5 miljoner sålda Dying Light 2

Robot
Medlem

Tänk då om det varit bra, hur bra det hade sålt då.

Kass grafik, dåligt manus, dåligt skådespel och en massa buggar. Ger spelet max 3/10.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Tänk då om det varit bra, hur bra det hade sålt då.

Kass grafik, dåligt manus, dåligt skådespel och en massa buggar. Ger spelet max 3/10.

Nog för att alla har olika smak gällande spel, filmer, musik osv, men 3/10 är väldigt lågt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Tänk då om det varit bra, hur bra det hade sålt då.

Kass grafik, dåligt manus, dåligt skådespel och en massa buggar. Ger spelet max 3/10.

olika smak ja 8/10 av mig.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Tänk då om det varit bra, hur bra det hade sålt då.

Kass grafik, dåligt manus, dåligt skådespel och en massa buggar. Ger spelet max 3/10.

Håller med sjukt mycket buggar, men bra story, kul gameplay 7/10 från mig


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nog för att alla har olika smak gällande spel, filmer, musik osv, men 3/10 är väldigt lågt

Skrivet av WarpGuN:

olika smak ja 8/10 av mig.

Skrivet av miffot:

Håller med sjukt mycket buggar, men bra story, kul gameplay 7/10 från mig

Från min egen genomspelning:
https://youtu.be/3daDla96_s8

Tappade det helt när det uppstod. Give me my effing money back.

Spelet var kul, definitivt.
Men allt jag rabblade upp sög tbh.
Det hade kunnat vara SÅ mycket bättre.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Det här är nästan helt säkert under förväntningarna...

Men innebär nog att det iaf inte var en förlustaffär...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spelade jag ens klart spelet? Jag kommer inte ihåg. Så bra var storyn.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Tänk då om det varit bra, hur bra det hade sålt då.

Kass grafik, dåligt manus, dåligt skådespel och en massa buggar. Ger spelet max 3/10.

Riktigt bra grafik, ok skådespel, har bara råkat ut för en bugg som fått mig att starta om spelet, 60 timmar in i spelet och har riktigt kul att köra med systersonen. Ger det 7/10.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Tänk då om det varit bra, hur bra det hade sålt då.

Kass grafik, dåligt manus, dåligt skådespel och en massa buggar. Ger spelet max 3/10.

Vad är skillnaden på 2 av 10 eller 4 av 10


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fixa alla förbannade buggar, sen kan ni skryta över försäljningssiffrorna. Sedan jag klarade ut storyn har mitt ljud försvunnit(!). Givetvis totalt ospelbart efter det. Och då kantades även hela genomspelningen av spelförstörande buggar. Fruktansvärt kasst att de inte öööööser ut fixar hela tiden som åtgärdar en bugg efter en annan. Istället måste de sitta och mala på en 70 gb stor patch i flera månader.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nog för att alla har olika smak gällande spel, filmer, musik osv, men 3/10 är väldigt lågt

Hehe, ja det betyget (3 av 10) är ju svårt att sätta på ett spel. Kommer knappt några såna. Sedan skriver han följande "Spelet var kul, definitivt." o ändå sätter 3 av 10. Det går inte ihop.

Håller på med Horizon: Forbidden West till PlayStation 5 just nu men närmar mig slutet. Efter det är tanken att börja lira Dying Light 2.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är det fortfarande buggigt eller är det gamla vanliga FZ användare som tok överdriver?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är det fortfarande buggigt eller är det gamla vanliga FZ användare som tok överdriver?

