From Softwares oannonserade spel är i slutfasen av utvecklingen

Robot
From Softwares oannonserade spel är i slutfasen av utvecklingen

Kan det vara ett nytt Armored Core?

#From-Software


Medlem

Elden Ring 2
Miyazaki är från framtiden och han visste att Elden Ring skulle bli en super hit
Så han satte sin studio att utveckla Elden Ring 2 samtidigt som första spelet.

Big Moneys

Miyazaki gör det igen!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Elden Ring 2
Miyazaki är från framtiden och han visste att Elden Ring skulle bli en super hit
Så han satte sin studio att utveckla Elden Ring 2 samtidigt som första spelet.

Big Moneys

Miyazaki gör det igen!

Visst det har sålt bra men spelet är inte ens topp3 av FromSoftware spel.

Bossarna va dåliga och inget man kommer minnas som man gör ifrån deras andra spel.

Världen va rolig i början men dom kunde inte hålla ihop det i slutet.
Hoppas nästa blir mindre öppet så dom kan hålla fullt fokus.

Gör dom ett nytt liknande som Elden ring så är jag tveksam till att spela det faktiskt.

Medlem

Hurbhar man 3.5 spel under utveckling?
Antingen jobbas det på eller inte?
Eller är det ett par som har skjutit idéer på varandra i kafferummet och har fått godkänt av ledningen att göra det?

Medlem

Skulle vara nice om dom kunde göra ett bra spel någon gång. Man tror efter ha gjort samma spel 6 gånger så borde dom lyckats men kanske 7e gången då!

Medlem

Titt som tätt så glömmer jag bort att From inte är en liten Indie-studio som fick en hit med Souls-serien, utan är en av de äldsta utvecklarna som finns med massor av titlar under sitt bälte...

Farornas Konung

Hoppas det är Enchanted Arms 2.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Visst det har sålt bra men spelet är inte ens topp3 av FromSoftware spel.

Bossarna va dåliga och inget man kommer minnas som man gör ifrån deras andra spel.

Världen va rolig i början men dom kunde inte hålla ihop det i slutet.
Hoppas nästa blir mindre öppet så dom kan hålla fullt fokus.

Gör dom ett nytt liknande som Elden ring så är jag tveksam till att spela det faktiskt.

Får jag 250 timmar i Elden Ring 2 som jag har i Elden nu, så är det väl värt en genomspelning!

Medlem

Helt självklart att det är Dark Souls 4.

Släpps våren 2023, eller möjligen hösten -23 om de upplever att succén med Elden Ring gör att det känns "för tidigt" med ett nytt soulsspel efter bara ett år.

Varför pratades det om Armored Core i nyhetsartikeln? Miyazaki leder inte utvecklingen av den niche-serien.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hoppas på ett ps5 exklusivt. Project Veil som det ryktades om kanske.

Medlem

Jag bettar på Bloodborne 2.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja de har ju hittat en formula som funkar så bara pumpa ut spel nu. Dock lite förvånande att man inte hört någon om ett nytt spel när det är så nära att bli färdigt? det går ju liksom mot trenden i spelvärlden då det ofta verkar va populärt att "läcka" ut info om spel för att bygga upp hype. Men antar att From Software har så bra självförtroende nu att de inte behöver någon sådan hype.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Hoppas det är Enchanted Arms 2.

Det hade varit mysigt.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hurbhar man 3.5 spel under utveckling?
Antingen jobbas det på eller inte?
Eller är det ett par som har skjutit idéer på varandra i kafferummet och har fått godkänt av ledningen att göra det?

0.5 kan ju vara en remake eller remaster. Var inte detta baserat på en gammal intervju? Så vissa pratar om att detta kanske var Demons Souls.

Medlem

"Han nämner också att han också har börjat jobba på nästa projekt som tycks vara något i en mer abstrakt fantasy-stil."

Fast, det säger han väl ändå inte? Han blir frågad om vad han vill göra i framtiden. Så uppfattar jag det åtminstone.

"Please tell us about your goals as a director. One culmination of "ELDEN RING" has been completed. Is there anything you would like to do or are interested in in the future?"

Miyazaki: "As a director, the next title is already in motion, so I'd like to avoid spoilers there ...
In the medium to long term, I would like to work on a fantasy with a higher degree of abstraction than past works."

Blir spännande hur som, vad det nu blir.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Helt självklart att det är Dark Souls 4.

Släpps våren 2023, eller möjligen hösten -23 om de upplever att succén med Elden Ring gör att det känns "för tidigt" med ett nytt soulsspel efter bara ett år.

Varför pratades det om Armored Core i nyhetsartikeln? Miyazaki leder inte utvecklingen av den niche-serien.

Han säger detta i intervjun "Also, as I've talked about, in addition to the titles I direct myself, I'm developing multiple titles by directors who aren't me, but I'm not at the stage where I can talk about them in detail."

Så visst som du säger, han kanske inte leder spelet som game director, men kan jobba med ett nytt Armored Core ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Visst det har sålt bra men spelet är inte ens topp3 av FromSoftware spel.

Bossarna va dåliga och inget man kommer minnas som man gör ifrån deras andra spel.

Världen va rolig i början men dom kunde inte hålla ihop det i slutet.
Hoppas nästa blir mindre öppet så dom kan hålla fullt fokus.

Gör dom ett nytt liknande som Elden ring så är jag tveksam till att spela det faktiskt.

Smaken är som baken
Jag tycker att det är hittils det bästa souls spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tycker att det kan vara värt att nämna att dom försöker alltid förbättra FromSoftware som arbetsplats och kommer öka löner m.m.

"I do not want or intend to use a work style that is physically or temporally unreasonable as a standard for evaluation. I intend to convey this as a clear message within the company, and in fact, the working environment should have improved significantly in recent years."

"If there is one more point, in recent years we have been trying to improve the salary treatment of employees.
In particular, in this term, we plan to increase the bonus standard by January and increase the salary of young to mid-career employees as a whole. As a result, the salary of new graduates will be 260,000.
 
In addition to these, there is also a mechanism called a settlement bonus. This is a mechanism that allows you to pay an additional bonus when the company's financial results are good, and it is not always done every year, but at least since I became president, it has been paid every year.
 For example, since there was "ELDEN RING" in the previous term, it is basically 4 months worth, and more for the core members of the project."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Helt självklart att det är Dark Souls 4.

Släpps våren 2023, eller möjligen hösten -23 om de upplever att succén med Elden Ring gör att det känns "för tidigt" med ett nytt soulsspel efter bara ett år.

Varför pratades det om Armored Core i nyhetsartikeln? Miyazaki leder inte utvecklingen av den niche-serien.

Han nämner bara att han själv jobbar på ett annat nytt spel. Det oannonserade spelet som nästan är färdigt kan komma från någon annan i teamet och det har ryktats ett tag att det är just Armored Core. Det är rätt troligt att några andra har hållit på med det spelet också i och med att Miyazaki lär ha varit upptagen med Elden Ring de senaste åren.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Han nämner bara att han själv jobbar på ett annat nytt spel. Det oannonserade spelet som nästan är färdigt kan komma från någon annan i teamet och det har ryktats ett tag att det är just Armored Core. Det är rätt troligt att några andra har hållit på med det spelet också i och med att Miyazaki lär ha varit upptagen med Elden Ring de senaste åren.

Okej, jag har inte detaljstuderat intervjun rent språkligt.

Myziki leder flera projekt samtidigt och From har två stora teams som gör Souls-spel samtidigt. Dark Souls 1 (2011), sen Bloodborne (-15), Dark Souls 3 (-16), Sekrio (-19) och Elden Ring (-22). Det är 5 spel på drygt 10 år ledda av Myziaki.

Så logiskt bör det vara Dak Souls 4 som är på sluttampen i utvecklingen. Jag hoppas det.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Okej, jag har inte detaljstuderat intervjun rent språkligt.

Myziki leder flera projekt samtidigt och From har två stora teams som gör Souls-spel samtidigt. Dark Souls 1 (2011), sen Bloodborne (-15), Dark Souls 3 (-16), Sekrio (-19) och Elden Ring (-22). Det är 5 spel på drygt 10 år ledda av Myziaki.

Så logiskt bör det vara Dak Souls 4 som är på sluttampen i utvecklingen. Jag hoppas det.

Jag tänker DS4, Bloodborne 2 eller Armored Core.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tänker DS4, Bloodborne 2 eller Armored Core.

