Spelarna flyr CoD - Activision tappade 50 miljoner spelare på ett år

Robot
Spelarna flyr CoD - Activision tappade 50 miljoner spelare på ett år
Medlem

Det är väl pga av covid? Spelarna ökade under nedstängning och nu sjunker det.

Gnällkuk
Skrivet av Ejziponken:

Det är väl pga av covid? Spelarna ökade under nedstängning och nu sjunker det.

Exakt, samma anledning till varför även Netflix tappat så mycket. Nu när man faktiskt får göra andra saker utanför hemmet så kommer givetvis antalet användare på alla plattformar och spel tappa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

vänta lite nö. COD dog inte det typ ut 2004? vilken normal person har spelat copy paste maskineriet sedan dess

Redaktör
Skrivet av Natrium:

vänta lite nö. COD dog inte det typ ut 2004? vilken normal person har spelat copy paste maskineriet sedan dess

100-150 miljoner per månad.


signatur
Medlem

Allting har ett slut så även Activision och Blizzard.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

100 miljoner COD spelare, en helt sanslös mängd. Men eftersom de är färre än förra året så är det ett misslyckande.

Företagens vinsthets är så jävla vidrigt, konstant tillväxt till varje pris.

Medlem

rätt åt dom!

Medlem

Dags att tillverka ett nytt virus så vi kan sitta isolerade och konsumera mer underhållningsmedia. /s

Medlem

Nu skulle Microsoft lagt sitt bud då antagligen aktiekursen skulle stått ännu längre än då dom la budet


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Covid är en anledning. En annan att Cold War och Vanguard är helt genom usla spel. Speciellt Vanguard.

Medlem

Folk gar väll ledsnat till slut på mjölkandet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av karatekex:

100 miljoner COD spelare, en helt sanslös mängd. Men eftersom de är färre än förra året så är det ett misslyckande.

Företagens vinsthets är så jävla vidrigt, konstant tillväxt till varje pris.

Varför är det vidrigt? Det sker dessutom inte till varje pris, läggs ner studios och företag hela tiden.

https://ourworldindata.org/economic-growth

Medlem

Är väl upp o nergångar på intresset som allt annat. Det blir nog mer spelare igen snart.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Covid är en anledning. En annan att Cold War och Vanguard är helt genom usla spel. Speciellt Vanguard.

Detta, jag hoppas de med höstens Cod går tillbaka till hur Cod var pre Cold War och Vanguard. Kanske man kan få ett rätt bra fps spel under några månadern, innan de ska förstöra även det spelet med en massa värdelösa updates

Medlem
Skrivet av kingzla:

Varför är det vidrigt? Det sker dessutom inte till varje pris, läggs ner studios och företag hela tiden.

https://ourworldindata.org/economic-growth

För att det finns annat att prioritera än tillväxt som är viktigare. Tex. göra en bättre produkt, bättre förhållanden för anställda, minska sitt utsläpp/påverkan på miljön och massa annat.

Bara för företag läggs ner hela tiden betyder inte att deras prioriterar är helt sjuka.

Ingen aning varför du länka till den hemsida.

Medlem
Skrivet av karatekex:

För att det finns annat att prioritera än tillväxt som är viktigare. Tex. göra en bättre produkt, bättre förhållanden för anställda, minska sitt utsläpp/påverkan på miljön och massa annat.

Bara för företag läggs ner hela tiden betyder inte att deras prioriterar är helt sjuka.

Ingen aning varför du länka till den hemsida.

Varför jag länkar till varför tillväxt är viktigt? För att vi diskuterar tillväxt?

Det du tar upp ingår i tillväxtbegreppet.

"The UK is particularly interesting as it was the first economy that achieved sustained economic growth and thereby previously unimaginable prosperity for the majority of the population."

Medlem
Skrivet av kingzla:

Varför jag länkar till varför tillväxt är viktigt? För att vi diskuterar tillväxt?

Det du tar upp ingår i tillväxtbegreppet.

"The UK is particularly interesting as it was the first economy that achieved sustained economic growth and thereby previously unimaginable prosperity for the majority of the population."

Att förklara varför man länkar till någonting är en ganska bra början.
Du får nog vara lite mer konkret i vad du säger om du vill en vettig diskussion.
Tack å hej för mig.

Medlem

Så om färre spelar Battlefield och CoD.. vad spelar allihopa?

Det är en rätt stor skara spelare som troligtvis gått till något annat

Medlem

För mig känns det som att både Activision och DiCE/EA försöker för mycket med att "one-up" sitt förra spel, vilket har lett till design som inte känns tilltalande, roliga och överlag utdragna.

