Lista - 7 av de bästa spel-påskäggen

Robot
Lista - 7 av de bästa spel-påskäggen

Från Homer till kossor - vad har ni får egna favoriter?

#påskägg


Medlem

Att bli attackerad av Creepers från Minecraft i Borderlands 2 är nog den mest minnesvärda för min del🙂

https://youtu.be/AE5ZG7e64gs

Medlem

När man sprang på en "Bridge Baby" från Death Stranding i Cyberpunk på en sidequest.

Låg inte Altair eller Ezio i en höhög i Witcher 2 där i början


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Man kunde noclipa i Sin på banan i Elexis mansion till hennes badrum där hon hade en trevlig stund för sig själv.

Medlem

Jag tyckte det var kul i Fallout (1 eller 2) där man kunde besöka gubben från Monty Python and the Holy grail som ställer tre frågor… ”what is thy quest”?

Medlem

Är man ett fan av MGS serien skrattade man när Emma träffade på Johnny när Raiden skulle skydda henne med sin sniper.

Riktigt roligt samtal att lyssna på xD

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Låg inte Altair eller Ezio i en höhög i Witcher 2 där i början

Jo, under belägringen i början kan man hitta en assassin som försökt göra ett leap of faith i en hög med hö.

Medlem

Minns att den här var extremt oväntad.

Medlem

Min röst går till:
Fallout New Vegas och RevCo skylten!

Galet kul o se att utvecklarna är fans av RevCo också
Hederligt gammalt 80-90-tals band med Al Jourgensen (Ministry), Nivek Ogre (Skinny Puppy), Chris Connelly, Richard23 (Front 242), Trent Reznor (Nine Inch Nails) mfl.

The band's name came from an incident that took place in a Chicago bar; according to van Acker and Jourgensen, the band was trying out "insulting French expressions" on a waiter, ordering something they said meant "revolting cock" which led the waiter to say, "You are revolting cocks!"

Smakprov för den som vågar

ELF
Medlem

Killer rabbits har ju dykt upp i diverse spel.

De i Shadow Warrior vet jag inte om man kan räkna som easter egg då det känns ganska självklart att man slaktar dessa.

Divinity 2
https://divinity.fandom.com/wiki/Killer_Bunny

Conan Exiles
https://www.youtube.com/watch?v=ujfCkA09lMc&t=102s
Hittar inget om det, men det finns en död kropp på en klippavsats i ökenområdet som det är flertalet kaniner/harar runt. Det finns även en logbok. Kommer dock ej ihåg vad det stod i den. Svårt att avgöra om det är ett easteregg...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Indiana Jones finns väl också i nån ancestral tomb eller grotta i Morrowind.

Skribent
Skrivet av Flower Knight:

Jag tyckte det var kul i Fallout (1 eller 2) där man kunde besöka gubben från Monty Python and the Holy grail som ställer tre frågor… ”what is thy quest”?

Eller kraschade Star Trek-skytteln. Jag tror brovakten och skytteln finns i 2an. Svarade man fel på färgfrågan så exploderar ju gubbe också haha.

Var mer humor av det slaget i 2an än 1an. Har till och med för mig vissa recensioner gav spelet lite kritik för att det bitvis var för "fånigt".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En av mina favoriter är i Just Cause 2. Var ju helt uppslukad av serien Lost på den tiden, och det finns ett himla fint påskägg baserat på just den serien i det spelet. Om man tar ett flygplan och åker till en ö som är långt utanför normala spelvärlden händer något med planet, och man kraschar på en ö, precis som i serien. Går man runt lite så hittar man en lucka i marken och ett rökmonster, precis som i serien. Hoppade upp och ned på stolen av rent nöje när jag upptäckte, haha!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag tänker främst på de i Rumble Racing (PS2), som faktiskt är påskägg. Man hittar dem på udda platser på banorna, oftast genom att köra helt fel väg. Hittar man ägg låser man upp bilar. https://youtu.be/Xvcf9Hohnzs Guldkorn till spel på så vis att man kan köra co-op hela karriärläget.

Skrivet av smuts:

En av mina favoriter är i Just Cause 2. Var ju helt uppslukad av serien Lost på den tiden, och det finns ett himla fint påskägg baserat på just den serien i det spelet. Om man tar ett flygplan och åker till en ö som är långt utanför normala spelvärlden händer något med planet, och man kraschar på en ö, precis som i serien. Går man runt lite så hittar man en lucka i marken och ett rökmonster, precis som i serien. Hoppade upp och ned på stolen av rent nöje när jag upptäckte, haha!

Häftigt! Det har jag inte hört om.

1
Skriv svar