Resident Evil Village får stöd för Playstation VR2

Robot
Resident Evil Village får stöd för Playstation VR2

Ståtliga Dimitrescu lär se ännu ståtligare ut.

#Capcom, #Resident-evil-village


Inaktiv

De som redan hade stånd för vampyrkvinnan kommer ju svimma av blodförlust i huvudet när de får höra detta.

Medlem
Medlem

Fränt! Nån som vet nå rykte om när detta VR-headset kommer släppas?

Skrivet av anon_119148:

De som redan hade stånd för vampyrkvinnan kommer ju svimma av blodförlust i huvudet när de får höra detta.

Alltså... de benen o höfterna. Jag skulle äta de till frukost..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Fränt! Nån som vet nå rykte om när detta VR-headset kommer släppas?

Alltså... de benen o höfterna. Jag skulle äta de till frukost..

Vissa rykten säger 2022, andra att det "försenats" till 2023. Svårt att säga vilket som är troligast.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vissa rykten säger 2022, andra att det "försenats" till 2023. Svårt att säga vilket som är troligast.

Tycker att allt verkar tyda på 2023. Nu vet jag att du skrev försenats med citat tecken, men det är väl väldigt lite som talat för 2022 förutom att de visat hårdvara väldigt tidigt?
Många hade säkert hoppats på 2022, men tror knappt ens att det gick rykten om 2022 av någon seriös källa.

Kanske bara är jag som överdriver och är trött dock

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Tycker att allt verkar tyda på 2023. Nu vet jag att du skrev försenats med citat tecken, men det är väl väldigt lite som talat för 2022 förutom att de visat hårdvara väldigt tidigt?
Många hade säkert hoppats på 2022, men tror knappt ens att det gick rykten om 2022 av någon seriös källa.

Kanske bara är jag som överdriver och är trött dock

Nej, jag kan inte minnas att jag läst någon konkret information som backar upp 2022-ryktena. Jag lutar också mot 2023. Playstation 5 säljer fortfarande som smör, och det är ju bra att ha en så stor potentiell användarbas som möjligt när PSVR2 släpps. Dessutom vill de nog att release-spelen ska vara ordentligt polerade och att det finns ett bra spelutbud redan vid släppet, så att folk har något att lägga pengar på.

Medlem

Ännu en big win för Sony. PSVR2 lineupen ser mycket lovande ut.

Medlem

Jag är inget fan av flytande händer i VR spel, tar mig ur inlevelsen på stört, men detta ser onekligen ut som det kommer bli snyggt.
Alla som lirat VR vet hur mkt bättre grafiken ser ut så fort man får på sig VR hjälmen också och denna "social output" video ser redan grym ut nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, jag kan inte minnas att jag läst någon konkret information som backar upp 2022-ryktena. Jag lutar också mot 2023. Playstation 5 säljer fortfarande som smör, och det är ju bra att ha en så stor potentiell användarbas som möjligt när PSVR2 släpps. Dessutom vill de nog att release-spelen ska vara ordentligt polerade och att det finns ett bra spelutbud redan vid släppet, så att folk har något att lägga pengar på.

Tror inte att mjukvaran påverkar releasen överhuvudtaget med tanke på att de kunnat utveckla den med snarlik hårdvara i en väldig massa år. Optimeringar för den specifika hårdvaran får man säkert göra, men det borde vara väldigt liten del av utvecklingstiden.
Sedan utöver det så har du titlar som inte är exklusiva som borde kunna portas utan så mycket arbete. Utvecklingen av Call of the mountain sker ju tillsammans med Firesprite, så forbidden west utveckling har förmidligen inte påverkat det spelet så mycket heller.

PS5 delen håller jag med om, det ser bättre ut ifall det blir höga siffror vid launch(för marknadsföring och investerare), men de skulle förmodligen ändå sälja lika många PSVR2 headset med tiden.

Fortfarande sjukt stressad över att den inte går att boka än😔

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vissa rykten säger 2022, andra att det "försenats" till 2023. Svårt att säga vilket som är troligast.

Newsflash: Cartman är med i nästa Resident Evil?
Så fort nästa generation av deras VR kommer och ps5 pro (som jag hoppas kommer eller en slim) så är det ett givet köp. någon som vet om biohazards kommer uppgraderas för det hela? vet att det finns en vr version redan. men tänkte att man kanske borde vänta och se kring det nya headsetet. dock kommer det nog aldrig bli spelat. biohazard i normalläge skrämde skiten ur mig.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Väl värt väntan.
Har inte spelat Re village just pga den här beryktade VR versionen.
Tänkte först att jag kör VR modden till PC men väntar nog på det här ist. 👍👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

"även om det är lite trist att hela ens kropp inte verkar renderas, utan enbart händerna"

Har aldrig fattat denna. Tycker det är sjukt creepy när man ser armarna och de försöker "följa" kroppen, vilket typ aldrig funkar såvida man inte har flera trackers på kroppen.

Man ska bara se händerna IMO. Kan vara OK om man ser kroppen när man tittar ned, beror på spel. Men inga armar som hänger som några konstiga korvar, perspektivet blir mupp också.

Medlem
Skrivet av anon_331474:

"även om det är lite trist att hela ens kropp inte verkar renderas, utan enbart händerna"

Har aldrig fattat denna. Tycker det är sjukt creepy när man ser armarna och de försöker "följa" kroppen, vilket typ aldrig funkar såvida man inte har flera trackers på kroppen.

Man ska bara se händerna IMO. Kan vara OK om man ser kroppen när man tittar ned, beror på spel. Men inga armar som hänger som några konstiga korvar, perspektivet blir mupp också.

Jag tycker armarna hänger med bra i bla Boneworks, Lone Echo, VRChat som jag kommer tänka på nu, så nog funkar det.
Visst tittar man på armarna i spelet och medvetet rör sina rmar på ett sätt så vet man ju att dom är fel.
Men armarna inspelet riktas ofta efter hur kontrollerna är vinklade.
Vill säga att det stämmer till 8 av 10ggr vilket är bra utan extra trackers

Men armar eller helkropp är inget måste.
Flytande händer ser bara konstigt ut på plattskärm men inte inne i ett spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar