Diskutera - Vad var bäst och sämst under "Istället för E3"-spelveckan?

Robot
Diskutera - Vad var bäst och sämst under "Istället för E3"-spelveckan?

Tyck till om den senaste tidens spelstreams!

#diskutera, #spelsommar


NuZ
Testpilot

Xbox och State of Play var de bästa. Bubblare var Capcom tätt följt av PC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bäst: Starfield, Callisto Protocol, STALKER 2, Pentiment, Diablo 4 och Forza Motorsport

Sämst: inget om uppföljaren till Kingdom Come: Deliverance.

Bonus-sämst: inget nytt Dragon's Dogma heller.


signatur

Memento Mori

Medlem

Gillade State of play. Att Sony nu börjat utannonsera spel för PSVR2.
Glad att jag inte kört Village än. Resident evil ska spelas i VR

Calisto protocol och Starfield... sen har inte mycket fastnat.
Jag får brus overload i hjärnan att titta på trailers och intervjuer med överhypade representanter från utgivarna/utvecklarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Bäst: Starfield, Callisto Protocol, STALKER 2, Pentiment, Diablo 4 och Forza Motorsport

Sämst: inget om uppföljaren till Kingdom Come: Deliverance.

Bonus-sämst: inget nytt Dragon's Dogma heller.

Är nog redo att hålla med om alla ovanstående. För mig var Starfield det absolut bästa och Forza Motorsport ser väldigt trevligt ut. Diablo IV är ju redan given vinnare pga att det är just Diablo. Och Dragons Dogma började jsg spela igen igår så ja en 2 hade varit Nice där.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Bäst: Starfield, Callisto Protocol, STALKER 2, Pentiment, Diablo 4 och Forza Motorsport

Sämst: inget om uppföljaren till Kingdom Come: Deliverance.

Bonus-sämst: inget nytt Dragon's Dogma heller.

Håller med om dina bästa. Kanske hade lagt till a plague tale också.

Sämst är att det är så kass kvalitet på streamen från showerna att man måste kolla om i 4k i efterhand för att göra spelen rättvisa.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Bäst var FFXVI, Callisto Protocol och Stray. Sämst vet jag inte riktigt, kanske Starfield utav det jag faktiskt har hållit någon form av koll på?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Bäst: A plague tale, High on life, Ereban: Shadow Legacy

Redaktör

Forza Motorsport är jag redigt pepp på efter så lång väntan. Men dystert att det inte kommer i höst - jag var bergsäker på oktober-november. :/


signatur
Medlem

FFXVI, Plague Tale, Diablo 4, Starfield.

Fragtjuv

Hela X-box- och Bethesda-showen får det blir. Tycker att den höll ett bra tempo och visade upp något som bör passa alla.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Tyckte ändå PC Gaming Show var bäst, många överraskningar och spel som såg intressanta ut. Sämst var utan tvekan Capcom.

Talar man specifika titlar så är det Metal: Hellsinger som vinner veckan. Vet inte vad som var sämst men största besvikelsen var helt klart Starfield.

Skribent

Bäst: Diablo IV inom ett år. Och kattlajvarliret Stray.

Sämst: Förseningar och bristen på alla stora current gen-titlar och det jobbiga konstaterandet av att detta är den trögaste konsolgenerationen någonsin. (Visst, global pandemi i två år. Men ändå.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Bäst: OTK Games Expo, Diablo IV, Callisto Protocol, Starfield

Sämst: Allting annat? Som en ovanstående kommentar, inget nytt om Kingdom Come: Deliverance gjorde ont i hela mitt väsen.

Gnällkuk

Xbox var klart bäst av det jag sett. Fullsmetad och knappt andrum mellan trailersen, tyvärr utan det där riktigt stora ögonblicken men var å andra sidan inget man hade förväntat sig heller.

Skrivet av kebbe:

Tyckte ändå PC Gaming Show var bäst, många överraskningar och spel som såg intressanta ut. Sämst var utan tvekan Capcom.

Talar man specifika titlar så är det Metal: Hellsinger som vinner veckan. Vet inte vad som var sämst men största besvikelsen var helt klart Starfield.

Oj, jag tyckte det var den största cringe festen på länge och en hel del man redan sett. Fanns helt klart ett par intressanta titlar, men som show var den ett solklart 1/5.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

FF16, Diablo 4, Starfield. Jag är nöjd med det.
Callisto Protocol såg dock bra ut men vet inte om det är något jag hade köpt på release. Inte för det ser dåligt ut, har bara så mycket jag redan spelar och håller mig helst till det.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, jag tyckte det var den största cringe festen på länge och en hel del man redan sett. Fanns helt klart ett par intressanta titlar, men som show var den ett solklart 1/5.

Absolut, tyckte hela inramningen och presentationen var hemsk, likaså var intervjuerna sterilt tråkiga och präglades av poänglösa frågor. Tänkte mer innehållsmässigt på hur många titlar jag skrev ned eller kollade upp direkt, kanske inte var mycket som utannonserades men många titlar som lyftes fram och fick nytt gameplay var sådant som hade gått under radarn för min del.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Bäst: Diablo IV inom ett år. Och kattlajvarliret Stray.

