela igenom Halo-kampanjen i co-op med polare, men samtidigt så ser jag inte anledning varför man ska vara negativ om det.

Vill folket att de ska rusha fram spelet och så innehåller den massa problem, eller att de tar så lång tid som möjligt som förhoppningsvis resulterar i bättre spel?
Finns så många andra spel som man kan spela tills dess, och om inget spel lockar så finns det annat man kan göra medan man väntar.

Personligen kommer jag fortsätta med Elden Ring, sen snart så kommer Lego Star Wars som jag ser fram emot. Och om jag blir klar med allt innan dess så kommer jag köra Pokémon Arceus eftersom jag inte har spelat det än.

Medlem

Lite märkligt att det tar sån tid. Borde gå snabbare med de resurser de har. Men jag är glad att dom sköt upp lanseringen så att så kampanjen blev bra. Det sämsta dom kan göra är att släppa något halvfärdigt. Alldeles för många spel som släpps i dåligt skick. Har inte kört så mycket mp. Men lilla jag testat har varit kul.

Medlem

Kampanjen var över min förväntan. Multiplayer var rolig ett tag, men har nog inte rört spelet på två månader nu.


signatur

Allätare

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shamanfox:

Visst, det är trist att man behöver vänta då jag vill spela igenom Halo-kampanjen i co-op med polare, men samtidigt så ser jag inte anledning varför man ska vara negativ om det.

Vill folket att de ska rusha fram spelet och så innehåller den massa problem, eller att de tar så lång tid som möjligt som förhoppningsvis resulterar i bättre spel?
Finns så många andra spel som man kan spela tills dess, och om inget spel lockar så finns det annat man kan göra medan man väntar.

Personligen kommer jag fortsätta med Elden Ring, sen snart så kommer Lego Star Wars som jag ser fram emot. Och om jag blir klar med allt innan dess så kommer jag köra Pokémon Arceus eftersom jag inte har spelat det än.

Då hade de ju kunnat skippa att släppa det? Kass multiplayer med massvis med problem, ingen coop som är en halo staple. Bättre om de bara väntat och gjort det bra istället


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då hade de ju kunnat skippa att släppa det? Kass multiplayer med massvis med problem, ingen coop som är en halo staple. Bättre om de bara väntat och gjort det bra istället

Det är möjligt. Jag har inte spelat Halo Infinite än så kan inte kommentera i vilket skick spelet är. Men är spelet inte bra fortfarande så borde de ha fördröjt releasen ännu mer.

It's not a lake, it's an ocean

Jag förstår verkligen inte vad som har hänt här. 343i är en gigantisk studio. De har haft ett halvt decennium, ja mer än så, på sig. Nu fick de till kampanjen till slut, efter ett års försening, men vad har de sysslat med sedan december? Har ju snart gått ett halvår.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Margy:

343 är troligen en av branschens mest ineffektiva studior.

De är 600-700 personer, tar lång tid på sig, har massor av resurser i ryggen och gör inte ny IP men lyckas ofta hamna i stora problem ändå med ofärdiga produkter och brist på innehåll.

Halo Infinite verkar i grunden vara ett roligt spel men det klagas ändå ganska mycket vad jag kan se på bristande innehåll i MP och enformiga miljöer i SP. Vad har de gjort under alla år utvecklingen tagit?

Ja, ganska otroligt. Det är ju inte fullt jämförbart, men av mina älsklingsspel, Oblivion (2006) gjordes av ca 80 utvecklare på mindre än 4 år, Dark Souls av 100 på 3 år och Kingdom Come Deliverance av ca 100 på 4 år.

Samtidigt tänk mammutstudior som Ubisoft som kan ha 1000 pers att utveckla ett spel och ändå är det mediokert och trist (de nyare Assassins Creed).


signatur

Memento Mori

Medlem

Jo tålamodet tryter verkligen, jag lirar nästan dagligen men mitt tålamod börjar ta slut.
Spelet behöver verkligen fler MP kartor, förstår inte varför man inte kan slänga ihop fler.
343 har ju massor av material från singelplayer delen som borde gå att återanvända i MP delen.

Jag har fortsatt spela med förhoppning om att mer är på väg.
Jag hoppades till och med att de hade en BR på gång eftersom de har dröjt så länge, men nu står det rätt klart att
det är inte är att tänka på så länge den senaste posten inte bara var ett stort Aprilskämt vilket jag inte tror är fallet.

343 Verkar ha stora problem och behöver nog en rejäl omorganisation om de ska komma på fötter igen och börja producera.
Live-service verkar inte vara något dom förstår sig på i alla fall så mycket är klart.

