Robot
Teardown

Den ultimata avreageringssimulatorn är här.

#teardown


Skägg.
10 Chambers

Fantastiskt bra spel redan i Early Access!


signatur
Medlem

Rage quita på art banan efter femtioelfte gången. Måste börja spela det igen.

Medlem

Lite gameplay. Obs gammalt från early access.
Förstörelsen från vapnet får verkligen datorn att svettas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fantastiskt bra spel redan i Early Access!

Var det detta som du och Jocke pratade om för längesen? Det var på en ”Fräcka-Fredag-Stream” och spelet gick ut på att sno till sig saker på alla tänkbara kreativa sätt? Svenskutvecklat var det också?

Ps. Har inte hunnit läsa recensionen av spelet.

Medlem

Att detta spel får samma betyg som Battlefield 2042 vet man hurpass snerutten redaktionen är.

Helt sinnessjukt.
Skit bara i betygsystemet. Det har förlorat sin vits hos FZ.

Medlem

Dice borde göra en remake av BF2 med ny grafik och sån här förstörelse. Då jäklar hade vi snackat!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Dice borde göra en remake av BF2 med ny grafik och sån här förstörelse. Då jäklar hade vi snackat!

BattleBits är ju inte så långt ifrån
Låt inte Dice göra något igen please, bättre något fräscht spelbolag tar över hela konceptet

Dice kan begravas

Medlem
Skrivet av totte1015:

Att detta spel får samma betyg som Battlefield 2042 vet man hurpass snerutten redaktionen är.

Helt sinnessjukt.
Skit bara i betygsystemet. Det har förlorat sin vits hos FZ.

Fel betyg?
Jämför du inte äpplen och päron nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PGR1985:

Var det detta som du och Jocke pratade om för längesen? Det var på en ”Fräcka-Fredag-Stream” och spelet gick ut på att sno till sig saker på alla tänkbara kreativa sätt? Svenskutvecklat var det också?

Ps. Har inte hunnit läsa recensionen av spelet.

Japp! Och jag har intervjuat skaparen Dennis i podcast-format: https://www.fz.se/artikel/285913-fz-25-ar-vi-snackar-spelfysi...

Sweclockers härmades några månader senare:


signatur
Medlem
Skrivet av totte1015:

Att detta spel får samma betyg som Battlefield 2042 vet man hurpass snerutten redaktionen är.

Helt sinnessjukt.
Skit bara i betygsystemet. Det har förlorat sin vits hos FZ.

Jag hänger inte med här, det är ju helt olika typer av spel.
Kan du utveckla?

Skrivet av totte1015:

Att detta spel får samma betyg som Battlefield 2042 vet man hurpass snerutten redaktionen är.

Helt sinnessjukt.
Skit bara i betygsystemet. Det har förlorat sin vits hos FZ.

Förutom att de är helt olika spel är recensionerna också skrivna av olika personer. Redaktionen är ingen homogen grupp som alla har samma åsikt om allt.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Tycker betyget var snålt. Fantastiskt spel enligt mig. Älskar motorn!

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Tycker betyget var snålt. Fantastiskt spel enligt mig. Älskar motorn!

Precis detta.

Jag vet att BF2042 och Teardown är olika typ av spel, men jag kan bara inte fatta hur det ändå kan få samma betyg i siffror.

Teardown är/var utvecklat av en person, medans BF2042 flera hundra (tusen?) stycken som jobbat ihop.

Att dom två spelen får samma betyg känns bara fel för konceptet och utförandet som t.ex Teardown har är så mycket mer genuint och nytt jämfört med 2042.

Jag har sagt innan att betygsystemet hos FZ har förlorat sin charm enligt mig, allt är så "medelmåttigt".
Vad fan måste vara fel för att det ska få betyg "1?" och vad måste göras rätt för att ge betyg "5"?

När något så trasigt spel som 2042 får "3" och jämförelse nu med Teardown, får "3" så blir det att jag bara tycker att betygsystemet hos FZ har blivit skit, och jag går inte efter det längre.

I många år dessförinnan har jag varit väldigt snabb på läsa recensioner och studera betyget och lite gå därefter om det blir köp eller inte, men känner absolut inte längre att jag kan lita på betygen.

