Little Big Adventure 1 och 2 har uppdaterats med new game+, kontrollstöd m.m.

Robot
Little Big Adventure 1 och 2 har uppdaterats med new game+, kontrollstöd m.m.

Och Steam-achievements, om man gillar sånt.


Medlem

Visste inte att dom fanns på Steam, kanske blir att införskaffa nu då när det finns stöd för kontroll.

Spelade en del LBA2 som liten men förstod inte vad jag skulle göra så kom ingenvart. Minns bara att det regnade och det fanns någon elefant som man kunde vara elak och slå på. Videon som spelades upp när man startade spelet fick det att se så häftigt ut så blev alltid lika besviken när jag aldrig lyckades starta mitt äventyr.

Medlem

kommer ihåg att jag spelade ett av dem när jag var väldigt liten och inte fattade alls vad man skulle göra.

Sprang bara runt och slogs mot NPCs och blev alltid nedslagen av någon vakt och så fick jag börja om.

Medlem

Om man skulle få önska fler reboots: ge oss gärna ufo: enemy unknown och ufo: terror from the deep i uppdaterad version med coop 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

kommer ihåg att jag spelade ett av dem när jag var väldigt liten och inte fattade alls vad man skulle göra.

Sprang bara runt och slogs mot NPCs och blev alltid nedslagen av någon vakt och så fick jag börja om.

Tänkte precis skriva att jag älskade spelen men aldrig klarade ut dom för att jag var för korkad som barn, men kanske är spelet som var för muppigt för en 7 åring?

Medlem

LB1 var ett av mina första spela någonsin. Spelade det med pappa när jag var liten!
Sen köpte vi LB2

Skribent
Skrivet av Deli:

Tänkte precis skriva att jag älskade spelen men aldrig klarade ut dom för att jag var för korkad som barn, men kanske är spelet som var för muppigt för en 7 åring?

De kunde vara rätt kluriga. Jag vill minnas att jag fick följa en walkthrough för att ta mig igenom större delen av tvåan. Men jäklar vilka spel det är

Medlem

Allra första spel jag köpte till PC, kunde inte släppa blicken 1 sek från kartongen under hela resan hem

FtN
Medlem

Lba2 är helt klart det bästa zelda spelet no question about it

Medlem

Kommer ihåg att i LBA2 kunde man gå ombord färjan utan biljett. När man sedan steg av i öken-staden så var det ösregn, och av någon random anledning fylld av aliens.

(Förklaring för er som inte spelat/kommer ihåg;
Buggen hoppar över de första 1-3 timmarna av spelet)


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Deli:

Tänkte precis skriva att jag älskade spelen men aldrig klarade ut dom för att jag var för korkad som barn, men kanske är spelet som var för muppigt för en 7 åring?

Spelade detta när jag var runt samma ålder. Hade riktigt kul med det. Det var inte muppigt nånstans.

1
Skriv svar