TRÅKIGT!

Medlem

Med tanke på att dom fick ett helt år till på sig och kan fortfarande inte leverera är märkligt.

Ser att vissa har sagt att MP är dåligt. Vad är det som är så dåligt med det?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Med tanke på att dom fick ett helt år till på sig och kan fortfarande inte leverera är märkligt.

Ser att vissa har sagt att MP är dåligt. Vad är det som är så dåligt med det?

Jag tycker inte att det är dåligt, lite för lite kartor vapen och sånt men annars inget problem tycker jag.

Medlem

Flopp flopp flopp


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Spelade SP delen och tyckte den var bra, men lite enformig som många andra har sagt. Kan förstå kritiken mot att co-op inte har kommit om man betalat för spelet. Däremot förstår jag inte upprörda kritiker som bara spelar MP som är helt gratis och är arga över för lite maps. Spela något annat?

Medlem

Detta kunde man se på mils avstånd innan spelet släpptes, men ack vad många det var som skulle ursäkta spelet och utvecklarna. Jag blir väldigt nyfiken på hur spelet såg ut när det skulle ha släppts, med tanke på att de fick ett helt år extra, och ändå inte har gjort färdigt spelet, och inte ens gjort ett skvatt sedan släppet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Detta kunde man se på mils avstånd innan spelet släpptes, men ack vad många det var som skulle ursäkta spelet och utvecklarna. Jag blir väldigt nyfiken på hur spelet såg ut när det skulle ha släppts, med tanke på att de fick ett helt år extra, och ändå inte har gjort färdigt spelet, och inte ens gjort ett skvatt sedan släppet.

10/10

Medlem

Klart folk är missnöjda men man får helt enkelt sitta ner i båten och vänta. Spela nått annat om spelet är i så jävla dåligt skick just nu. Själv så tycker jag det är rätt skojj och ser fram emot season 2! Var coola skins. Jag erkänner att jag mest spelar det för att göra progress på battle pass och events. Kanske köper från shoppen nångång. Mina skillz är rätt dåliga

Medlem
Skrivet av Jozo:

Extremt enformiga miljöer, kass story, sandlådetypiska standarduppdrag [...]

Snälla upplys mig vilket Halo som inte har det du nämner ovan isåfall? Shit vad är det för idioter som kommenterar här inne egentligen?

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Snälla upplys mig vilket Halo som inte har det du nämner ovan isåfall? Shit vad är det för idioter som kommenterar här inne egentligen?

Fast i dom äldre Halo spelen hade man ett konkret mål. Man kände sig levande.
I Halo infinite så försvinner wow känslan efter 15 minuter då man ska göra samma typ av saker hela tiden under kampanjen.
Gå till nått ställe, undersöka, ta sig in, slå ut bossen som är skitenkel, sen ut. Repeat.

Dåliga cinematics och story. Var helt annat i Halo 1-Halo 5.

Halo infinite blir första halo spelet jag inte spelar ut. Gick in i väggen totalt.

Medlem

Vad gnäller folk om? Jag har aldrig haft så kul med Halo som Infinite.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Snälla upplys mig vilket Halo som inte har det du nämner ovan isåfall? Shit vad är det för idioter som kommenterar här inne egentligen?

Okej, för det första så är det väldigt onödigt och omoget att kalla folk för idioter bara för att du inte håller med dem!

Infinite består bara av två miljöer: skog och "alien-korridorer". I de tidigare spelen så har det funnits betydligt mer variation med öken, snö, djungel och så vidare.
Storyn tar oss ingenstans, utan vi är i stort sett tillbaka på ruta ett när vi är klara med kampanjen. Det är nog ingen som har påstått att Halo har bestått av otroliga berättelser förr, men det hände i alla fall någonting som engagerade oss.
Det här är det första Halospelet som är i en stor sandlåda. Jag hade hoppats att vi skulle slippa de klassiska Ubisoft-sakerna som utspridda baser som måste befrias och bounties, men så var inte fallet...

Medlem

MS verkar ha lite problem med ledning och planering när det gäller en del studior.

Förr fick man kritik för att var inne och detaljstyrde sina spelstudior för hårt vilket kvävde en de av kreativiteten men nu verkar det ha slagit över för långt åt andra hållet.

En del studior trivs och frodas i denna situation medan studior som 343, Rare ich Initiative verkar ha svårt att arbeta på ett effektivt sätt. Senast är det Undead Labs som verkar haft svårt att få State of Decay 3 ur "pre-production".

https://kotaku.com/state-of-decay-3-xbox-series-x-s-sexism-mi...

12
Skriv svar