Spider-Man-spelen är på väg till pc

Gnällkuk
Skrivet av Ribcage:

Kanske bland Pc-versionerna? Jag spelade det dag ett på konsol iallafall.

Ja, precis


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fortsätter det så hära så behövs snart ingen konsol hemma för min del, keep it up!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Måste köpa en monsterdator snart då! Gött!

Medlem

Riktigt bra spel så kul att det kommer till PC också. Jag brukar annars inte vara något jättefan av superhjältespel men det här var riktigt häftigt att köra igenom! Har dock inte gett mig på Miles Morales ännu men det ligger och väntar i spelhögen.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det och första två arkham-spelen!

Ja, Asylum och City var grymt bra, gillade inte Knight lika mycket, det var dock mer för att jag tyckte det var lite väl mycket fokus på batmobilen.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Äntligen!!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Aljonz:

Jaha, va bra! Jag hade ingen aning.

Ser fram emot att få spela igenom detta efter alla fina betyg det fått! Bara att hoppas portningen blir bra

Du kan räkna med att allt ifrån PlayStation 5 och extremt mycket, det mesta faktiskt, från PlayStation 4 kommer att komma till PC inom runt året eller två. Det finns pengar där för Sony att håva in.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Du kan räkna med att allt ifrån PlayStation 5 och extremt mycket, det mesta faktiskt, från PlayStation 4 kommer att komma till PC inom runt året eller två. Det finns pengar där för Sony att håva in.

Kommer säkert komma en hel del men riktigt så enkelt är det nog inte. Sony vill fortfarande att du helst ska spela deras spel på deras hårdvara så att du köper deras tillbehör, handlar genom deras store, prenumererar på ps plus etc. Däremot är det perfekt att porta spel som helt enkelt ”sålt klart” på playstation. Alla live service spel lär släppas day one på pc dock av förklarliga skäl.

Medlem

Det här kommer nog bli ett dyrt spel.

Mvh,
Har inte haft riktig anledning att uppgradera från GTX 680 tidigare

Medlem
Skrivet av Arzei:

Plus att man får en hel PS5 till priset av ett 3060 Ti. Bara det gör att jag skiter i min dator just nu och håller mig till konsol.

Beror ju på hur man vill spela. Min dator med en 11(!) år gammal 2500k och 6(!) år gamla 1060 kör God Of War i 30 fps med standard inställningar i 1080 och ser jättebra ut imo.

Visst vore det trevligt med 60+fps och lite högre upplösning men inte värt 15-20k för mig.

Medlem

Bloodborne Remastered till PC, tack!

Ser ljusare ut för varje nytt PS-exclusive som släpps till PC imo.

Medlem

Last of us PC? Snacka om att tacka nej till sisådär 1 miljard SEK. 🙂

Medlem
Skrivet av korvmos:

Gött mos, låter mer och mer som jag kan hoppa den nya ps konsolen och köra pc bara 😃

Sony är smarta, finns ju en anledning till att dom här två spelen kommer ut nu. Alla som spelar dom spelen, inklusive God Of War mm kommer ju vilja spela uppföljarna som kommer släpps i år / nästa år. Har ju varit likadant med tex Horizon. 1a släpps på Pc, året innan uppföljaren kommer på Playstation.

Tror många Pc spelare kommer välja att köpa ett Ps5 när dom väl fått spela några av de bästa spelen Sony har att erbjuda. Spiderman 2 släpps iofs säkert också till PC, men lär ju dröja ett par år innan, säg typ tills 3an blir utannonserat.

Tror säkert att Last of Us Remaken är på ingång till PC när den blir av också. Lagom till part 3 blir utannonserat. Hoppas jag iaf 👌

Medlem

Om man börjar spara pengar nu hinner kan köpa en bra PC långt innan det blir möjligt att få tag på en PS5 😄

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Sony är smarta, finns ju en anledning till att dom här två spelen kommer ut nu. Alla som spelar dom spelen, inklusive God Of War mm kommer ju vilja spela uppföljarna som kommer släpps i år / nästa år. Har ju varit likadant med tex Horizon. 1a släpps på Pc, året innan uppföljaren kommer på Playstation.

Tror många Pc spelare kommer välja att köpa ett Ps5 när dom väl fått spela några av de bästa spelen Sony har att erbjuda. Spiderman 2 släpps iofs säkert också till PC, men lär ju dröja ett par år innan, säg typ tills 3an blir utannonserat.

Tror säkert att Last of Us Remaken är på ingång till PC när den blir av också. Lagom till part 3 blir utannonserat. Hoppas jag iaf 👌

Förstår vad du menar, köpte ju en PS4 och spelade alla exklusiva spel och några där till.
Har till o med haft en PS5 hemma men den stod en vecka utan att jag rörde den, då det inte fanns några spel (i vintras var det) så jag sålde den.
Kommer det en slim om 1-2 år så köper jag nog den. Annars kan jag vänta på nya horizon ska komma till pc. Rachet hade varit kul också.
Men hade jag inte haft en relativt fet pc hade jag köpt en ps5.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag förstår faktiskt inte tjusningen med de här nya Spiderman spelen. Blir ganska tråkigt efter typ 30 minuter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar