EA:s nya Seattle-studio söker folk till nästa Battlefield-kampanj

Robot
EA:s nya Seattle-studio söker folk till nästa Battlefield-kampanj

Singleplayer-kampanj, närmre bestämt.

#battlefield


Medlem

Hoppas ingen söker jobbet

Medlem

Hoppas nästa titel återgår till moderna tider och börjat konkurrera mot COD igen...


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Skulle vilja ha en kopia av BF4 med hyper realistic graphics

Medlem

Nästa BF borde vara ett modernt spel, ingen framtid, ingen baktid... känns som det naturliga steget att gå tillbaka till.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag hade gärna sett ett nytt BF i stil med BF2 och BF3. Modern setting, intensivt, snabbt, roliga och lagom stora(!) banor. Tror det är klokt att låta ett nytt gäng ta sig an nästa spel efter haveriet 2042. Jag hoppas det går bra för jag är sugen på ett fint battlefield-spel!

Avstängd

Synd. Av alla de problem som BF2042 hade/har så var avsaknaden av en solokampanj INTE ett utav dem. Vill man ha en trött, scriptad och meningslös generisk corridor shooter så kan man ju spela cod eller nått.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Skulle vilja ha en kopia av BF4 med hyper realistic graphics

Precis, det är allt de hade behövt göra för att nya Battlefield hade blivit en megasuccé. Men nej, de gör ett battle-royale, kommer på att det inte funkar i sista stund.. kallar det bf2042 och släpper ett tomt skal till spel där i princip inget fungerade vid spelsläpp.

Förövrigt så är BF2042 ospelbart idag pga noll hitreg. Märkte av försämringar förra veckan när kulsprutorna inte gjorde nån skada fast man matade folk i bröstet på 5 meter..
Idag missade jag säkert 20 perfekt inzoomade sniperskott i rad på stillastående fiender på nära håll. Hårkorset är precis där det ska, men ingen träff registreras. Fss DICE hur kassa kan ni bli?

Det kan nog till och med handla om att de "introducerat" desync och då är spelet illa ute..

Hur fan kan de lyckas med att göra det SÄMRE!!?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Skulle vilja ha en kopia av BF2 med hyper realistic graphics

Så där, rättade till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bästa Battlefield story va BF3 och BF4, men tro dock BF3 va nog toppen favorit mycket känslor mellan karaktärerna man fastnade vid. Hoppas de tar en titt på dom två och lär sig av.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av General White:

Synd. Av alla de problem som BF2042 hade/har så var avsaknaden av en solokampanj INTE ett utav dem. Vill man ha en trött, scriptad och meningslös generisk corridor shooter så kan man ju spela cod eller nått.

Känner lite samma sak.
Men 4player co-op kampanj i lite öppnare miljöer och alla är låsta till en varsin klass skulle nog kunna vara något.

Gnällkuk
Skrivet av DJ-SAAB:

Bästa Battlefield story va BF3 och BF4, men tro dock BF3 va nog toppen favorit mycket känslor mellan karaktärerna man fastnade vid. Hoppas de tar en titt på dom två och lär sig av.

Glöm inte bort storyn och karaktärerna i bad company-serien! Jag hade hellre sett ett ny bad company.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har faktiskt tyckt om Battlefield kampanjerna, även ifall de kanske inte ligger på Mass Effect eller HALO nivå. Men har gillat dem. Detta låter ju lite mer seriöst, så två tummar upp från mig!

Medlem
Skrivet av General White:

Synd. Av alla de problem som BF2042 hade/har så var avsaknaden av en solokampanj INTE ett utav dem. Vill man ha en trött, scriptad och meningslös generisk corridor shooter så kan man ju spela cod eller nått.

Håller med, vart inte besviken alls när dom tog bort SP ur 2042 och sa att dom lägger allt krut på MP...
Tänkte att det här kommer bli sjukt bra, nu har dom alla resurser på att göra ett grymt bra Multiplayer, precis som tidigare BF i serien före Bad Company... men ändå misslyckas dom, mer än någonsin.

Verkar däremot som att dom håller på att vända skutan åt rätt håll, sakta men säkert.

1
Skriv svar