Skittråkiga saker att göra i spel?

Medlem

Tar vi exempelvis ett spel som Skyrim, där vill jag inte att det skall vara för svårt/fastna - göra om
något då spelet är så in åt helvete stort och det finns så otroligt mycket att upptäcka.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Arzei:

FFXV är nog enda spelet där jag hade genuint kul med fiske. De lyckades görs det både engagerande och framför allt svårt. Ofta är fiske bara "kasta nära ringarna på vattnet och tryck X när det vibrerar".

RDR Online har ganska bra fiske också. Jag brukade stå i nån glänta vid nån liten göl och fiska ganska ofta när jag spelade det som mest. Det handlar om att välja rätt bete, ha tålamod och vara lite lurig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Om escort-quests är redan borttaget så vet jag inte. Finns inget värre än det. Men kan väl vara påtvingat fiske i typ MMOs och RPGs.

Medlem

Många bra exempel, en sak jag tänkte på är: ” följ efter Nisse”, i hundra år.
Särskilt drygt i assassins creed där gubben ska smyga men gör ett skutt rakt ut i solljuset eller svingar i nån jävla stolpe och landar framför den man följer, failed börja om, helvete, eller i gta där man ska köra som en pensionär för att toucha en gående, snuten efter dig, failed…

Plus alla jäkla cut scenes, där man helt plötsligt måste hamra A, för att göra ngt, missar man det börjar den om.
Un-skippable cut scenes brukar jag gå på toa eller gå iväg o göra ngt…

Medlem

Racing spel där man måste placera sig inom en viss placering för att få fortsätta till nästa race.

Medlem

Crafting och pvp. Usch!

Medlem

En sak som fick mig att sluta spela Metal gear solid 5 var att dom tvingade mig göra "skittråkiga" saker. Fienderna lär sig, jag vill smyga runt med typ pilbåge och det gick till en början. Sen drar dom på sig hjälmar o skit enbart pga min spelstil.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Racing spel där man måste placera sig inom en viss placering för att få fortsätta till nästa race.

Varför spelar du då racingspel? Det är ju som att bli arg för att man inte kan gå vidare i ett rollspel, om man misslyckas med att t.ex. besegra en boss.

Medlem

Är det något jag avskyr så är det daily mission för något löjligt avlägset mål, att köra tråkiga rotationer i AH för att lägga ut 100-tals saker som inte blev sålda denna gång eller kanske värst av allt, The Inventory Game, där du lägger mer tid på att prioritera föremål i din jävla portmonnä till inventory/loot chest än det övriga spelet.

Sedan finns det ju såklart quests som "spring 7 kilometer bort för ett knippe morötter" utan mount, lämna in och får "spring samma sträcka igen för 2 potatisar också".

Medlem

jag håller nog med föregående folk om påtvingad stealth. det är klart segast


signatur

//monster

Medlem

Så fort crafting finns i ett spel där det inte hör hemma så zonar jag ut...

Medlem

De allra flesta MP-achievements...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

1. Bossar med flera steg.
2. Irriterande achievements som tar lång tid, tex Fallout 4 "Eyes on the Prize" samla 100.000 Nuka World biljetter, den achievement som gör att jag har 99% i det spelet.
3. Dumma npc följare.
4. Påtvingade stealth segment.

Medlem

Is-banor. Förmodligen världens tråkigaste företeelse.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Varför spelar du då racingspel? Det är ju som att bli arg för att man inte kan gå vidare i ett rollspel, om man misslyckas med att t.ex. besegra en boss.

Va? Finns olika typer av racing spel eller? Den typen av racing spel som kräver just det jag talar om finner jag irriterande, sen finns det andra där sin placering kvittar, du får kanske inga pengar eller vad nu belöningen är men du kan fortsätta till nästa race i kalender.

eld
Medlem

Aggressiva tutorials som inte går att skippa, jag vill slängas i spelet direkt!

