Rykte: Sony jobbar på en anpassningsbar pro-kontroll

Robot
Rykte: Sony jobbar på en anpassningsbar pro-kontroll

Det viskas om utbytbara analogspakar, avtryckarstopp och annat.

#Kontroller, #Sony


Medlem
Citat:

Det låter även behändigt om man drabbas av det förhatliga fenomenet "stick drift", eftersom man då skulle slippa köpa en helt ny kontroll.

Jag vet inte det jag. Om det är som Xbox elite kontrollen så är det bara delen på utsidan man kan byta. Insidan med potentiometrarna som slits går inte att byta. Om man inte då vill öppna och löda av spakarna.

Skribent
Skrivet av anarfox:

Jag vet inte det jag. Om det är som Xbox elite kontrollen så är det bara delen på utsidan man kan byta. Insidan med potentiometrarna som slits går inte att byta. Om man inte då vill öppna och löda av spakarna.

Vi får se hur det blir, men Henderson skriver "which allow you to completely remove the analog sticks and their components", vilket får det att låta som att det är komponenter utöver själva överdelen/spaken som går att byta. Men som sagt, inget är ju bekräftat i dagsläget.

Medlem

Perfekt! Jag älskar Xbox Elite kontrollern, men tycker inte nuvarande ps5 controller ligger så bra i handen. Så jag hoppas den härmar. Om inte priset är helt off, så kommer jag försöka köpa en!

Medlem

Bara en officiell PS5-kontroll med gummigrepp skulle vara intressant, jag tycker att det gör rätt mycket för komforten på min Elite v1. Däremot hoppas jag att hållbarheten blir bättre här, min Elite v1 har inte så himla många timmar på nacken men gummit har börjat släppa och jag har redan fått byta bumpers en gång (plasten gick av efter 70 timmar Sekiro).


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hoppas dom skickar med spakar i olika längd som har både konvexa och konkava tumgrepp. Gärna ringar också som man kan lägga runt skaftet till styrspakarna som justerar hur långt spakarna kan gå åt varje håll.


signatur

PSN: OAKTHYR

Frilansare

Älskar nuvarande PS5-kontrollen. Blir intressant att se om de kan göra vettiga uppgraderingar.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Älskar nuvarande PS5-kontrollen. Blir intressant att se om de kan göra vettiga uppgraderingar.

Dom har verkligen lyckats med känslan in trigger knapparna.
Ser fram emot att hålla fingret på avtryckaren och känna bågsträngen spännas i dom kommande motion sense kontrollerna 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Allt jag vill ha är en ps5 kontroll med ps1 eller 2 färgschema =(

Medlem

Jag vill ha en Xbox Elite liknande kontroll med dual sense funktioner.

Medlem

Hoppas dom löser driftingen, är inne på min andra PS5 kontroll redan. Men lär blir köp på den oavsett.

1
Skriv svar