Butiker som skickar ut bokningar så man har på släppdagen

Medlem
Butiker som skickar ut bokningar så man har på släppdagen

Hej. Vet ni någon butik som konsekvent skickar iväg förbokade spel dagen innan släppdagen så att man (om inte posten strular) man kan spela dagen det släpps?

Tänkte ge bort The Quarry i present och vore kul om det kunde spelas redan i helgen. Fysiska paket är roligare än digitala köp.

Tack på förhand.

Medlem

CDON har alltid skött det där bra. Det är min erfarenhet i alla fall.

Medlem

Rätt säker på att de flesta gör det. Vet åtminstone säkert att Webhallen gör. Under förutsättningen att man beställer innan 15:00 då de paketerar dagens beställningar.

EDIT: Hur fungerar det förresten med Postnord nuförtiden? Antar att en spel passar i brevlådan - det krävs alltså inget postavi för att hämta ut paketet. Det kan därför vara värt att kolla upp när de delar ut post på din adress: https://www.postnord.se/en/our-tools/delivery-day


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Senast jag förhandsbokade så var det från Elgiganten och fick det då samma dag det släpptes.

Medlem

Tog Netonnet (för det var billigaste jag hittade) och det kom idag på posten så presenten är räddad

Medlem

Jag bokade The Quarry hos Netonnet men de hade fortfarande inte skickat det i morse så jag avbokade.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Rätt säker på att de flesta gör det. Vet åtminstone säkert att Webhallen gör. Under förutsättningen att man beställer innan 15:00 då de paketerar dagens beställningar.

EDIT: Hur fungerar det förresten med Postnord nuförtiden? Antar att en spel passar i brevlådan - det krävs alltså inget postavi för att hämta ut paketet. Det kan därför vara värt att kolla upp när de delar ut post på din adress: https://www.postnord.se/en/our-tools/delivery-day

Spel brukar skickas som varubrev och hamnar i brevlådan om det finns plats. Får det inte plats så blir det lapp till ombud. Varubrev delas dessutom ut varje dag.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Rätt säker på att de flesta gör det. Vet åtminstone säkert att Webhallen gör. Under förutsättningen att man beställer innan 15:00 då de paketerar dagens beställningar.

...

Tycks minnas att även lyckades lösa leveranserna till norra delen av sverige så att man hade spelet på releasedagen.
Misslyckades dock både med Horizon Forbidden West och Elden Ring tidigare i år vilket var extra surt när båda släppen var på en fredag. Skickade tillbaka det sistnämnda och åkte på stan och köpte istället.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av gorm:

Tycks minnas att även lyckades lösa leveranserna till norra delen av sverige så att man hade spelet på releasedagen.
Misslyckades dock både med Horizon Forbidden West och Elden Ring tidigare i år vilket var extra surt när båda släppen var på en fredag. Skickade tillbaka det sistnämnda och åkte på stan och köpte istället.

Har också varit med om det. Tror dock det har med Postnord att göra snarare än själva återförsäljaren.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

CDON har alltid skött det där bra. Det är min erfarenhet i alla fall.

CDON funkade bra förut, men sen de började skicka saker från andra leverantörer så tycker jag det har funkat skitdåligt. Kan dröja 1-2 veckor för en vanlig leverans och att få saker på releasedag kan man bara glömma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

CDON funkade bra förut, men sen de började skicka saker från andra leverantörer så tycker jag det har funkat skitdåligt. Kan dröja 1-2 veckor för en vanlig leverans och att få saker på releasedag kan man bara glömma.

Sant. Jag undviker CDON nuförtiden.

Medlem

använd ej spelbutiken då.

1
Skriv svar