Medlem

Samla saker, som tex för att crafta något.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Repeterande sidouppdrag.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Platformselement som det i Doom Eternal
Vill jag tripplehoppa, klättra på väggar, svinga mig i horisontella flaggatänger o akta mig för snurrande eldpinnar kan jag göra det i Prince of Persia o liknande.
Förstörde hela spelet enl mig.

Medlem

Vet inte om jag helt håller mig till den tänkta topicen nu, men...

- Långa tutorials som man inte får hoppa över. En del co-op spel har tutorials man måste sitta o köra separat innan man ens får spela tillsammans. Så drygt.

- Filmsekvenser, dialoger eller splash screens man inte får hoppa över.

- För litet inventory och för mycket loot. I vissa spel får man dedikera så mycket tid bara till att ha tillräckligt med plats. Så ofta ska det snålas med utrymme eller viktbegränsningar.

- Sekvenser i en del spel där man bara får springa runt fram och tillbaka hundra gånger i olika riktningar. Så fruktansvärt tråkigt och tidsödande när det blir för mycket kuta runt. Många MMO-spel är hemska på detta.

- Spel som är för lätta. Får nå fel på trenden i dag att så många spel ska vara gjorda för småbarn och nya gamers som det känns. Spel blir så fruktansvärt skittråkiga när man inte blir utmanad, och det är alldeles för många spel nuförtiden som är så lätta att man inte orkar spela spelet trots att man annars älskar det, bara för att spelutvecklare inte kan lägga till någon vidare utmaning. Det går nog tyvärr en del hand i hand med att många klagar så fort de tycker det blir lite svårt. Bara att titta på t.ex. Diablo 3 som har typ 18 svårighetsgrader, men när den svåraste under en kort period i spelets historia faktiskt var lite utmanande, så klagade folk att det var för svårt så att allt nerfades, trots att det fanns 17 lägre svårighetsgrader att välja på. Helt stört.

Medlem

Bossar, både i spel och IRL

Avstängd

- Auto-Scrollers/banor går av sig själva utan att du kan påskynda dem (kan även vara cutscenes som är så i spel)
- Escorting uppdrag (så sjukt tråkiga)

Medlem

påtvingad action

One
Medlem

Puzzel. Det suger verkligen

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Skjuta duvorna i Grand Theft Auto 4..

Satt med en polare över Xbox Live och följde en guide på varsitt håll ifrån Gamefaqs för att skjuta alla (~250) duvor som var utplacerade på kartan. Jag hade skrivit ut guiden och bockade av dem en och en. När vi hade passerat 240 stycken så upptäckte vi att jag hade en duva för lite.

Vi slutförde guiden och polaren tog allihop, men i mitt spel finns än idag en duvj*vel kvar på något hustak någonstans 😂😉

På med Stream när du letar efter sista duvan

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vattenvärldar/vattenbanor/simma/dyka.

Har du testat Subnautica?

Medlem

"följ pilen, tryck på a vid personen den pekar på, lyssna på nåt prat, klara uppdraget vaddetnuhandladeom"

"åk till märket på minimapen, tryck på a, klara nåntingjagintebryrmigom"

"åk till tusen x på kartan, tryck a på alla, klara uppdraget avnånanledning"

Köra om samma sak flera gånger där man måste klara nåt. Absolut värst om det är nåt sånt där som är lätt, lätt, lätt, svinsvårt.

Medlem

Dröm segment.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag har två.
Enkela: när progressionen är låst. Tex innan du samlar X stjärnor i Mario. Så man måste backtracka.
Det mer svårbeskrivna är spel med XP där man har ett levelsystem som ganska brutalt låser en.
I Soulsbornering så KAN man klara allt.
Jag förlåter samtidigt JRPGs som gör det snyggt, bara man inte MÅSTE grinda (som tex i FFXII).
Men typ Ass Creed? Inte spelat de nyare själv men har hört historierna. Nej, bara nej.
Inget tvångslevlande på det sättet tack. Jag vill bara kunna kötta på i open world.

Medlem

Stealth
Pussel
Cutscenes som inte går att skippa
Dialoger som inte går att skippa
Eskort-uppdrag

Skriv svar