Stor VR-show den 20 april - Meta Quest Gaming Showcase

Robot
Stor VR-show den 20 april - Meta Quest Gaming Showcase

Spelnyheter för dig som spelar VR med ett Quest-headset.

#meta-quest, #nyhetstips


Medlem

🙆‍♂️ <frammanar The @Molotov> 👐

Medlem

Har inte företag insett att VR är ointressant?

Medlem

Nice questen används flitigt här hemma

Inaktiv
Skrivet av pazu:

Har inte företag insett att VR är ointressant?

Skriv gärna en lapp och lägg den här i förslagslådan

Medlem
Skrivet av P1rate:

Nice questen används flitigt här hemma

Samma här, men dottern tycker det är något fel med världen när farsgubben hennes står och svingar ljussablar till Hyuna's Bubble Pop! 😁

Medlem
Skrivet av pazu:

Har inte företag insett att VR är ointressant?

VR är bäst

Medlem
Skrivet av pazu:

Har inte företag insett att VR är ointressant?

Anledningen att VR inte tagit fart är pga. prestandan. När vi är nere under 1nm och har bärbar rtx 3080 prestanda i ett VR headset så kommer vi snacka om realism som får vem som helst att slänga fram plånboken. Detta är möjligt idag med sladd, men de flesta har fortfarande gtx 1060 i sin burk.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av pazu:

Har inte företag insett att VR är ointressant?

Sovit under en sten dom senaste åren?

Medlem

Införskaffade Quest 2 häromdagen och har spelat varje dag, sjukt kul!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Införskaffade Quest 2 häromdagen och har spelat varje dag, sjukt kul!

Yeh, jag har börjat använda den för att träna. Har lyckats köra 2-3 gånger i veckan och typ bara haft kul hela tiden. Riktigt fräckt. Plus en massa coola grejer och spel. Framtiden ser spännande ut!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hoppas på nyheter kring GTA San Andreas VR.
Även splinter cell som dom pratade om för 2år sen men man fick inte se nått.
Och även Stress Level zero (Boneworks) nösta spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas de meddelar att Against kommer till Quest!

Medlem
Skrivet av danskung:

Anledningen att VR inte tagit fart är pga. prestandan. När vi är nere under 1nm och har bärbar rtx 3080 prestanda i ett VR headset så kommer vi snacka om realism som får vem som helst att slänga fram plånboken. Detta är möjligt idag med sladd, men de flesta har fortfarande gtx 1060 i sin burk.

Wifi också! Jag har en quest 2 o kör över Airlink o de fungerar jävligt bra tsm med ett 3080!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Vansinnigt irriterande att Quest 2 är det bästa fristående headsetet, vill verkligen inte sponsra Meta. :-/

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Samma här, men dottern tycker det är något fel med världen när farsgubben hennes står och svingar ljussablar till Hyuna's Bubble Pop! 😁

Haha, förståeligt dock

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Wifi också! Jag har en quest 2 o kör över Airlink o de fungerar jävligt bra tsm med ett 3080!

Har spelet med G2 reverb som tyvärr inte har denna funktion, men min punkt står ändå. Jag tror att VR kommer att få ett rejält lyft av PSVR 2 eller liknande. När en liknande mer kompakt bärbar variant av PSVR 2 kommer till marknaden tror jag att det kommer att bli mainstream. Vi lär dock behöva komma ner till 1nm innan detta blir möjligt, dvs ett 10W chip/APU med PS5 prestanda. Tänk att gå in på Inet och köpa ett Meta Quest 4 för 3500kr med följande egenskaper.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av crazyrobban:

Vansinnigt irriterande att Quest 2 är det bästa fristående headsetet, vill verkligen inte sponsra Meta. :-/

I hear that. Så fort det kommer en liknande produkt med bra decent mjukvarustöd är det fram med plånboken. Ifall Apple lanserar ett VR-headset kan det bli nästa även om det skulle bli dyrare, håller tummarna för att vi får en bra konkurrent inom kort i vilket fall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Här hemma används Quest 2:an nästan dagligen. Sjukt bra prissättning på headsettet, skönt även att Oculus VR-bibliotek äntligen börjar vara hyffsat mustigt också!

1
Skriv svar