Festivalsommaren 2022!

Medlem
Festivalsommaren 2022!

Sommaren har precis börjat (anser jag i alla fall) och det som jag alltid tyckt hör till sommaren är festivaler som jag älskar att gå på för musiken och glädjen. Vilka festivaler ser ni fram emot i år?

Jag köpte biljett till Lollapalooza sthlm 2020 när Anderson Paak skulle komma och av kända skäl så ställdes det ju in i två år i rad. Eftersom man får använda samma biljett i år som 2020 så går jag mycket mer för festivalglädjen i år än för deras line-up som jag tycker är ganska blek, The Killers gillade jag en period när jag lyssnade på deras första album men har aldrig varit ett fan. Pearl Jam kan vara coola att se med tanke på att det är ett legendariskt band och Timbuktu är alltid bra live, Veronica Maggio har jag sett några gånger, alltid bra, Idles är bra punk tror jag och Wolf Alice kanske är ett band jag kan gilla som gått under radarn för mig. Men ni som ska dit, vilka ser ni fram emot? Är det något band/artist ni tror kan vara riktigt bra live? The Hives lyssnar jag inte på så mycket men de var ändå bästa bandet på festivalen 2019

Är galet pepp ändå trots relativ blev line-up!

Popaganda såg jag fram emot och hoppades på att de varit smarta och bokat Arcade Fire när de verkade dissa norden under deras europaturné, men tydligen har inte Popaganda satsat så mycket eller år börjar jag bli för gammal för att ha koll på den musiken som ska spela där i år. Seinabo Sey är fantastiskt live.

Way Out West ska jag inte till eftersom det blir för dyrt med tanke på avståndet (kan fixa gratis boende i sthlm men inte gbg med andra ord) men jag hade gärna velat se Fontaines D.C och jag hoppas att tv4 livesänder festivalen även i år så jag kan se dom på min tv och dricka en bärs!

Vilka festivaler är ni pepp på? Sweden Rock? Atlas Rock? Finns många flest festivaler jag inte nämnt.

Medlem

Vet inte om det räknas som festivaler, men det kommer bli en hel del psytrance och hardstyle-festivaler i sommar.

Medlem
Skrivet av noreason:

Vet inte om det räknas som festivaler, men det kommer bli en hel del psytrance och hardstyle-festivaler i sommar.

Jasså vad är det för ställen? Eller är det rave du syftar på?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jasså vad är det för ställen? Eller är det rave du syftar på?

Kallas för väl rave när inte är mainstream-musik antar jag, men psytrance och hardstyle är definitivt inga fysiska ställen om du trodde det.

Medlem
Skrivet av noreason:

Kallas för väl rave när inte är mainstream-musik antar jag, men psytrance och hardstyle är definitivt inga fysiska ställen om du trodde det.

Vad är det då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det då?

musik-genrer

Medlem

Ett tips på Lollapalooza är helt klart Biffy Clyro på söndagen!

Medlem

Sweden Rock skall bli najs!

Medlem
Skrivet av noreason:

musik-genrer

Misstänker att de flesta förstod det, men tror Zontos fråga främst handlade om vilka psytrance/hardstyle-festivaler (tillika Rave/Rejv-fester ), du hade tänkt åka till (d.v.s dess plats eller namn).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Thane:

Ett tips på Lollapalooza är helt klart Biffy Clyro på söndagen!

Tack för tipset! 😃

Skrivet av matt76:

Misstänker att de flesta förstod det, men tror Zontos fråga främst handlade om vilka psytrance/hardstyle-festivaler (tillika Rave/Rejv-fester ), du hade tänkt åka till (d.v.s dess plats eller namn).

Misstänker att hen var medvetet otrevlig faktiskt.

Medlem

Det blir Gävle igen. Inte en chans att jag tänker missa Emperor.

Medlem

All min lediga tid i sommar kommer gå åt till festivaler och konserter som jag "samlat" på mig under pandemiåren.

Nästa vecka börjar jag lite smått med Sweden Rock Festival, Sedan i juli blir det Gefle Metal Festival, och Gojira i stockholm.
Till sist i augusti blir det Dalhalla Brinner (In Flames).

Så har en hel del att se fram emot

Medlem
Skrivet av Zontos:

Tack för tipset! 😃

Misstänker att hen var medvetet otrevlig faktiskt.

