Tråkigt! PS3-spelen till nya PS Plus kommer inte stödja dlc

Robot
Tråkigt! PS3-spelen till nya PS Plus kommer inte stödja dlc

Så som på PS Now, så ock på PS Plus.


Medlem

Har fortfarande min ps3 & spelar inget på den. Kommer inte skaffa ps++. Eftersom det inte är en tjänst för mig som köper dom nyaste spelen jag vill ha hela tiden. Och behöver verkligen inte ha fler gamla spel.

Medlem

Har min gamla PS3 inkopplad med men minns inte sist jag spelade något på den. Ingen större förlust att dlc kommer saknas på PS3-spelen. Kommer skaffa Premium varianten mest så jag så småningom kan plocka undan PS3/PS4 Pro som just nu mest står inkopplade och oanvända.

Medlem

Det blir ju krånglig att få till DLC när spelen ska streamas och man måste ha flera versioner av samma spel tillgängligt. Bästa vore väl om dom bara kunde inkludera all DLC, men det kanske inte är något som utgivare/utvecklare är sugna på.

Edit: Såg nu att Xcloud tydligen har stöd för DLC så det kanske inte är så knepigt att få till ändå.

Medlem

Fristående dlc kan ju ändå finnas, som t,ex Undead nightmare till red dead redemption. Men frågan är..
Bryr sig någon om ps3 generationen längre?
De flesta av de bästa spelen dit har redan fått en remaster eller liknande.

Medlem

Vi som bryr oss om PS3 generationen har redan PS3 sparade. Jag har två stycken. En inkopplad som jag spelade på senast i helgen (Tears to Tiara 2) den andra magasinerad ifall den första brakar ihop.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vi som bryr oss om PS3 generationen har redan PS3 sparade. Jag har två stycken. En inkopplad som jag spelade på senast i helgen (Tears to Tiara 2) den andra magasinerad ifall den första brakar ihop.

Kan ju dock finnas speltitlar en missat till sin katalog som enklast kompletteras med genom denna tjänst. Som kanske är svår att få tag i, är dyr eller eller av annan anledning inte finns i samlingen. Så ser ingen motsats mellan att ha PS3 och denna tjänst. Och om en gör det finns det ju faktiskt lägre nivå utan.

Medlem

Jag ser mer bakåt katalogen som ett försök att locka nya yngre (samt vissa med nostalgiska drag som missat et era) användare att prova på klassiker. Detta riktar sig som brukligt inte till inbitna fans (det är ju nästan omöjligt att göra det).

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Edit: Såg nu att Xcloud tydligen har stöd för DLC så det kanske inte är så knepigt att få till ändå.

Tekniskt är det nog inga som helst hinder eller problem. Hänger nog mer på kostnaden och viljan att satsa på det.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Det är så klart tråkigt men antar om nu utvecklarna till de här spelen vill kan de väl säkert baka in eventuella DLC i sina spel?
Eller funkar inte det på ps 3 spel kanske?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kan ju dock finnas speltitlar en missat till sin katalog som enklast kompletteras med genom denna tjänst. Som kanske är svår att få tag i, är dyr eller eller av annan anledning inte finns i samlingen. Så ser ingen motsats mellan att ha PS3 och denna tjänst. Och om en gör det finns det ju faktiskt lägre nivå utan.

Gillar man att köra utan DLC så är det naturligtvis inget hinder. Men är det så att man missat vissa spel när de släppts fysiskt så brukar många av dem gå att få tag i digitalt även idag. Så länge man har en konsol sparad. Men man vet aldrig när Sony driver igenom att stänga butikerna som de försökt med tidigare. Så fysiska ex är trots allt det som säkert funkar över tid. Inför Sonys tidigare propå att stänga sina digitala butiker så fyllde jag en extern disk med DLC till alla fysiska titlar jag har under en discount period. Så jag är förberedd

Skrivet av SunShine:

Det är så klart tråkigt men antar om nu utvecklarna till de här spelen vill kan de väl säkert baka in eventuella DLC i sina spel?
Eller funkar inte det på ps 3 spel kanske?

Det handlar dels om lösningen de använder för att streama PS3 spel samt avtal med publishers. De kan absolut streama spel med alla DLC men nämnda DLC är fortfarande till försäljning i butiken så de har målat in sig i ett hörn avtalsmässigt vad jag förstått.

Själva hårdvaran har de tagit fram just för tjänsten. Det är bladservrar där varje server blade har 8st PS3s på sig. När någon skall streama ett PS3 spel så används alltså en "riktig" PS3 hårdvarumässigt från en av dessa bladservrar. Det sker ingen mjukvarumässig emulation.

https://www.extremetech.com/gaming/175005-sonys-playstation-n...

1
Skriv svar