Till sist! Nu har "nya" Playstation Plus lanserats hos oss

Robot
Till sist! Nu har "nya" Playstation Plus lanserats hos oss

Europa fick vänta längre än de flesta, men nu är det slutligen vår tur.

#playstation, #playstation-plus


Medlem

Kom precis i tid när man fixat sig en ps5.
Nice med 3 bra ps5 spel att köra, köpte 1 år plus extre

Medlem

Har inte PS Plus, men laddade ner PS1-spelet Wild Arms "gratis" då jag köpte det till PS3 för ~10 år sedan. Trevligt, ser fram emot fler PS1-spel, framför allt Suikoden 1 och 2.

Medlem

Lanseringsvideon var ju det sjukaste! hahaha

För mig blir det att "fortsätta" med Essentials sålänge. Kanske blir PS Plus Extra i framtiden, vem vet...

Medlem

Samma innehåll som Essential och Extra, men här även ett spelbibliotek med klassiska PSone, PS2, PSP och PS3-titlar. Det sistnämnda formatet ska tas med en nypa salt, då det i dagsläget enbart handlar om streaming.

Finns det någon officiell lista på vilka spel det handlar om till PSone och PS2?

Medlem

Extra och premium är förvirrande. Remastrade spel för PS4 räknas ibland till premium, om jag förstått det rätt.

Blir nog extra för egen del när backlogg börjat sina. Får se vad som dyker upp och hur det ser ut med tidsbegränsade spel, kommer Stray försvinna efter ett tag? Hoppas även att PSVR2 kommer inkluderas, gör inte jättemycket om det krävs premium för det.

Får vi PAL versioner av spelen?

Medlem

Blev genuint glad av den där trailern

Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Finns det någon officiell lista på vilka spel det handlar om till PSone och PS2?

PS1-spelen enligt Eurogamer är Ape Escape, Hot Shots Golf, I.Q Intelligent Qube, Jumping Flash!, Mr. Driller, Oddworld: Abe's Oddysee, Resident Evil Director's Cut, Syphon Filter, Tekken 2, Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue!, Wild Arms, Worms Armageddon och Worms World Party.

PS2-spelen är inget speciellt för tillfället, det är spel som redan släpptes till PS4 för en massa år sedan.

Medlem

Tack, men nej tack! Vill Sony envisas med att köra med den här metoden som "bakåtkompabilitet" så kör jag vidare med att köra PS2 / PS3 spel på original hårdvara

Medlem

Kommer det inte till PC?

Dex
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Samma innehåll som Essential och Extra, men här även ett spelbibliotek med klassiska PSone, PS2, PSP och PS3-titlar. Det sistnämnda formatet ska tas med en nypa salt, då det i dagsläget enbart handlar om streaming.

Finns det någon officiell lista på vilka spel det handlar om till PSone och PS2?

Lång lista på alla spelen

Sonys egna offciella lista bokstav till bokstav.

Medlem

kommer inte uppgradera till dyrare tjänst än innan, saknar spelbara demos som det var förr....

Medlem

Kom perfekt till min PS5 inköp som impuls köptes utan några hjärncellers medverkan under förra veckan.

The Ashen One

Jag tänker nog uppgradera nu då jag fick 175 dagar för dryga 270 kronor för Premium. Efter det får jag se hur utbudet ser ut. Och hur de förändrat tjänsten på denna tid.

Blir en billig prövotid dock.

Medlem

Att prenumerera på bakåtkompatibilitet för drygt 10000kr över hela konsolgenerationen låter som en ganska dålig deal.

Ojoj nu kommer säkert nån av barnen att gnälla över att ni skrev att man skall ta det sist nämnda formatet med en nypa salt..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Hade hellre sett ett Playstation Plus som närmade sig Game Pass i omfång. Day One släpp på nya PS spel, ja tack!

Medlem

Det finns en del spel på listan som blivit delisted från PSN pga att publishers avtal för lokalisering gått ut. Så premium är ett sätt att spela vissa äldre spel om man inte har något annat sätt att få tag på dem.

Medlem

Har redan en del ps3 & psp titlar. Dka bli skoj om man kan ladda ner dom igen till ps5an. Annars så försöker jag maximera tiden jag spelar nya spel.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Jag tänker nog uppgradera nu då jag fick 175 dagar för dryga 270 kronor för Premium. Efter det får jag se hur utbudet ser ut. Och hur de förändrat tjänsten på denna tid.

Blir en billig prövotid dock.

Hur fick du det så billigt?

Medlem

En sak jag reagerade på är att spel som från början spptes på ps3 och nu har fått sig en remaster till ps4 (exempelvis the last of us remasterd och Crysis remasters) får du bara tillgång till om du har premium.. för de spelen verkar de räkna som retro.
Den är lite ful tycker jag.

Nu är utbudet ps1, ps2 och psp (alla de kan du ladda ner) jäkla dåligt, men det är bekräftat att retro biblioteket kommer utökas också.

Medlem

Och inget Suikoden

Medlem

Yes. Sitter o kör ghost of Toshiba för fulla muggar just nu.
Fan det var mer spel med än jag hade väntat mig.

Skrivet av PontusT:

En sak jag reagerade på är att spel som från början spptes på ps3 och nu har fått sig en remaster till ps4 (exempelvis the last of us remasterd och Crysis remasters) får du bara tillgång till om du har premium.. för de spelen verkar de räkna som retro.
Den är lite ful tycker jag.

Nu är utbudet ps1, ps2 och psp (alla de kan du ladda ner) jäkla dåligt, men det är bekräftat att retro biblioteket kommer utökas också.

De ingick i ps now innan, det är den tjänsten som nu är med i premium istället.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Yes. Sitter o kör ghost of Toshiba för fulla muggar just nu.
...

Grymt spel, särskilt deras Ghost of Toyota DLC.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Grymt spel, särskilt deras Ghost of Toyota DLC.

haha ser fram emot den.
Jag spelade spelet på ps4 en gång i tiden så det känns kul o återvända nu med ps5 utgåvan och ska bli kul med DLCn helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Blir nog ett abonnemang om de ger en bra deal på 12 månader på black friday. Gött att Sony säkrar lite löpande inkomster så att single player AAA spelen kan fortsätta produceras.

Löpande abonnemang för äldre spel och nya stortitlar till fullpris = bästa av två världar.

Medlem

Spiderman spelen är tyvärr bara ps4 versionen. Hade hoppats på PS5 versionen med så jag slipper lägga i skivan

Medlem

Så skaffade faktiskt den extra dyra men har bara tillgång till PS3 och PS4 spel, hittar inte ett endaste PSOne eller PS2 spel någonstans som inte blivit HD remaster för PS4 eller PS3. :/

Säkert en bugg eller något.

Men lite smått besviken över att det inte är särskilt många spel, i alla fall spel som man skulle vilja spela igen. Väldigt många udda spel som inte faller i smaken.

Men ett par äldre FF spel i alla fall så det är ju kul och White Knight Chronicles.

Medlem
Skrivet av John7612:

Spiderman spelen är tyvärr bara ps4 versionen. Hade hoppats på PS5 versionen med så jag slipper lägga i skivan

Miles Morales är PS5 versionen, iallafall för mig

Medlem

Bra start tycker jag, känns positivt för framtiden. Var ett gäng titlar som jag inte kört som det blir att kötta av. Dock måste sony lösa detta med ps3 spelen, det är bedrövligt som det är idag med tanke på att enskilda individer lyckats att skapa emulatorer.

12
Skriv svar