Det är samma gamla griniga gubbar som hatar allt nytt, typ. Kan ju inte acceptera att något inte är buggfritt från start. (har inte haft något problem alls)

Medlem

Spelade ca 25 timmar med en polare. Vi båda kände samma sak. Det är kul, men inte lika bra som första. Om första spelet är 8-9/10 skulle jag nog säga att det här är 6-7/10. Vi stötte på mycket småbuggar och en spelförstörande som vi tyvärr inte lyckades ta oss förbi. Det var något som gjorde att vi inte längre kunde fortsätta på polarens sparfil. Det gjorde att vi tyvärr gav upp istället för att börja om från början. En annan gång kanske ☹️

Något som stör mig oerhört mycket är alla mini cutscenes, de som varar i några få sekunder. Jag förstår att det troligen är ett sätt att dölja laddning av nya resurser, men kom igen!

Medlem

Kommer man kunna spela cross gen framöver tro?

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Det är samma gamla griniga gubbar som hatar allt nytt, typ. Kan ju inte acceptera att något inte är buggfritt från start. (har inte haft något problem alls)

Det sorgliga är väl att unga småttingar tycker buggar är helt okej. Och att det gör inget att ett spel får flera patchar och är färdig 6 månader efter det släpps.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Från min egen genomspelning:
https://youtu.be/3daDla96_s8

Tappade det helt när det uppstod. Give me my effing money back.

Spelet var kul, definitivt.
Men allt jag rabblade upp sög tbh.
Det hade kunnat vara SÅ mycket bättre.

Exakt det där råkade jag ut för också. Men stängde ner till windows, startade upp igen, var in igen och vad jag minns så stod den på window borderless, jag ändrade till fullscreen och då funkade det som det skulle. Om det var just det som löste det vet jag inte...

Annars var det väl den buggen jag råkade ut för på 90h

Jag tycker det var riktigt skoj, kanske inte lika bra som ettan nej men lätt 7/10 för egen del

Medlem
Skrivet av Ralf:

Det sorgliga är väl att unga småttingar tycker buggar är helt okej. Och att det gör inget att ett spel får flera patchar och är färdig 6 månader efter det släpps.

Njae, men fjantigt att sitta och bojkotta företag för att problem har uppstått, typ cyberpunk osv. Folk grinar fortfarande, även då spelet har fungerat utan problem sedan en vecka efter release.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Från min egen genomspelning:
https://youtu.be/3daDla96_s8

Tappade det helt när det uppstod. Give me my effing money back.

Spelet var kul, definitivt.
Men allt jag rabblade upp sög tbh.
Det hade kunnat vara SÅ mycket bättre.

Tappade det helt ;D

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Njae, men fjantigt att sitta och bojkotta företag för att problem har uppstått, typ cyberpunk osv. Folk grinar fortfarande, även då spelet har fungerat utan problem sedan en vecka efter release.

Ja det kan jag hålla med om. Och ibland har jag spelat spel som folk har klagat på utan att jag märkt av ett enda problem.

Men visst bör vi kunna kräva att dom testar sina spel ordentligt innan släpp? Eller åtminstone att det finns en day one patch som löser problemen.
Spel från Sony eller Nintendo är vad jag vet aldrig trasiga vid release.

Men senaste Forza Horizon kan jag inte ens spela på min dator för jag har microstutter hela tiden.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Njae, men fjantigt att sitta och bojkotta företag för att problem har uppstått, typ cyberpunk osv. Folk grinar fortfarande, även då spelet har fungerat utan problem sedan en vecka efter release.

Va det därför spelet plockades bort från playstation store?

Medlem

Kunde inte spela en enda session utan att behöva starta om spelet då jag till slut var i konstant combat, vilket resulterade i att inga NPCs pratade med mig.

Extra jobbigt när man befann sig i ett storyevent där man var inlåst och var tvungen att prata med en NPC för att komma vidare.
Rapporterade felet till Techland och fick som svar att "kolla om problemet är löst nästa patch".

När nästa patch kom och problemet inte var löst och man dessutom helt plötsligt stod inuti objekt när man använde fast travel, där enda lösningen var att starta om..? Herregud.

Har aldrig spelat ett så buggigt spel! Då väntade jag dessutom 1 månad innan jag köpte det.
Gör om gör rätt.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

1
Skriv svar