Diskutera - Vilket mobilspel är bäst?

Medlem

För mig är det enda svaret Canabalt. Skaffade det först till min iPhone 3GS år 2009 och har spelat det åtminstone en gång varje månad sedan dess på diverse mobilenheter. Spelade det senast i sängen i går kväll

Medlem

Verkligen inte ofta jag spelar på mobilen men Chuchel var verkligen en pärla.

Edit: The silent age och Machinarium måste jag också rekommendera.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Monument valley 1 & 2.

De är fina.

Tvåan är på gång till Skrivbordet™ (Panoramic Edition):
https://store.steampowered.com/app/1927740/Monument_Valley_2_...

Medlem

Jag spelar bara clash royale på mobilen. Är med i en klan så det rätt roligt. Men normalt så tycker jag inte om att spela på mobilen eftersom dom flesta mobil spel blir för tråkiga. Och oftast är skräp.

Medlem

Inget. Läser något eller surfar runt när jag pillar med telefonen.

Åker jag buss blundar jag hellre och lyssnar på musik eller ljudbok.

Medlem
Medlem

Streets of Rage 4.


signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Medlem

Jag körde The Witcher: Monster Slayer dagligen ända tills början av veckan när de förstörde hela spelet genom att plocka bort skill-trädet och försöka göra det mera pay-2-play...galet

Medlem

Monument Valley 1 & 2, Laura Craft Go, Hitman Go, Deus Ex Go och Zombicide när det gäller premium spel.

Pokemon go när det gäller free to play.

Tycker det är väldigt svårt att hitta bra mobil spel så jag hoppas att jag får några bra tips här.

Medlem

Finns jätte många bra spel om man väl letar lite.
Appen AppRaven (iOS) är fantastisk hjälp till att hitta nya spel och appar. Och även få notiser när spel sjunker i pris.
Går inte hylla bara ett spel som "det bästa". Så här är några iallafall:

Dead Cells.
Year Walk.
Dungeon and Puzzles.
Mo:Astray.
Dandara.
Part time UFO.
GRID Autosport.
Human Resource Machine.
Little Inferno.

Medlem

Det enda mobilspelet jag fastnat för är Game Dev Story

Medlem

Marvel Strike Force är det enda jag spelar på mobilen. Har kämpat hela livet för att spela på större och större skärmar, så mobilspel är inte min grej.


signatur

I drank what?

Medlem

Mario Run är riktigt kul. Annars vettefan, Doodle Jump är rätt roligt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Angry Birds Classic är bra, en nylansering av originalet som inte stöddes av alla operativsystem. Personligen tror jag att det var pga att det inte har gjort för reklamen som de lyckats trycka in i uppföljarna. Nylansering finns bara i betalversion utan reklam.

Angry Birds Reloaded (inspirerat av det ursprunliga spelet) fungerar bra. Är också helt utan reklam iom. Apple Arcade.

Medlem

Pokemon Go faktiskt!

Geeks Gaming

Jag får erkänna att jag faktiskt blivit imponerad över mobilspel den senaste tiden.

Rocket league, apex, diablo… vi börjar ju faktiskt bli bortskämda nu!

Rent innovativt får jag dock säga Pokémon go

Medlem

Det finns väldigt många fantastiska portar på mobilen men ska jag bara utgå från spel just för mobilen skulle jag välja Wayward Soul, dungeon crawler gjort korrekt.

Faktiskt alla spel jag lirat av Rocketcat Games har varit fantastiska, tänker på Mage Gauntlet (äventyr med rpg-inslag) och Punch Quest (endelss runner med grymt omspelsvärde). Alla har en skön pixelgrafik.

Skrivet av lasselason:

Mario Run är riktigt kul. Annars vettefan, Doodle Jump är rätt roligt.

Då ska du spela Rayman Adventure. Riktigt tight kontroll och vanebildande gameplay. Svåraste banorna är faktiskt riktigt utmanande men också väldigt tillfredsställande att klara. Typ det enda mobilspel jag verkligen inte kunde släppa utan att klara det 100%

Medlem

Första Plants vs Zombies.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Det finns väldigt många fantastiska portar på mobilen men ska jag bara utgå från spel just för mobilen skulle jag välja Wayward Soul, dungeon crawler gjort korrekt.

Faktiskt alla spel jag lirat av Rocketcat Games har varit fantastiska, tänker på Mage Gauntlet (äventyr med rpg-inslag) och Punch Quest (endelss runner med grymt omspelsvärde). Alla har en skön pixelgrafik.

Då ska du spela Rayman Adventure. Riktigt tight kontroll och vanebildande gameplay. Svåraste banorna är faktiskt riktigt utmanande men också väldigt tillfredsställande att klara. Typ det enda mobilspel jag verkligen inte kunde släppa utan att klara det 100%

Älskar Rayman så det ska jag kolla in!

Medlem

Spelar ej på mobiler. Klumpigt och för små displayer. BAH!!!!!!

Medlem

Körde Game Dev Story för typ 10 år sedan, har nog inte spelat på telefonen sedan dess.

Medlem

Oceanhorn 2 är riktigt mysigt. Ingår i Apple Arcade

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Inget. Läser något eller surfar runt när jag pillar med telefonen.

Åker jag buss blundar jag hellre och lyssnar på musik eller ljudbok.

Tror du (och några fler) missförstod ämnet. Ingen har frågat om ni spelar.

Det finns något mobilspel som är bäst, det kan jag lova. Och något som är sämst. Men har du aldrig spelat något så kan det vara svårt att besvara ämnet.

Medlem

Plague Inc är nog det jag har uppskattat mest.

Diablo Immortal fungerar förvånansvärt bra. Om jag fortsätter spela kan det ta över tronen. Fick lite Dungeon Siege-känsla, vilket är positivt för mig som inte är något traditionellt Diablo-fan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Här är ett urval av riktigt bra spel på iOS från de senaste 12 åren, inget F2P-piss:

Osmos
Plague Inc
The Journey Down 1-3
Machinarium
Superbrothers: Sword&Sworcery
Goblin Sword
Monument Valley
Crashlands
Cat Quest
Flipping Legend
JYDGE
Grimvalor
Oddmar
Oceanhorn

Sedan finns det ett gäng bra spel på Apple Arcade. Väl värt en prenumeration ett tag.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Diablo Immortal. Spelar aldrig annars på mobilen men måste säga att jag är imponerad över hur bra det fungerar.

Medlem

Vet inte om det räknas då det ju inte är så "mobilt" även om det går att spela på smartphone. Men har flera gånger tänkt att jag borde skriva ihop med review om varför Zwift är det bästa mmorpg't i världen. Det erbjuder en nivå av immersion och ger ett långt djupare mervärde till ens liv än traditionella spel, iom dess fysiska aspekt och att du praktiskt taget rollspelar som "dig själv". Spelar själv på PC men det är ju gjort för att kunna köras på mobil/platta/apple tv också. Lätt det mobilspel jag lagt mest tid på och fått ut mest av i form av känsla av accomplishment och självförverkligande - samt även haft väldigt kul med socialt, genom dess sociala features med group rides, group work outs och spontana race. Rekommenderas varmt om du är villig att investera en kaka pengar i dig själv och en sån här typ av hobby!

Chefredaktör
Skrivet av trickeh2k:

Slay the spire eller något av Kairosofts sim-spel. Game dev story givetvis!

+1 på alla dessa!

Chefredaktör
Skrivet av KoP:

Mobilversionen utav Ports of Call.

Nostalgi! <3

12
Skriv svar