Över 3 000 jobbar just nu med Call of Duty, avslöjar Activision

Robot
Över 3 000 jobbar just nu med Call of Duty, avslöjar Activision
Medlem

Över 3000 spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad gör alla de 3000 då? Är ju samma spel som släpps varje år

Medlem
Skrivet av ChriL:

Vad gör alla de 3000 då? Är ju samma spel som släpps varje år

Och vad gör alla haters med sin tid? Är ju samma kommentar varje år

Medlem

Tyvärr så är uttrycket "vårt mest ambitiösa spel hittills" blivit så urvattnat att jag inte ens bryr mig om att det är så. Jag vill bara ha ett roligt spel.

Medlem

Det blir inte bra förrän det är över 9000.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Vad gör alla de 3000 då? Är ju samma spel som släpps varje år

1 kopierar kod från förra CoD och resterande 2999 gör skins.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Får inte glömma att utveckla bara warzone 2 skulle kräva ett helt team och nu ska dom utveckla cod spelet utöver det.

Medlem

Känns som att det är lite för mycket just när det gäller CoD. Måste finnas massa onödig personal.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd
Medlem
Skrivet av kingzla:

Och vad gör alla haters med sin tid? Är ju samma kommentar varje år

Och vad gör alla fanboys? Köper samma cod varje år.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Och vad gör alla haters med sin tid? Är ju samma kommentar varje år

Hater? Är bara realistisk. Men är du nöjd med samma mjölk varje år så varsågod 🙃

Medlem

Om så många jobbar så kan väl det betyda att det blir ett bra i år?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av ChriL:

Hater? Är bara realistisk. Men är du nöjd med samma mjölk varje år så varsågod 🙃

Det är verkligen inte samma varje år. Det kanske ser så ut för dom som inte spelar det.

Men skillnaden mellan MW19, Cold War och Vanguard är stor. Väldigt stor. Då är det multiplayer som jag syftar på och som majoriteten spelar.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Det är verkligen inte samma varje år. Det kanske ser så ut för dom som inte spelar det.

Men skillnaden mellan MW19, Cold War och Vanguard är stor. Väldigt stor. Då är det multiplayer som jag syftar på och som majoriteten spelar.

Dom är väldigt lika tycker jag personligen, då alla tre är skit

Medlem

Med Battlefield 2042 senaste haveri kan nog cod sitta lugn i båten.. De kommer nog få en och annan spelare ändå.

Medlem

När de får svårare och svårare att få ut spelen så har ju alla studior Activision har placerats på att hjälpa antingen CoD eller Blizzard.

Medlem

Känns lite överdrivet mycket folk, vad är det som kräver så mycket folk, jobbar de på 50 st Cod spel samtidigt eller...

Medlem

En ordentlig grafikmotor nu kanske ? Den var varit skräp under 15 är nu.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

En ordentlig grafikmotor nu kanske ? Den var varit skräp under 15 är nu.

När märks det?
Har inte spelat Vanguard men varken Cold war eller mw2019 tyckte jag var fula i alla fall.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Och vad gör alla haters med sin tid? Är ju samma kommentar varje år

Alla haters kritiserar utvecklarna för att dom behöver 3000 utvecklare för att göra samma spel om och om igen. Snacka om att arbeta ineffektivt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

De kanske försöker ta över Battlefields plats nu. Fönstret är väl fortfarande öppet.... 😉

Medlem

Varför så många för ett copy/paste arbete?
Av tidigare spel så vet vi ju att de inte anstränger sig så värst mycket menar jag. Men de kanske har satt majoriteten att arbeta på alla skins och tillbehöver till micro transaktionerna.

KoP
Medlem

Går säkert att kapa ner det till ett par hundra pers. Har svårt att se att 3000 pers bidrar kreativt till skapandet utav ett spel. 🤔

Medlem

Larvar ni här inne på skoj? För det är rätt uppenbart att det krävs flera studior som arbetar samtidigt med olika delar i serien för att kunna släppa ett spel varje år. De håller dessutom fortfarande hög kvalitet (aldrig totala haveri) för att släppas så ofta. Därav så många utvecklare.

Medlem

Spännande tycker jag. Antingen är det stora problem och vi får en flopp, eller, så kanske vi får något revolutionerande och orden dom trummar runt titel kanske, KANSKE stämmer. Det hade varit riktigt häftigt med den chocken

Medlem

Alltså det är ju inte 3000 personer som jobbar på samma spel. Utan på hela franchiset inkl det nya som släpps näst. Men kan tänka mig att dom är nånstans mellan 300-500 personer på det. Dom har säkert ett team som jobbar med nästkommande del dessutom, film, pr, ja vad vet jag vad dom har i bakfickan.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Hater? Är bara realistisk. Men är du nöjd med samma mjölk varje år så varsågod 🙃

Hade någon betydligt ändrat min mjölk som jag druckit i snart 45 år hade jag blivit fly förbannad. Tröttnar jag på mjölk så dricker jag helt enkelt något annat en stund, men jag börjar inte klaga på att mjölk aldrig ändras för det finns uppenbart många andra som fortfarande gillar det.

(Och ja, jag inser att du menade ”samma mjölkning vare år” 🙃)

Ju fler kockar desto sämre soppa !

.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ChriL:

Hater? Är bara realistisk. Men är du nöjd med samma mjölk varje år så varsågod 🙃

Jag tycker om mjölken jag köper på coop och ser gärna att den är likadan varje år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar