Snabbkollen - Spelar du på midsommar?
De promillehalter jag kommer uppnå är inte förenliga med en så seriös aktivitet som spel
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Japp, blir min första nyktra midsommar sedan tonåren haha. Ska upp tidigt och ta mig till Arlanda på lördag morgon, jag vägrar stå på Arlanda och sitta på ett flyg när jag är bakfull, det händer inte. Jag firar midsommar på Arlanda på lördag förmiddag istället med några öl innan flyget.
Midsommarafton, nej men under helgen lär det nog bli en del!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jamen blir kanske lite spelande på morgonen innan det kommer folk och man ska vara social, laga mat och bada i poolen. Åren med riktigt blöta midsomrar är förbi för mig också, så det är inte omöjligt att jag sitter en stund innan läggdags, men det får tiden avgöra.
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Jag vet ärligt talat inte när jag kommer att spela nästa gång. Åkte iväg på jobb i förrgår, kommer hem torsdag tidig kväll och då åker vi direkt ut till där vi ska fira midsommar. Sen börjar semestern. Så eskapism, strategi, action kommer att upplevas genom Kindlen de närmsta veckorna. Bara textäventyr kan man väl säga.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Imorgon bär det av till stugan på en mysig liten holme utan vägförbindelse eller rinnande vatten, men solpaneler finns så man åtminstone får Switchen laddad. Vi får se om jag alls hinner spela Turtles eller om väderprognosen stämmer och man bara ligger i vattnet och skvalpar.
Jag ska jobba dagen efter så det blir lugnt. Ska gå en runda golf på dagen och då kanske det slinker ner en öl och sedan lite öl och nubbe på kvällen men mer än så blir det icke. Spel? Kanske blir att vi kör lite co-op på nya Turtles men inget utöver det.
Har faktiskt helt slutat att fira alla högtider. Förutom när spel mm ska visas upp. Min "julafton" var under tiden Horizon forbidden west och Elden ring kom. Ska också försöka gå på comicon i år men kommer säkert att missa det. Jag brukar tex önskar folk god jul och midsommar för att vara trevlig. Men är varken kristen eller hedning så jag har ingen "synbar" anledning till att fira något.