Speedrun-rekordet för Elden Ring är nu nere på 12 minuter

Medlem

För dom som vill veta lite mer hur speedruns funkar i Elden Ring


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Issue:

nej.
eller ja.. jag förstår ju att det ska gå fort, därav namnet speedrun.. men jag förstår inte behållningen av att glitcha igenom ett spel...

Det är ju därför det finns fler kategorier, tex "glitchless", "any%" , "110%" , " X ting får inte brukas" osv . Många utav dessa kan ju även kombineras tex "any %, glitch , no use of rope glitch" . Det är ofta communityn själva som sätter kategorierna då detta är en dynamisk del.

eld
Medlem

"jag fattar inte" the thread.

Snart kommer en "jag fattar inte, personen var ju bara en tiondels sekund snabbare, vad är grejen, det var ju inte mycket snabbare än förra rekordet?"

Medlem

Det här om något är väl mer imponerande! ;P

Player Beats Elden Ring By Using Only Their Butt

https://www.dualshockers.com/player-beats-elden-ring-by-using...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tänkte flamea om folk som inte förstår att det finns olika kategorier och alltid måste "FAN DET GILLS INTE", då det redan gjorts tillräckligt.

Men jag vill addera att distortion2 kör på en äldre version av spelet, i senaste patchen är det buggfixat så man inte kan teleportera längre.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

NU gick rekordet ned till 8:15

Edit 8:08

Inaktiv

Haha jag tyckte wall-buggarna i Ocarina Of Time var mycket. Shiiiit vad gammal jag känner mig

Medlem
Medlem

No damage run tyckte jag var mer imponerande. Galet

Medlem
Skrivet av Issue:

förstår inte grejen med Any%, på vilket sätt är det kul att se folk som glitchar sig från start till mål?
och för den som glitchar sig förbi hela spelet, hur kan det vara kul? förstår inte alls.

Jag var som dig, men det beror på spelet.
Konstant se folk i Doom flyga utanför kartan är astråkigt. Eller de som varvar Super Mario World på första banan genom att få koden balla ur och trigga en warp till slutet ...

Men jag började kika på Castlevania SotN speedruns av Dr4agonblitz.
Visst. Han skippar maximalt, men det är ändå en dryg kvart av helt sinnessjuk precision.
Skippa att Death snor ens vapen i början? En baggis. Du har ju hela TVÅ frames på dig att sätta ett skip.
Skippa Richter? Pixelperfekt setup som kan kosta rekordet om man missar.
Konstanta korridorer där man ska susa fram med fladdermus smashar och inte får krocka i terrängen.
Nån skum grej där han försöker falla genom en trappa som verkar så sjukt svår men han sätter den... oftast.
Etc etc

Så varje glitch måste ske blixtsnabbt och sen ska det kombineras med snortight "vanligt" spelande med.

Medlem

Krävs extreme precision för att genomföra dessa speedruns. Att man ens lyckas hitta dessa skips är grymt imponerande. 😁

Läs Distortion2 inlägg om hur allt utförs i senaste rekordet på 6:59.
https://youtu.be/XuUEk6e1LOE

12
Skriv svar