Sony vill satsa lika mycket på nya Playstation-varumärken som gamla trotjänare

Robot
Sony vill satsa lika mycket på nya Playstation-varumärken som gamla trotjänare

Menar att nya IP:n är ett absolut måste.

#playstation, #playstation-studios


Medlem

I längden tror jag att en balans är att föredra, men för tillfället känner jag att det är väldigt mycket remasters, remakes och uppföljare, så kommande åren skulle jag gärna se extra fokus på nya IPs.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

I längden tror jag att en balans är att föredra, men för tillfället känner jag att det är väldigt mycket remasters, remakes och uppföljare, så kommande åren skulle jag gärna se extra fokus på nya IPs.

Håller med men skulle inte förvåna mig om vi får se t.ex. en TLoU 2 remaster 2023/4.

Medlem

Helt rätt men jag tror inte man ska släppa gamla varumärken.
Däremot nya spel i dom gamla varumärkena ibte remasters mm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En balans är helt klart att föredra! Det behövs innovation, men samtidigt så vill jag ju ha uppföljare till t.ex Ratchet & Clank

Medlem
Skrivet av Roqka:

Håller med men skulle inte förvåna mig om vi får se t.ex. en TLoU 2 remaster 2023/4.

Det ryktas väl om en remaster av första i alla fall! Förövrigt ser jag gärna att de satsar på nya varumärken för som sagt många återsläpp nu så nya upptäcker behövs!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det ryktas väl om en remaster av första i alla fall! Förövrigt ser jag gärna att de satsar på nya varumärken för som sagt många återsläpp nu så nya upptäcker behövs!

Ja, fast det är en remake. Ettan har redan fått en remaster Tror att de kommer fortsätta i samma mönster med tvåan.

Medlem

De kanske skulle börja satsa än mer på olika AA och priskategorier. Fler kortare, fokuserade storyupplevelser med grymt gameplay, där valutan blir att man gärna spelar flera varv när det ändå "bara" tar typ 6-8 timmar?
Dessa spel kostar ju inte i närheten av dessa massiva open world spel med superdjup lore etc. Kan kosta någon hundring mindre vid release och funka som mellanlandning när det är tomt på storspel. Tycker inte AA spel skulle behöva kosta lika mycket som AAA.
Microsoft o Sony borde sätta flera utvecklare på detta så dem får ut fler spel snabbare och såklart fortsätta med storsatsningarna också. Men nu tex när det är ökentorrt skulle det passat perfekt o ha ett lagom stort exklusivt spel på g.

Medlem

Jag hoppas på en jämn balans, hoppas även att man satsar mer på indie titlar. Ett problem som jag ser med Sony (vet inte ifall det är detsamma med MS) är deras dyra priser i storen. De som har digital utgåva får i många lägen betala 50% mer för sina spel (visst att det förekommer rabatter här och var). Så ett smart del vore då att lägga in rabatter på NYA (även när det kommer till förhandsbokningar) titlar i deras högre subkategorier.

1
Skriv svar