Man vill ha den här coola underground mystiken kanske

Medlem

Edinburgh Festivalen i augusti

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Det blir Gävle igen. Inte en chans att jag tänker missa Emperor.

Skrivet av Neroz:

All min lediga tid i sommar kommer gå åt till festivaler och konserter som jag "samlat" på mig under pandemiåren.

Nästa vecka börjar jag lite smått med Sweden Rock Festival, Sedan i juli blir det Gefle Metal Festival, och Gojira i stockholm.
Till sist i augusti blir det Dalhalla Brinner (In Flames).

Så har en hel del att se fram emot

Välkommen till Gävle

Skrivet av delli:

Man vill ha den här coola underground mystiken kanske

Antagligen

Skribent
Skrivet av Henkeror:

Det blir Gävle igen. Inte en chans att jag tänker missa Emperor.

Vilken dag spelar dom?


signatur

I am the black wizards.

Gnällkuk

Enda som är planerat är att åka på nästa MB-kryss! Tvådagars till Talinn, lär behöva semester någon dag efter resan...

Lineupen är under uppbyggnad, dessa är klara än så länge.

D-BLOCK & S-TE-FAN [nl] - hardstyle
DA SYNDROME [nl] - mc
DJ ANNELI [se] - psy trance, techno
FERRY CORSTEN [nl] - trance
JACE HEADLAND [fi] - prog house/trance
JOHNNY BOY [se] - dark psy
MARKUS SCHULZ [de/us] - trance
MISS K8 [ua] - hardcore
ORKIDEA [fi] - trance
PROTEUS [fi] - mixed styles
SCOT PROJECT [de] - hard trance


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vilken dag spelar dom?

Kollade precis, och verkar inte finnas något spelschema än. Kommer förmodligen ett spelschema i juni (antar jag).

Medlem

Vet inte om det passar in eftersom de flesta verkar prata om musikfestivaler men ska på ölfestivalen Brewskival i Helsingborg i augusti. Riktigt bra utbud på hantverksöl om man tycker om det

Medlem

Idag börjar Summerburst i Göteborg!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vilken dag spelar dom?

På fredagen, samma dag som Arcturus.

Redaktör

Jag ska på Dalarocke... Hultsfredsfes... Arvikaf...

Nä, blir ingen festival i sommar. De jag går på lägger ner. :/


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag ska på Dalarocke... Hultsfredsfes... Arvikaf...

Nä, blir ingen festival i sommar. De jag går på lägger ner. :/

Finns ju nya Rosendahl-festivalen i sthlm känns som något man får ha koll på i framtiden.

Medlem
Skrivet av raiiga:

Vet inte om det passar in eftersom de flesta verkar prata om musikfestivaler men ska på ölfestivalen Brewskival i Helsingborg i augusti. Riktigt bra utbud på hantverksöl om man tycker om det

Jag tänker direkt att man går och är lite lullig medan man provar en massa öl. Är det så en ölfestival går till eller är det bara önsketänkande?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Inte direkt sommar, men det är är oftast sommarväder i Köln i slutet av September då det är Euroblast Festival.
En ganska liten festival med en massa obskyra rock och metal-band som böjer genren så gott det går och lite till, har inte var där på 3 år, men i år hoppas jag verkligen att jag kan!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Redaktör
Skrivet av Zontos:

Finns ju nya Rosendahl-festivalen i sthlm känns som något man får ha koll på i framtiden.

Ja jo, det är nog mest jag som blivit gammal och bekväm. Men kul är det.

Skrivet av Force:

Inte direkt sommar, men det är är oftast sommarväder i Köln i slutet av September då det är Euroblast Festival.
En ganska liten festival med en massa obskyra rock och metal-band som böjer genren så gott det går och lite till, har inte var där på 3 år, men i år hoppas jag verkligen att jag kan!

Det där lät ju intressant!


signatur
Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tänker direkt att man går och är lite lullig medan man provar en massa öl. Är det så en ölfestival går till eller är det bara önsketänkande?

Det är i princip så det går till
Finns såklart matställen och så på festivalområdet med men mest går man runt och provar massa öl och pratar med bryggarna om det var någon man tyckte var extra god eller så.

1
Skriv svar