The Witcher 3:s next gen-version släpps under årets fjärde kvartal

Robot
The Witcher 3:s next gen-version släpps under årets fjärde kvartal

Nästa generation av häxkarlar får vänta lite till.


Medlem

Första gången jag är intresserad av att köpa ett spel igen.
Men å andra sidan behöver witcher 3 knappt en nyversion, det står sig fortfarande hur bra som helst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blir perfekt att spela igenom igen när vintermörkret återigen är här. Köpte complete edition till PS4 för en billig peng för längesedan så det borde bli rätt billigt att uppgradera till PS5-versionen.

Medlem
Skrivet av lerb:

Årets viktigaste släpp!

Sjukt nog har du rätt. Vad hände med spelbranschen?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Första gången jag är intresserad av att köpa ett spel igen.
Men å andra sidan behöver witcher 3 knappt en nyversion, det står sig fortfarande hur bra som helst.

Skrivet av Cortex:

Blir perfekt att spela igenom igen när vintermörkret återigen är här. Köpte complete edition till PS4 för en billig peng för längesedan så det borde bli rätt billigt att uppgradera till PS5-versionen.

Uppgradering kommer bli gratis har de iaf gått ut med tidigare

"The Witcher 3’s upgrade will be free for all owners of the Witcher 3, so PS4 owners can play the PS5 version, and Xbox One owners can play the Xbox Series X version.

PC players will also be able to download the update at no cost."

https://www.dexerto.com/gaming/the-witcher-3-next-gen-update-...

Medlem
Skrivet av Cortex:

Blir perfekt att spela igenom igen när vintermörkret återigen är här. Köpte complete edition till PS4 för en billig peng för längesedan så det borde bli rätt billigt att uppgradera till PS5-versionen.

Pratar du om vinter nu när sommaren står för dörren? Typiskt att man alltid ska prata väder i Sverige.

Redaktör
Skrivet av Chicobello:

Sjukt nog har du rätt. Vad hände med spelbranschen?

Den försenades till nästa år.


signatur
Medlem

Vad kommer denna uppdatering innehålla? På konsol kan jag se flera uppgraderingar men just på PC?
Bättre högupplösta texturer sure. Men sen då? Det enda vettiga är i så fall RayTracing och speciellt så för ljussättning och skuggor. Det kan nog lyfta spelet rejält.

Medlem

Vi får nog en glimt av den nya grafiken snart när E3 ersättnings showerna drar igång i sommar

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den försenades till nästa år.

Jävla ryssar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tror först på detta när jag ser det. Är ju inte första gången CD projekt skjutit upp releasedatum.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad kommer denna uppdatering innehålla? På konsol kan jag se flera uppgraderingar men just på PC?
Bättre högupplösta texturer sure. Men sen då? Det enda vettiga är i så fall RayTracing och speciellt så för ljussättning och skuggor. Det kan nog lyfta spelet rejält.

Ja du svarade på din egen fråga där


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Ja du svarade på din egen fråga där

But is it true!?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad kommer denna uppdatering innehålla? På konsol kan jag se flera uppgraderingar men just på PC?
Bättre högupplösta texturer sure. Men sen då? Det enda vettiga är i så fall RayTracing och speciellt så för ljussättning och skuggor. Det kan nog lyfta spelet rejält.

Skrivet av marsson90:

Ja du svarade på din egen fråga där

Skrivet av Ronzem:

But is it true!?

"Developed to take advantage of the most powerful gaming hardware, the next-gen edition of the game will feature a range of visual and technical improvements — including ray tracing and faster loading times — across the base game, both expansions, and all extra content."

CD officiell hemsida källa


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

"Developed to take advantage of the most powerful gaming hardware, the next-gen edition of the game will feature a range of visual and technical improvements — including ray tracing and faster loading times — across the base game, both expansions, and all extra content."

CD officiell hemsida källa

Nice. Men hoppas det är mer än bara DLSS och RT skuggor.

Medlem

Läser böckerna just nu, nå, inte just i detta ögonblick, men håller på att arbeta mig genom dem. Mycket bättre än vad jag väntade mig. Så kanske kommer denna uppdatering ut lagomt tills jag är klar (jag är en slö läsare). Ska bli kul att träffa alla karaktärer igen med nya ögon.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Redaktör
Skrivet av Slashgibber:

Jävla ryssar.

Covid, kretsbrist m.m. har nog större betydelse gissar jag.


signatur
Gen
Medlem

Nu får det fan vara nog med förseningar. Hoppas innerligen att det släpps Q4 2022 som det är sagt. Väntat alldeles för länge med att lira båda expansionerna.

Inaktiv

Kan de inte bara hålla käften och släppa det när det är klart istället? Mao får hoppas de faktiskt släpper det vid utsagd tid denna gång och inte skjuter upp igen för isf kan vi lika gärna skita i releasedatum.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan de inte bara hålla käften och släppa det när det är klart istället? Mao får hoppas de faktiskt släpper det vid utsagd tid denna gång och inte skjuter upp igen för isf kan vi lika gärna skita i releasedatum.

Tror man ska se release date som internt mål mer än ett konkret release date. Något som sätts upp för att göra investerarna nöjda/intresserade.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

På PS4 var laddningstiderna ganska brutala när man dog. Laddbingtid 30-60 sek + att checkpoints var en bit bort. Det var största störmomentet. Kanske flyter på bra på pro eller PS5?
Det var ganska buggigt för mig. 3 omstarter när spelet hängde sig samt precisioner i vissa boss/monsterfighter (särskilt flygfän) buggade runt.
Fixar dom detta så kanske jag kan spela en ny runda känner jag personligen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Nice. Men hoppas det är mer än bara DLSS och RT skuggor.

Att dom ska implementera rt kan ju vara allt eller bara skuggor. Med tanke på cp2077 tror jag på det förstnämnda. Dlss har väl egentligen inte med rt att göra men kommer garanterat också ingå. För mig räcker det med att man lägger till rt, har aldrig gillat dlss.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Covid, kretsbrist m.m. har nog större betydelse gissar jag.

Det var ett skämt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Första gången jag är intresserad av att köpa ett spel igen.
Men å andra sidan behöver witcher 3 knappt en nyversion, det står sig fortfarande hur bra som helst.

Jag har spelat spelet på PC men laddade ner det till PS5 förra veckan.
FPS-tappet/stutters var så uppenbart att det blev, i det närmaste, ospelbart. Så jo, en nyversion är högst välkommet.

Inaktiv

Dags snart då

1
Skriv svar