Ace Combat 7 får Top Gun-material

Robot
Ace Combat 7 får Top Gun-material

I feel the need…the need for speed!

#Ace-combat-7, #Top-Gun


Medlem

dom där är inte F14 Tomcat plan inte!! försök inte med mig

Skribent
Skrivet av Natrium:

dom där är inte F14 Tomcat plan inte!! försök inte med mig

Tro tumnagel-bilden är en F14?


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

I feel the need… the need for marknadsföring.

Kul likväl, häftiga flygplan det där.

Medlem

Givet samarbete, blir ett köp.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tro tumnagel-bilden är en F14?

Ja men filmen visade ingen F14 ialla fall.

Medlem

Bra att Ace Combat får mer uppmärksamhet. Mycket bra spelserie

Medlem

Ruskigt bra serie. Starkaste minnet man har var att lite halvt nervös få möta Yellow squadron i eh.... 4an? Dock fick dem stryk väldigt lätt ://

Arkadflygare gjort rätt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skribent
Skrivet av Slutbossen:

Ruskigt bra serie. Starkaste minnet man har var att lite halvt nervös få möta Yellow squadron i eh.... 4an? Dock fick dem stryk väldigt lätt ://

Arkadflygare gjort rätt.

Håller med, det är arkadigt på en nivå att man "känner" sig som världens bästa pilot och inte att det känns som ett spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, det är arkadigt på en nivå att man "känner" sig som världens bästa pilot och inte att det känns som ett spel.

You know it!

Lägg på en ostig anime-esque story så har du en schysst upplevelse. Alla spelen ska liksom ha något bonkers doomsday vapen man måste förgöra mot slutet och liknande. Men allt bidrar till den speciella charmen serien har och den har ju en trogen fan base.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skribent
Skrivet av Slutbossen:

You know it!

Lägg på en ostig anime-esque story så har du en schysst upplevelse. Alla spelen ska liksom ha något bonkers doomsday vapen man måste förgöra mot slutet och liknande. Men allt bidrar till den speciella charmen serien har och den har ju en trogen fan base.

Gillade till och med spelet som var satt i verkligen världen. Där hade de ju lagt i att man kunde få in ett "action-läge" när man tryckte in axelknapparna efter man fått ton med en missil, då ändrades kameran och det spelades episk musik. Äkta Top Gun-feeling!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade aldrig hört talas om spelet, men förstår nu efter en snabb googling att det är ett arkadspel utan någon som hela ambition att vara realistiskt. Passar säkert ganska många, men lite synd att inte fler aktörer försöker konkurrera med DCS, då det absolut finns utrymme för det.

Medlem

Hade velat ha mer VR i AC7 den delen är ju sjukt bra. Men blir lite antiklimax när man får känna på hur bra det kunde vara sen för att bara få tre uppdrag. Hade nöjt mig med fler plan i VR läget. Lyfta från ett hangarfartyg i en f-14… blir inte mer top gun än så.

Skribent
Skrivet av jonas.m:

Hade aldrig hört talas om spelet, men förstår nu efter en snabb googling att det är ett arkadspel utan någon som hela ambition att vara realistiskt. Passar säkert ganska många, men lite synd att inte fler aktörer försöker konkurrera med DCS, då det absolut finns utrymme för det.

Samtidigt finns det inte så mycket konkurrens till den här typen av flygspel heller. Även om det inte är en simulator har det ändå känslan av att vara en bad ass pilot.

Skrivet av Blaze_sw:

Hade velat ha mer VR i AC7 den delen är ju sjukt bra. Men blir lite antiklimax när man får känna på hur bra det kunde vara sen för att bara få tre uppdrag. Hade nöjt mig med fler plan i VR läget. Lyfta från ett hangarfartyg i en f-14… blir inte mer top gun än så.

Ja jag håller helt med, de sa ju att de skulle göra mer VR-material. Men nu verkar detta bli sista DLC:t till spelet, så gissningsvis var marknaden alldeles för liten för att lägga mer jobb i VR till spelet.

Men som du säger, flera flyg hade varit trevligt. Nu krävs det ju också massa jobb då alla mätare och sånt ska fungerar inne i cockpit i VR. Hade gärna sett ett PVP-läge, då hade man kunnat hålla sig sysselsatt utan mer singelplayeruppdrag.


signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv

Jag har försökt spela spelet vid ett par tillfällen men det funkar tyvärr aldrig. Jag gillar inte arkad-känslan alls utan vill ha simulator. För er som tycker om det förstår jag emellertid att det är grymt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar