Till sist! Nu har "nya" Playstation Plus lanserats hos oss
Europa fick vänta längre än de flesta, men nu är det slutligen vår tur.
#playstation, #playstation-plus
Samma innehåll som Essential och Extra, men här även ett spelbibliotek med klassiska PSone, PS2, PSP och PS3-titlar. Det sistnämnda formatet ska tas med en nypa salt, då det i dagsläget enbart handlar om streaming.
Finns det någon officiell lista på vilka spel det handlar om till PSone och PS2?
Extra och premium är förvirrande. Remastrade spel för PS4 räknas ibland till premium, om jag förstått det rätt.
Blir nog extra för egen del när backlogg börjat sina. Får se vad som dyker upp och hur det ser ut med tidsbegränsade spel, kommer Stray försvinna efter ett tag? Hoppas även att PSVR2 kommer inkluderas, gör inte jättemycket om det krävs premium för det.
Får vi PAL versioner av spelen?
Finns det någon officiell lista på vilka spel det handlar om till PSone och PS2?
PS1-spelen enligt Eurogamer är Ape Escape, Hot Shots Golf, I.Q Intelligent Qube, Jumping Flash!, Mr. Driller, Oddworld: Abe's Oddysee, Resident Evil Director's Cut, Syphon Filter, Tekken 2, Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue!, Wild Arms, Worms Armageddon och Worms World Party.
PS2-spelen är inget speciellt för tillfället, det är spel som redan släpptes till PS4 för en massa år sedan.
Samma innehåll som Essential och Extra, men här även ett spelbibliotek med klassiska PSone, PS2, PSP och PS3-titlar. Det sistnämnda formatet ska tas med en nypa salt, då det i dagsläget enbart handlar om streaming.
Ojoj nu kommer säkert nån av barnen att gnälla över att ni skrev att man skall ta det sist nämnda formatet med en nypa salt..
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jag tänker nog uppgradera nu då jag fick 175 dagar för dryga 270 kronor för Premium. Efter det får jag se hur utbudet ser ut. Och hur de förändrat tjänsten på denna tid.
Blir en billig prövotid dock.
Hur fick du det så billigt?
En sak jag reagerade på är att spel som från början spptes på ps3 och nu har fått sig en remaster till ps4 (exempelvis the last of us remasterd och Crysis remasters) får du bara tillgång till om du har premium.. för de spelen verkar de räkna som retro.
Den är lite ful tycker jag.
Nu är utbudet ps1, ps2 och psp (alla de kan du ladda ner) jäkla dåligt, men det är bekräftat att retro biblioteket kommer utökas också.
Yes. Sitter o kör ghost of Toshiba för fulla muggar just nu.
Fan det var mer spel med än jag hade väntat mig.
En sak jag reagerade på är att spel som från början spptes på ps3 och nu har fått sig en remaster till ps4 (exempelvis the last of us remasterd och Crysis remasters) får du bara tillgång till om du har premium.. för de spelen verkar de räkna som retro.
Den är lite ful tycker jag.
Nu är utbudet ps1, ps2 och psp (alla de kan du ladda ner) jäkla dåligt, men det är bekräftat att retro biblioteket kommer utökas också.
De ingick i ps now innan, det är den tjänsten som nu är med i premium istället.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Yes. Sitter o kör ghost of Toshiba för fulla muggar just nu.
...
Grymt spel, särskilt deras Ghost of Toyota DLC.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Grymt spel, särskilt deras Ghost of Toyota DLC.
haha ser fram emot den.
Jag spelade spelet på ps4 en gång i tiden så det känns kul o återvända nu med ps5 utgåvan och ska bli kul med DLCn helt klart.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Så skaffade faktiskt den extra dyra men har bara tillgång till PS3 och PS4 spel, hittar inte ett endaste PSOne eller PS2 spel någonstans som inte blivit HD remaster för PS4 eller PS3. :/
Säkert en bugg eller något.
Men lite smått besviken över att det inte är särskilt många spel, i alla fall spel som man skulle vilja spela igen. Väldigt många udda spel som inte faller i smaken.
Men ett par äldre FF spel i alla fall så det är ju kul och White Knight Chronicles.
Spiderman spelen är tyvärr bara ps4 versionen. Hade hoppats på PS5 versionen med så jag slipper lägga i skivan
Miles Morales är PS5 versionen, iallafall för mig