Medlem

Häftigt koncept, men som spel blev det jävligt tråkigt efter bara 7 minuter. 🙃

Skribent
Skrivet av totte1015:

Att detta spel får samma betyg som Battlefield 2042 vet man hurpass snerutten redaktionen är.

Helt sinnessjukt.
Skit bara i betygsystemet. Det har förlorat sin vits hos FZ.

Nu tycker jag du är lite orättvis, kalla oss för snerutten. Jag kan ju inte ta hänsyn till vad någon av mina kollegor sätter för betyg på Battlefield när jag recenserar Teardown. Den som recenserade Bf 2042 kanske tycker Teardown är en 5a, medan jag tycker BF är en 1a.

Betyg är ju trots allt personliga åsikter för recensenterna.

Men tack för att du läser.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelade lite i EA men tyckte att det var trist och otillfredsställande att en voxel kunde hålla uppe en hel byggnad som var fullständigt trasig i övrigt. Lyckades de lösa detta? Förstår att det är en stor teknisk utmaning, men ändå.

Redaktör
Skrivet av totte1015:

Precis detta.

Jag vet att BF2042 och Teardown är olika typ av spel, men jag kan bara inte fatta hur det ändå kan få samma betyg i siffror.

Teardown är/var utvecklat av en person, medans BF2042 flera hundra (tusen?) stycken som jobbat ihop.

Att dom två spelen får samma betyg känns bara fel för konceptet och utförandet som t.ex Teardown har är så mycket mer genuint och nytt jämfört med 2042.

Jag har sagt innan att betygsystemet hos FZ har förlorat sin charm enligt mig, allt är så "medelmåttigt".
Vad fan måste vara fel för att det ska få betyg "1?" och vad måste göras rätt för att ge betyg "5"?

När något så trasigt spel som 2042 får "3" och jämförelse nu med Teardown, får "3" så blir det att jag bara tycker att betygsystemet hos FZ har blivit skit, och jag går inte efter det längre.

I många år dessförinnan har jag varit väldigt snabb på läsa recensioner och studera betyget och lite gå därefter om det blir köp eller inte, men känner absolut inte längre att jag kan lita på betygen.

Som du är inne på så är betyg inget bra sätt att jämföra två totalt olika spel. Men om vi ändå gör det... Recensioner är tyckande, inte matte eller nåt mätbart, och BF2042-recensenten tyckte ändå att spelet var ok. I en 5-gradig betygsskala täcker ju varje steg ett rätt stort spann, och när vi hamnar över (eller under) kan det sticka ut rätt tydligt. Som här: hade vi satt 2 på BF2042 hade det inte upprört nån.

Om jag förstår dig rätt så tycker du vi sätter för många 3:or? Jag kollade snabbt nu: vi har recenserat 19 spel i år, tio har fått betyg 3 (sen två 5:or, fyra 4:or, tre 2:or). Inget anmärkningsvärt tycker jag. Men att så få får låga betyg beror på att vi ofta struntar i att recensera uppenbart skräp (om det inte är större spel). Poängen är ju att recensera sånt folk är intresserade av, inte att slakta uppenbar skit för nöjes skull.

Vet inte om det ovan förklarar nåt, men du får gärna berätta vad du tycker har förändrats med våra recensioner/betyg som gör att du inte litar på dem längre. Och tack för feedbacken - den uppskattas!


signatur
Skribent
Skrivet av Zoobaru:

Spelade lite i EA men tyckte att det var trist och otillfredsställande att en voxel kunde hålla uppe en hel byggnad som var fullständigt trasig i övrigt. Lyckades de lösa detta? Förstår att det är en stor teknisk utmaning, men ändå.

Om du läser min recension så är det en av de sakerna jag kritiserat. Det är inte som i Red Faction 3 där det krävs bärande bjälkar och väggar vilket är väldigt synd.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om du läser min recension så är det en av de sakerna jag kritiserat. Det är inte som i Red Faction 3 där det krävs bärande bjälkar och väggar vilket är väldigt synd.

Är det Red faction guerilla du menar med 3?
Alltså det spelet har enligt mig mest tillfredställande destruktion off all.

Det borde verkligen komma ett nytt spel i den serien.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Är det Red faction guerilla du menar med 3?
Alltså det spelet har enligt mig mest tillfredställande destruktion off all.

Det borde verkligen komma ett nytt spel i den serien.

