Zelda: Breath of the Wild 2 kan vara för stort för Switch enligt Digital Foundry

Robot
Zelda: Breath of the Wild 2 kan vara för stort för Switch enligt Digital Foundry
Medlem

Känns som att både BotW2 och Metroid Prime 4 skulle må bättre av lite upphottad hårdvara. Vad hände med det senare förresten, har väl varit total radiotystnad där sedan deras development update januari 2019?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har blivit ett återkommande tema med att Nintendo släpper en ny konsol i samband med ett nytt Zelda spel.
Om det är slump eller en försäljningsstrategi får varje person göra sin egen uppfattning om.

Själv tror jag dessvärre att det kan vara så.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zelbano:

Har blivit ett återkommande tema med att Nintendo släpper en ny konsol i samband med ett nytt Zelda spel.
Om det är slump eller en försäljningsstrategi får varje person göra sin egen uppfattning om.

Själv tror jag dessvärre att det kan vara så.

Ja och nej? Det är väl ändå bara Twilight Princess och Breath of the Wild det hänt med, och då är Skyward Sword där imellan på Wii.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det har släppts en ny Switch vartannat år. 2023 släpps en ny Switch som jag gissar på kommer kallas Switch OLED (2023) och vara likadan som den nuvarande OLED-modellen fast ha lite bättre prestanda, så att spelen har locked 30 fps istället för frames all over the place som det är idag. Nya Zelda lär släppas lagom till den nya Switch-enheten.

Medlem
Skrivet av Zelbano:

Har blivit ett återkommande tema med att Nintendo släpper en ny konsol i samband med ett nytt Zelda spel.
Om det är slump eller en försäljningsstrategi får varje person göra sin egen uppfattning om.

Själv tror jag dessvärre att det kan vara så.

Hade låtit mer rimligt om det var ett nytt Mario det handlade om. Rätta mig om jag har fel men Zelda är väl en bra bit ifrån deras populäraste serie även om det är väldigt uppskattat av många.
Oavsett hoppas jag lite på att Switch är för klen. 2023 är den ju ändå 6 år gammal (och min är halvtrasig) så en ny konsol vore mycket välkommet.

Medlem

Ja det har ju varit ungefär 5 år emellan varje konsol sedan NES.

Medlem

Jag var helt övertygad om att det skulle släppas en uppdaterad switch samtidigt som nya Zelda :). Hoppas fortfarande!

Skribent
Skrivet av GreveGroggula:

Hade låtit mer rimligt om det var ett nytt Mario det handlade om. Rätta mig om jag har fel men Zelda är väl en bra bit ifrån deras populäraste serie även om det är väldigt uppskattat av många.
Oavsett hoppas jag lite på att Switch är för klen. 2023 är den ju ändå 6 år gammal (och min är halvtrasig) så en ny konsol vore mycket välkommet.

Ja det är väl främst här i väst som Zelda är så populärt som det är. Dock är Zelda i alla fall mer populärt än Metroid i Japan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja och nej? Det är väl ändå bara Twilight Princess och Breath of the Wild det hänt med, och då är Skyward Sword där imellan på Wii.

Sant.
Det som är gemensamt för Twilight & Breath är att dom började utvecklas till en generation (Gamecube resp. Wii U) men under utvecklingens gång så gjordes nästkommande generations hårdvara klart och då släpptes spelen till båda.

Återstår att se om så blir fallet även denna gång.

Medlem

Då kan man ju undra hur det beter sig på switch lite

eld
Medlem
Skrivet av bj_orn:

Då kan man ju undra hur det beter sig på switch lite

Precis som på oled.

Men tanken är väl kanske att gamla switch kanske har lite nertonade effekter och avsaknad av antialasing och trailern mer har visat en version som siktar på en potentiell switch pro

Medlem
Skrivet av Jim128:

Det har släppts en ny Switch vartannat år. 2023 släpps en ny Switch som jag gissar på kommer kallas Switch OLED (2023) och vara likadan som den nuvarande OLED-modellen fast ha lite bättre prestanda, så att spelen har locked 30 fps istället för frames all over the place som det är idag. Nya Zelda lär släppas lagom till den nya Switch-enheten.

Det Tegra chip som de använder idag går inte att skala ner och göra mer energisnål. Så ifall de ska dra ut mer prestanda ur detta chip måste de göra om hela chassit dvs. göra det större för att få plats med ett större batteri och bättre kylning. Om de ändå investerar i en redesign känns det rimligt att få in någon väldigt nerskalad variant av Nvidia Orin (8nm) eller Atlan (5nm).


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Switch 2 finns säkert färdig prototyp på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av danskung:

Det Tegra chip som de använder idag går inte att skala ner och göra mer energisnål. Så ifall de ska dra ut mer prestanda ur detta chip måste de göra om hela chassit dvs. göra det större för att få plats med ett större batteri och bättre kylning. Om de ändå investerar i en redesign känns det rimligt att få in någon väldigt nerskalad variant av Nvidia Orin (8nm) eller Atlan (5nm).

Blir det Orin så lär den tidigast släppas 2025, Nintendo har inget intresse av nya kretsar.
Switch processorkärnor hade ju funnits ute typ 5 år innan switch släpptes och Tegra var ju en relativt misslyckad serie innan switch, så de fick förmodligen ett väldigt bra pris på de kretsarna.

Nästa generation ligger förmodligen ganska långt bort, Switch säljer fortfarande bra och det var väl inte så länge sedan som de sa att konsolen är i mitten av generationen?

Medlem

Hmm, jag som planerade att köpa en Switch främst för BotW 1 & 2. Får helt enkelt avvakta och se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Hmm, jag som planerade att köpa en Switch främst för BotW 1 & 2. Får helt enkelt avvakta och se vad som händer.

Jag hade gjort samma sak. Smart val.

1
Skriv svar