Sämst: Förseningar och bristen på alla stora current gen-titlar och det jobbiga konstaterandet av att detta är den trögaste konsolgenerationen någonsin. (Visst, global pandemi i två år. Men ändå.)

Håller med. Det känns sjukt tunt med tunga titlar nu.
Man kan ju mer eller mindre ha suttit lottlös på en PS5:a hittills och knappt missat nått ändå.

Jag har inte haft tid att kolla allting, vad har vi att se fram emot -i år-?

Eller ja, turtles som droppar imorgon var en sjukt bra bonus! Det är så man ska göra, booom! Släpp grejorna bara!

Gnällkuk
Skrivet av kebbe:

Absolut, tyckte hela inramningen och presentationen var hemsk, likaså var intervjuerna sterilt tråkiga och präglades av poänglösa frågor. Tänkte mer innehållsmässigt på hur många titlar jag skrev ned eller kollade upp direkt, kanske inte var mycket som utannonserades men många titlar som lyftes fram och fick nytt gameplay var sådant som hade gått under radarn för min del.

Ah! Ja, då är jag helt med. Fanns en del intressant där! Fördelen med de lite mindre att vi även får se intressanta indietitlar som annars kanske inte får plats på de större eventen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av robbis:

Är nog redo att hålla med om alla ovanstående. För mig var Starfield det absolut bästa och Forza Motorsport ser väldigt trevligt ut. Diablo IV är ju redan given vinnare pga att det är just Diablo. Och Dragons Dogma började jsg spela igen igår så ja en 2 hade varit Nice där.

Oj, testar Dragon's Dogma igen efter så många år? Hur gick det då, stängde du av efter 15 minuter (brukar bli så för mig när jag försöker spela om mina favoritspel från förr, tyvärr)?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj, testar Dragon's Dogma igen efter så många år? Hur gick det då, stängde du av efter 15 minuter (brukar bli så för mig när jag försöker spela om mina favoritspel från förr, tyvärr)?

Men det är faktiskt skönt. Hann inte spela allt för länge inatt innan vinfyllan drog mig åt youtube och live konserter. Men ska fortsätta lite ikväll... Har skapat mig en mage. Köpte det faktiskt igen på steam för att kunna spela det handheld sen på steam decken. Spelade det sist på xbox när det släpptes. Och då spelade jag aldrig ut det, kom väl nåt annat emellan som vanligt

Medlem
Skrivet av robbis:

Men det är faktiskt skönt. Hann inte spela allt för länge inatt innan vinfyllan drog mig åt youtube och live konserter. Men ska fortsätta lite ikväll... Har skapat mig en mage. Köpte det faktiskt igen på steam för att kunna spela det handheld sen på steam decken. Spelade det sist på xbox när det släpptes. Och då spelade jag aldrig ut det, kom väl nåt annat emellan som vanligt

Haha, "vinfyllan". Vilken klassiker. Man sitter ensam och tänker spela, men dricker och sen orkar man bara passivt sitta och kolla Youtube.

Jag körde igenom det på PS3 direkt när det kom och det tog mig nästan 100 timmar. Så otroligt bra och unikt. Verkligen skön atmosfär. Köpt det på Steam oxå men inte ens installerat (precis som jag antar majoriteten på FZ gör med de flesta av sina Steamspel) .


signatur

Memento Mori

Medlem

Bäst verkar Stray vara, känns unikt.

Sämst är helt klart Starfield

Medlem

Bäst: Callisto Protocol

Vill inte kalla Starfield sämst för det vore en överdrift men lite av en besvikelse, absolut.

Medlem

Tycker nog heja tillställningen var ganska trist. Capcom var riktigt dålig. Summer game fest var också ganska kass. De andra var bättre. Mitt största problem är att trailers enbart inte säger något om ett spel nu för tiden. De flesta är snygga men man vet inte mycket om spelet efteråt. Skulle behöva se mer gameplay så man vet mer, som fps, tredje part, singelplayer, mp, free to play etc.

Sen tycker jag att det känns som mp och pvp har tog för mycket plats. Trist att bara behöva vara hänvisad till indie eller aa titlar om man gillar singelplayer-spel. (fanns absolut nått AAA-spel för singelplayers men få)


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, "vinfyllan". Vilken klassiker. Man sitter ensam och tänker spela, men dricker och sen orkar man bara passivt sitta och kolla Youtube.

Jag körde igenom det på PS3 direkt när det kom och det tog mig nästan 100 timmar. Så otroligt bra och unikt. Verkligen skön atmosfär. Köpt det på Steam oxå men inte ens installerat (precis som jag antar majoriteten på FZ gör med de flesta av sina Steamspel) .

Jag har höga förväntningar på mig själv att jag ska mata igenom lite i backloggen nu med Steam deck. Tyvärr så har jag mest lyckats fylla på backloggen pga den då jag hela tiden hittar spel som jag typ -åh detta blir nog Nice på steam deck och det är på rea.

Köpte bland annat ni no kuni 1 och 2 på rea nu fast jag redan klarat dem på ps4an.

Medlem

Jag är lite konservativ när det kommer till spelmässor. Saknar hur E3 var en gång i tiden. Nu är det 200 olika events, ett för varje enskild publisher. Det ör säkert bättre med många mindre events för personer som ska täcka eventsen, men det var bättre när allt var samlat på samma plats.

1
Skriv svar