Exakt, bästa förstörelsen hitentills i något spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Exakt, bästa förstörelsen hitentills i något spel.

Att kunna förstöra med eld var det enda jag saknade, det fixar ju däremot teardown

Guerilla är rätt gammalt mendet finns faktiskt en Remaster kallad för reMARStered


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Att kunna förstöra med eld var det enda jag saknade, det fixar ju däremot teardown

Guerilla är rätt gammalt mendet finns faktiskt en Remaster kallad för reMARStered

Ja eld var kanske inte så "mars-igt"?

Jag satt faktiskt och fingrade på om jag skulle köpa på Switch alldeles nyss just för att vi pratar om det här. Måste ändå säga att namnet "reMARStered" är briljant. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av totte1015:

Teardown är/var utvecklat av en person

Resten av teamet gråter en skvätt varje gång någon skriver så.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu tycker jag du är lite orättvis, kalla oss för snerutten. Jag kan ju inte ta hänsyn till vad någon av mina kollegor sätter för betyg på Battlefield när jag recenserar Teardown. Den som recenserade Bf 2042 kanske tycker Teardown är en 5a, medan jag tycker BF är en 1a.

Betyg är ju trots allt personliga åsikter för recensenterna.

Men tack för att du läser.

Hehe att detta måste förklaras i VARJE recension 😅 Ni kanske skulle haft en text/länk längst ner i recensionen som berättar detta så ni slipper skriva det Tror dock inte det hade hjälpt men det är smålustigt

Medlem

Man får ju lite intrycket att recensenten (och flera av de som kommenterat) inte spelat mer än några få uppdrag förbi introduktionen för att sedan latja runt i sandbox mode. Hehu, kul grej, 3/5! Speciellt sista stycket som liknar det vid en Goat Simulator-aktig sandlåda.

Inget om hur de olika platserna, inklusive hemmet, utvecklas och ger en nya utmaningar när man återkommer senare. Inget om den HL2-vibbiga hetsflykten genom byn medan man jagas av en arg helikopter.
Inget om S-tank, tropikskt brobygge, julpynts-heist? Mördar-bottarna som outtröttligt jagar en genom natten? Uppdraget där man studsar omkring en laser med hjälp av speglar i nittiotals-puzzle-anda, fast nu med det lilla problemet att den helt styckar banan under tiden?

Den där jäkla sången i slutet?

Visserligen dyker en del av detta upp först i andra halvan av spelet, men utöver ett par extra knepiga uppdrag går det ju ganska fort att spela igenom majoriteten. Inget illa menat, sandbox och workshop i all ära, men det här spelet har mer going for it än att bara banka sönder prylar i en kvart och är väl värt att återkomma till om man bara doppat tårna i inledningen.

Medlem

Tycker det var ett dåligt spel. När det gick på tid redan i typ 3e uppdraget så lade jag ner. De skulle fokuserat på fysiken istället. Att riva saker i lugn och ro hade varit en bättre inriktning tycker jag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MRZnr1:

Tycker det var ett dåligt spel. När det gick på tid redan i typ 3e uppdraget så lade jag ner. De skulle fokuserat på fysiken istället. Att riva saker i lugn och ro hade varit en bättre inriktning tycker jag.

Du kan lira det i sandbox-läge? Eller dra hem någon av alla hemgjorda banor och moddar som finns på Steam Workshop. Personligen blir det snabbt tråkigt att inte ha något mål.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan lira det i sandbox-läge? Eller dra hem någon av alla hemgjorda banor och moddar som finns på Steam Workshop. Personligen blir det snabbt tråkigt att inte ha något mål.

https://youtu.be/SeqCkJPjToE

Det var ungefär så jag tänkte att jag ville köra uppdragen för handlingens skull. Men tycker fokus hamnade på fel sak i uppdragen när jag körde den delen och jag tröttnade så snabbt. Jag älskar ett spel som hette Red Faction: Guerilla och där finns liknande mini-uppdrag där man ska riva byggnader. Där är fysikmotorn förjäkla bra och detta spelet påminde lite om det. Önskade nog att detta spelet skulle vara mer som Red Faction. Tackar för tipset ang Sandox-delen. Nu tror jag att jag lade detta spel på hyllan. Men jag kanske tar upp det tack vara dig i framtiden. Beror lite på om det överlever eller inte.

1
Skriv svar