Supermassive Games säger att The Quarry har 186 olika slut

Robot
Supermassive Games säger att The Quarry har 186 olika slut

Men hur unika är de?


Medlem

Ser intressant ut. Mem feg som man är känns det tveksamt om jag reder ut det.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Ena karräkteren tar ett steg framåt är ett av sluten. Sen beroende hur du svarar i slutet så kan hon då istället ta ett steg bakåt. Finns 2 till hon blinkar med det ena ögat o strax efter så blinkar hon med den andra. Refererar till hur en ödla blinkar, det är en easter. Sen har vi ett slut där hon får en kram. Det är lite små ändringar rakt igenom hela spelet som avgör hur det slutar. Små detaljer som syns och inte. Ett exempel är att, får man in ett par avgörande svar eller handlingar. Så kan man se en video sekvens av följade detaljer som en serie, där hon tar ett steg framåt och klappar händerna med och kollar lite intensivt med ögonen och går fram o kramar den ändre. Jätte dåligt!

Medlem

Snacka om nerviga val med ångest som följd

KoP
Medlem

Låter tyvärr som bullshit. 🤔

Medlem

Frågan lyfts i artikeln och även jag är nyfiken på om det faktiskt är 186 unika slut eller är det två slut med 93 st mindre variationer osv.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Om man börjar att räkna på det, sju personer om alla dessa kan leva eller dö helt oberoende av varandra (så som det inte riktigt är i UD) så bör man kunna få en rätt stor andel slut med tanke på hur många konstilationer det finns. Någon matematikern som kan räkna ut?

Medlem
Skrivet av Nerox:

Om man börjar att räkna på det, sju personer om alla dessa kan leva eller dö helt oberoende av varandra (så som det inte riktigt är i UD) så bör man kunna få en rätt stor andel slut med tanke på hur många konstilationer det finns. Någon matematikern som kan räkna ut?

2^9 är 512.

Medlem

186 olika färger på explosionen!

1
Skriv svar