Hitman 3:s svenska game director har nu samma roll för Crysis 4

Robot
Hitman 3:s svenska game director har nu samma roll för Crysis 4

Mattias Engström hoppar över till Crytek.

#Crysis-4, #Crytek


Inaktiv

Snälla låt Crysis gå tillbaka till rötterna till vad som gjorde Crysis (1) intressant/bra = riktigt bra grafik och relativt öppna nivåer. Tyckte det var fett kul att spara innan en utpost sen ta sig an den på 29 olika sätt innan jag gick vidare i spelet. Kul powerfantasyspel med dräkten också och förvånandsvärt kul BF-liknande multiplayer i första. Tyvärr sneglade de andra två lite för mycket på Call of Doodie.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Snälla låt Crysis gå tillbaka till rötterna till vad som gjorde Crysis (1) intressant/bra = riktigt bra grafik och relativt öppna nivåer. Tyckte det var fett kul att spara innan en utpost sen ta sig an den på 29 olika sätt innan jag gick vidare i spelet. Kul powerfantasyspel med dräkten också och förvånandsvärt kul BF-liknande multiplayer i första. Tyvärr sneglade de andra två lite för mycket på Call of Doodie.

Verkligen. Samtidigt hoppas jag att de motstår frestelsen att göra det helt open world. De halvöppna kartorna i första Crysis kändes perfekta – tydlig riktning samtidigt som man kunde utforska och experimentera lite på vägen.

Medlem

Woah crytek finns kvar 😱

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Verkligen. Samtidigt hoppas jag att de motstår frestelsen att göra det helt open world. De halvöppna kartorna i första Crysis kändes perfekta – tydlig riktning samtidigt som man kunde utforska och experimentera lite på vägen.

Exakt så. Open world i alla ära men behöver inte nödvändigtvis göra alla spel bättre. Ibland räcker det gott och väl med en öppen bandesign.

Nu kanske jag är naiv men man tycker ju att de borde veta vid det här laget vad Crysis ska vara, en spelbar benchmark, inget annat. När man tänker Crysis tänker man lätt "Can it run" innan vilket jag föreställer mig att CryTek har en del att vinna på om de har som riktlinje. Sen kanske det inte räcker för att nå de bredare massorna, jag tror inte att kidsen som spelade Crysis på Xbox 360 nödvändigtvis var så insatta i att det var dåtidens mest krävande spel på PC.

1
Skriv svar