Jag gissar på att när de inser att "less is more", så kommer folk lockas till spelen igen. Om de fortsätter på samma veva med nästa iteration så visar det bara att ledningen på dessa företag är bortkopplade från deras kundbas.

One
Medlem

Jag tror det måste lägga lite mer krut på att få det "out rageous" . Nu är ju godzilla på gång och det kanske kan få tillbaka en del av barnen

Medlem

Undra vad de spela nu?
Inte är det bf2042 iaf

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För mig känns det som att både Activision och DiCE/EA försöker för mycket med att "one-up" sitt förra spel, vilket har lett till design som inte känns tilltalande, roliga och överlag utdragna.

Vad DICE/EA gör har jag ingen aning om men "one-up:a" sitt förra spel gör dom definitivt inte xD

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Så om färre spelar Battlefield och CoD.. vad spelar allihopa?

Det är en rätt stor skara spelare som troligtvis gått till något annat

Hell let loose skulle jag tippa på


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Detta, jag hoppas de med höstens Cod går tillbaka till hur Cod var pre Cold War och Vanguard. Kanske man kan få ett rätt bra fps spel under några månadern, innan de ska förstöra även det spelet med en massa värdelösa updates

Förhoppningsvis ser dom på detta och lägger ihop 1+1. Raven ska inte göra CoD. Dom har inte gjort ett enda bra. Treyarch är väl ok, för dom som gillar Black Ops så är dom ju bra. Tyvärr fick dom ju ta över Cold War pga strul, egentligen var det väl Raven som skulle släppt Vanguard då om jag förstått det rätt.

Infinity Ward gör oftast välgjorda spel. Det är ju alltid Warfare vs Black Ops fanskarorna, men ingen kan förneka att IW gör jävligt välgjorda CoD. Personligen är jag en IW spelare och har spelat MW19 sedan det kom och gör det fortfarande. Provat både CW och Vanguard, köpte t om Vanguard optimist som jag var. Ser fram emot nya MW riktigt mycket. Hoppas verkligen dom bygger vidare på MW19 känslan och helheten. För den var så jävla bra.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Förhoppningsvis ser dom på detta och lägger ihop 1+1. Raven ska inte göra CoD. Dom har inte gjort ett enda bra. Treyarch är väl ok, för dom som gillar Black Ops så är dom ju bra. Tyvärr fick dom ju ta över Cold War pga strul, egentligen var det väl Raven som skulle släppt Vanguard då om jag förstått det rätt.

Infinity Ward gör oftast välgjorda spel. Det är ju alltid Warfare vs Black Ops fanskarorna, men ingen kan förneka att IW gör jävligt välgjorda CoD. Personligen är jag en IW spelare och har spelat MW19 sedan det kom och gör det fortfarande. Provat både CW och Vanguard, köpte t om Vanguard optimist som jag var. Ser fram emot nya MW riktigt mycket. Hoppas verkligen dom bygger vidare på MW19 känslan och helheten. För den var så jävla bra.

Håller helt med. MW19 var/är riktigt bra, bara så sur över att de förstört Warzone läget.
Jag vill ha ett fps med lite större karta, men inte en massa fordon (fordon med pang pang på, transportfordon gör mig inget).

Såg någon annan som undrade vart spelarna gått istället?
För egen del spelar jag knappt något för tillfället, då Warzone är förstört och BF var en sådan gigantisk cluster fuck.

Medlem

"Personen på bilden har ingenting med artikeln att göra".

...eller?

MEG
Medlem

ska bli spännande att se vad MS gör när de tar över.


signatur

Death is only the beginning

Redaktör
Skrivet av Ender:

"Personen på bilden har ingenting med artikeln att göra".

...eller?

Mjo - Bobby Kotick, vd för Activision Blizzard.


signatur
Medlem

För mig så var Vanguard ett av de sämsta cod spelen som har släppts. Gillade det inte alls, cold war var i jämförelse hundra gånger bättre.
I alla fall för mig personligen. Orkade inte spela Vanguard alls efter ett tag, killstreaks med bomber som sprängs överallt tar bort hela cod upplevelsen. Tycker det är otroligt märkligt att sledgehammer får göra fler spel i serien.

Även uttalandet från sledgehammer att cod aldrig tidigare haft karaktärer man kommer ihåg. Latjolajban utvecklare helt klart.

Så ingen minns alltså captain price eller mason? Reznov är en till som ploppar upp. Däremot har jag oerhört svårt att komma ihåg någon karaktär från just Vanguard.

Sen spelar ju självklart pandemin in också.

12
Skriv svar