Om det kommer en remaster eller fps unlock till bloodborne innan så ökar nog chanserna för att det är just bloodborne 2.

Skribent
Skrivet av Nimin:

Om det kommer en remaster eller fps unlock till bloodborne innan så ökar nog chanserna för att det är just bloodborne 2.

Vi får se helt enkelt! Spännande oavsett.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Okej, jag har inte detaljstuderat intervjun rent språkligt.

Myziki leder flera projekt samtidigt och From har två stora teams som gör Souls-spel samtidigt. Dark Souls 1 (2011), sen Bloodborne (-15), Dark Souls 3 (-16), Sekrio (-19) och Elden Ring (-22). Det är 5 spel på drygt 10 år ledda av Myziaki.

Så logiskt bör det vara Dak Souls 4 som är på sluttampen i utvecklingen. Jag hoppas det.

Tvivlar starkt på att Dark Souls 4 är under utveckling.

Min gissning är nog Armored Core 6 där Miyazaki har hjälpt till med utvecklingen. men inte som game director.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

One
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Helt självklart att det är Dark Souls 4.

Släpps våren 2023, eller möjligen hösten -23 om de upplever att succén med Elden Ring gör att det känns "för tidigt" med ett nytt soulsspel efter bara ett år.

Varför pratades det om Armored Core i nyhetsartikeln? Miyazaki leder inte utvecklingen av den niche-serien.

Elden Ring är i princip Dark Souls 4.
Är bombsäker på att det inte är det. Det hade hypats upp lika länge som Elden Ring..Du får ju Dark souls till ett spel man bara släpper sådär ☺️

Medlem
Skrivet av One:

Elden Ring är i princip Dark Souls 4.
Är bombsäker på att det inte är det. Det hade hypats upp lika länge som Elden Ring..Du får ju Dark souls till ett spel man bara släpper sådär ☺️

Enligt Wikipedia startade utvecklingen av Elden Ring 2017, lite efter Dark Souls 3 och det utvecklades parallellt med Sekiro.

När Sekiro just hade släppts 2019 visste inte From om Elden Ring skulle bli en succé. Självklart startade de utvecklingen av nästa del i sin största serie senast 2019. Dark Souls 4 har alltså varit under i utveckling i minst 3 år. Inom ett år kommer det utannonseras - kanske vid Game of the year awards i dec 2022 - "oj herregud vad nextgen och grymt det ser ut!", kommer alla reagera - sen följer ett drygt halvår med hype!


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tvivlar starkt på att Dark Souls 4 är under utveckling.

Min gissning är nog Armored Core 6 där Miyazaki har hjälpt till med utvecklingen. men inte som game director.

Ingen (nästan) bryr sig om Armored Core. Det är en lustig niche-titel.

Dark Souls 3 har sålt 10 miljoner ex. Elden Ring kommer sälja 20 miljoner ex. Aldrig att Miziyuika skulle slösa tid på ett minispel som Armored Core då (möjligen att han lånar sitt namn, som typ "supervising director", som han gjorde med Dark Souls 2).


signatur

Memento Mori

Medlem

Alltså, jag tror From släpper ett Armored Core-spel närmaste åren och det kanske är rentav nästa spel. De har många team och Armoced Core-ryktet har florerat i många år nu. De vill gärna ge fansen ett sånt spel, väl medvetna om att mech-spel är en liten nisch som den breda marknaden inte bryr sig om. De vill gärna testa vad de kan göra med genren, och de kommer göra nåt intressant av det.

Min poäng är Dark Souls 4 har nått mer än halvvägs i utveckling och att det garanterat kommer släppas inom högst två år.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hoppas verkligen inte Darksouls 4, den serien känns klar och jag har för mig att de sagt tidigare att de är less på Darksouls.

Bloodborne 2 skulle dock kunna bli hur coolt som helst speciellt om de satsar på fler klasser, men jag är mycket tveksam till att det kommer mer av det.

Om det någonsin blir mer Elden Ring lär det nog dröja lång tid, möjligtvis att det kommer dlc till nuvarande spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi får se helt enkelt! Spännande oavsett.

Verkligen! Bloodborne 2, då hade man ju fått en smärre glädjeinfarkt.

12
Skriv svar